Nästan 4 veckor se'n sist...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Nästan 4 veckor se'n sist...

    ...så: vad läser ni nu? :-)
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  2. 1
    Nästan 4 veckor se'n sist... ...så: vad läser ni nu? :-)
  3. Anonym
    #2
    Systrarna i Clare. En triologi av Nora Roberts.
  4. 2
    Systrarna i Clare. En triologi av Nora Roberts.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Jag har *strax* (ikväll?) läst ut "Gracelin O'Malley" av Ann Moore. Den utspelar sig under den stora hungersnöden i Irland och jag tycker den är väldigt bra. Får se om tvåan och trean också är det. :-)

    Och så lyssnar jag på Guillou's "Madame Terror". Jag har nog kommit ungefär halvvägs i den, tror jag.
  6. 3
    Jag har *strax* (ikväll?) läst ut "Gracelin O'Malley" av Ann Moore. Den utspelar sig under den stora hungersnöden i Irland och jag tycker den är väldigt bra. Får se om tvåan och trean också är det. :-)

    Och så lyssnar jag på Guillou's "Madame Terror". Jag har nog kommit ungefär halvvägs i den, tror jag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jag ska precis börja på svinalängorna till en bokklubb.
  8. 4
    Jag ska precis börja på svinalängorna till en bokklubb.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    har är ju seriöst rubbad och helt insnöad på stolthet och fördom efter att ha sett filmerna så den ska sambon hämta på bibblan nu ikväll så jag läser väl halva natten och ångrar mig i morrn när det är dags att kliva upp

    annars läser jag min salige bror Jena Heindrich av carina Burman och den är också bra
  10. 5
    har är ju seriöst rubbad och helt insnöad på stolthet och fördom efter att ha sett filmerna så den ska sambon hämta på bibblan nu ikväll så jag läser väl halva natten och ångrar mig i morrn när det är dags att kliva upp

    annars läser jag min salige bror Jena Heindrich av carina Burman och den är också bra
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Jag har precis läst ut Anna Janssons "Främmande fågel" och har börjat med Camilla Läckbergs "Isprinsessan". Bra båda två!!
  12. 6
    Jag har precis läst ut Anna Janssons "Främmande fågel" och har börjat med Camilla Läckbergs "Isprinsessan". Bra båda två!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Jag läser "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul. Lite populärpsykologi - räknas det? Har bara hunnit en kort bit, så jag vet inte vad jag tycker ännu...
  14. 7
    Jag läser "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul. Lite populärpsykologi - räknas det? Har bara hunnit en kort bit, så jag vet inte vad jag tycker ännu...
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Mannen i mitt liv av Curtis Sittenfeld. Tyvärr känns den inte alls lika fantastisk som hennes debut I en klass för sig.
    Parallellt läser jag Zen och konsten att älska av Brenda Shoshanna. En väldigt bra och givande introduktion i zen. Den kommer jag att vara tvungen att köpa, för jag vill läsa den många gånger!
    http://www.bokus.com/b/9789127097742.html
  16. 8
    Mannen i mitt liv av Curtis Sittenfeld. Tyvärr känns den inte alls lika fantastisk som hennes debut I en klass för sig.
    Parallellt läser jag Zen och konsten att älska av Brenda Shoshanna. En väldigt bra och givande introduktion i zen. Den kommer jag att vara tvungen att köpa, för jag vill läsa den många gånger!
    http://www.bokus.com/b/9789127097742.html
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Superbra! Jag tycker han har ett fräscht och tankeväckande sätt att betrakta barn, vuxna och "uppfostran". Gillar den boken skarpt!
  18. 9
    Superbra! Jag tycker han har ett fräscht och tankeväckande sätt att betrakta barn, vuxna och "uppfostran". Gillar den boken skarpt!
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Grevgatan 22

    av Jenny Leeb, svensk chic-lit och - jag trodde aldrig jag skulle tycka så här - boken är bra! Jag menar bra i sin genre, inte lika bra om man jämför med böcker i andra genrer. Men för att vara chic-lit så är den helt ok, en riktig bladvändare för man vill ju se hur det ska gå för systrarna.

    Det är mycket varumärkessnack bland vissa personer i boken, först blev jag irriterad på det, men sedan insåg jag att det är ett sätt att beskriva dessa karaktärer eftersom för dem är det viktigt vilket märke kläder och annat har. Det är så de lever bland sina Prada-väskor och Acne-jeans.......

    Boken rekommenderas för den som vill ha något lättsmält, snabbläst och något som faktiskt beskriver en slags verklighet i 2000-talets Sverige. Vissa kanske lever så, jag gör det definitivt inte.....
  20. 10
    Grevgatan 22 av Jenny Leeb, svensk chic-lit och - jag trodde aldrig jag skulle tycka så här - boken är bra! Jag menar bra i sin genre, inte lika bra om man jämför med böcker i andra genrer. Men för att vara chic-lit så är den helt ok, en riktig bladvändare för man vill ju se hur det ska gå för systrarna.

    Det är mycket varumärkessnack bland vissa personer i boken, först blev jag irriterad på det, men sedan insåg jag att det är ett sätt att beskriva dessa karaktärer eftersom för dem är det viktigt vilket märke kläder och annat har. Det är så de lever bland sina Prada-väskor och Acne-jeans.......

    Boken rekommenderas för den som vill ha något lättsmält, snabbläst och något som faktiskt beskriver en slags verklighet i 2000-talets Sverige. Vissa kanske lever så, jag gör det definitivt inte.....
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11
    Herrarna i skogen av Kerstin Ekman. Fast jag har bara hunnit läsa 10 sidor...
  22. 11
    Herrarna i skogen av Kerstin Ekman. Fast jag har bara hunnit läsa 10 sidor...
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Break no bones av Kathy Reichs som jag bara hunnit lite på annars har jag läst massor de senaste veckorna. Skev om det ett par inlägg ner.
  24. 12
    Break no bones av Kathy Reichs som jag bara hunnit lite på annars har jag läst massor de senaste veckorna. Skev om det ett par inlägg ner.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Anybody out there? av Marian Keyes - typisk chic-lit, helt ok, och MYCKET lättsmält...

    Lyssnar på Herrgården av Anna-Karin Palm, lågmäld historia som man "måste" få reda på vad som har hänt och vad som kommer att hända. Precis min stil av bok!

    Och har preciiiis läst ut Foreign Babes in Beijing, av Rachel DeWoskin, om en ung amerikanska som får jobb i en kinesisk TV-såpa i mitten av 90-talet (sann historia!). Riktigt bra, och kul med insikter om det "nya Kina".
  26. 13
    Anybody out there? av Marian Keyes - typisk chic-lit, helt ok, och MYCKET lättsmält...

    Lyssnar på Herrgården av Anna-Karin Palm, lågmäld historia som man "måste" få reda på vad som har hänt och vad som kommer att hända. Precis min stil av bok!

    Och har preciiiis läst ut Foreign Babes in Beijing, av Rachel DeWoskin, om en ung amerikanska som får jobb i en kinesisk TV-såpa i mitten av 90-talet (sann historia!). Riktigt bra, och kul med insikter om det "nya Kina".
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Ja, det ska bli kul att lära mer. Har hört mycket gott om den. Men redan nu känner jag lite "hupp, oj, så har vi visst gjort" när han beskriver sina avskräckande exempel hur man _inte_ ska göra.
  28. 14
    Ja, det ska bli kul att lära mer. Har hört mycket gott om den. Men redan nu känner jag lite "hupp, oj, så har vi visst gjort" när han beskriver sina avskräckande exempel hur man _inte_ ska göra.
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15

    A prayer for owen

    meany av John Irving. Vet inte vad jag ska läsa efter den.
    Läs gärna om mitt nya liv i SF på www.mylifeinhayes.blogspot.com eller titta in på min bok-blog: www.books2die4.blogspot.com
  30. 15
    A prayer for owen meany av John Irving. Vet inte vad jag ska läsa efter den.
  31. Medlem sedan
    Apr 2004
    #16
    Catrine och rättvisan av Hanna Olsson sträckläste jag häromkvällen och beslöt mig snabbt för att läsa de andra böckerna om samma ämne så Döden är en man av Per Lindeberg står på tur.
  32. 16
    Catrine och rättvisan av Hanna Olsson sträckläste jag häromkvällen och beslöt mig snabbt för att läsa de andra böckerna om samma ämne så Döden är en man av Per Lindeberg står på tur.
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17
    Läste ut Sjöfartsnytt igår och har precis börjat på Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson och jag har inga förväntningar alls.
    Är fortfarande "kvar i" Sjöfartsnytt och vill inte riktigt lämna den...
  34. 17
    Läste ut Sjöfartsnytt igår och har precis börjat på Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson och jag har inga förväntningar alls.
    Är fortfarande "kvar i" Sjöfartsnytt och vill inte riktigt lämna den...
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18
    Brev från nollpunkten av Peter Englund. Oerhört tungt och sorgligt. Fällde nyss några tårar över Kurt Gerstein som ingen ville lyssna på när han avslöjade Förintelsen redan 1941-42.
  36. 18
    Brev från nollpunkten av Peter Englund. Oerhört tungt och sorgligt. Fällde nyss några tårar över Kurt Gerstein som ingen ville lyssna på när han avslöjade Förintelsen redan 1941-42.
  37. Medlem sedan
    Jul 2000
    #19

    Förutom all

    kurslitteratur, som upptar det mesta av min vakna tid, så tänkte jag börja läsa "Vi måste prata om Kevin" av Lionel Shriver

    Kram
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  38. 19
    Förutom all kurslitteratur, som upptar det mesta av min vakna tid, så tänkte jag börja läsa "Vi måste prata om Kevin" av Lionel Shriver

    Kram
  39. Medlem sedan
    Jul 2000
    #20

    Just det, jag

    lyssnar ju på Död Joker, Anne Holt också. Har kommit halvvägs i den ungefär.
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  40. 20
    Just det, jag lyssnar ju på Död Joker, Anne Holt också. Har kommit halvvägs i den ungefär.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Tre veckor sedan sist
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 17:53
  2. 2 veckor sen sist: vad läser ni nu?
    By malwa in forum Hem & fritid
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 08:16
  3. Nästan sist tror jag...mm
    By Fröken Blinka in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 12:12
  4. Nästan två veckor se'n sist!
    By malwa in forum Hem & fritid
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 19:38
  5. 2 veckor sen sist...
    By Johannah m. 3 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 17:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar