Ang att diska nappflaskor..
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Ang att diska nappflaskor..

    Har alltid hört och trott att man inte ska diska dom i maskinen, så jag har aldrig gjort det heller. Men nu undrar jag om det verkligen är så att man inte ska det, eller kan man det? Tycker det är så himla tråkigt att diska
    <> Lindis m. Olivia & Elvina <>
  2. 1
    Ang att diska nappflaskor.. Har alltid hört och trott att man inte ska diska dom i maskinen, så jag har aldrig gjort det heller. Men nu undrar jag om det verkligen är så att man inte ska det, eller kan man det? Tycker det är så himla tråkigt att diska
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Vi diskar alltid i maskin, men sköljer ur dem efteråt. Men aldrig själva nappen
  4. 2
    Vi diskar alltid i maskin, men sköljer ur dem efteråt. Men aldrig själva nappen
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Diskar dem i maskin då och då. Det är väl napparna man aldrig ska köra i maskin.
  6. 3
    Diskar dem i maskin då och då. Det är väl napparna man aldrig ska köra i maskin.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag kör både flaska och napp i diskmaskinen. Har aldrig tidigare hört att man inte ska göra det. Jag kollar dock alltid nappen efter diskningen och sköljer den gärna en extra gång. Nappen stoppar jag i bestickskorgen med själva nappen uppåt.

    Har aldrig märkt att plasten blir dålig utav att diska den i maskinen den ser helt ny ut trots den är gammal.
  8. 4
    Jag kör både flaska och napp i diskmaskinen. Har aldrig tidigare hört att man inte ska göra det. Jag kollar dock alltid nappen efter diskningen och sköljer den gärna en extra gång. Nappen stoppar jag i bestickskorgen med själva nappen uppåt.

    Har aldrig märkt att plasten blir dålig utav att diska den i maskinen den ser helt ny ut trots den är gammal.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Vi är lata och diskar flaskor och nappar i maskinen fast man inte "ska".
    Det är väl för att det kan fastna diskmedel på dem...men det kan det ju i andra saker med så det struntar vi i.
    Jag har köpt en speciell korg för napparna där man sätter fast nappen uppe i locket och sen kan man lägga alla tillbehör i, smart och behändigt, annars tycker jag napparna far runt hela maskinen..

    Ganska ofta måste jag diska de för hand iaf för då har de hamnat under nån säng med gammal jäst välling i..och det mäktar inte diskmaskinen med och inte min näsa heller för den delen....brrr
  10. 5
    Vi är lata och diskar flaskor och nappar i maskinen fast man inte "ska".
    Det är väl för att det kan fastna diskmedel på dem...men det kan det ju i andra saker med så det struntar vi i.
    Jag har köpt en speciell korg för napparna där man sätter fast nappen uppe i locket och sen kan man lägga alla tillbehör i, smart och behändigt, annars tycker jag napparna far runt hela maskinen..

    Ganska ofta måste jag diska de för hand iaf för då har de hamnat under nån säng med gammal jäst välling i..och det mäktar inte diskmaskinen med och inte min näsa heller för den delen....brrr
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Diskar alltid...

    ... nappflaskorna i diskmaskinen men aldrig själva nappen, den diskar jag för hand...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  12. 6
    Diskar alltid... ... nappflaskorna i diskmaskinen men aldrig själva nappen, den diskar jag för hand...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Vi diskar flaskorna både för hand och i maskinen. Fast napparna kör vi aldrig i maskin eftersom det har stått på "bruksanvisningen" till flaskorna att ej diska napparna i maskin.

    Jag tycker dom blir extra rena när man kör dom i maskin.
  14. 7
    Vi diskar flaskorna både för hand och i maskinen. Fast napparna kör vi aldrig i maskin eftersom det har stått på "bruksanvisningen" till flaskorna att ej diska napparna i maskin.

    Jag tycker dom blir extra rena när man kör dom i maskin.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Ojdå... Får man inte diska nappflaskor i maskin? Det hade jag ingen aning om. För det mesta diskar vi dem visserligen för hand, men ibland får de sig en omgång i diskmaskinen.
  16. 8
    Ojdå... Får man inte diska nappflaskor i maskin? Det hade jag ingen aning om. För det mesta diskar vi dem visserligen för hand, men ibland får de sig en omgång i diskmaskinen.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    jomen visst får man det! Det är väl bara på napparna som det står på bruksanvisningen att de inte ska köras i maskin. Jag tror det har med hållbarheten på plasten att göra.
  18. 9
    jomen visst får man det! Det är väl bara på napparna som det står på bruksanvisningen att de inte ska köras i maskin. Jag tror det har med hållbarheten på plasten att göra.
  19. Medlem sedan
    Jan 2011
    #10
    Vi är lata och diskar flaskor och nappar i maskinen fast man inte "ska".
    Det är väl för att det kan fastna diskmedel på dem...men det kan det ju i andra saker med så det struntar vi i.
    Jag har köpt en speciell korg för napparna där man sätter fast nappen uppe i locket och sen kan man lägga alla tillbehör i, smart och behändigt, annars tycker jag napparna far runt hela maskinen..

    Ganska ofta måste jag diska de för hand iaf för då har de hamnat under nån säng med gammal jäst välling i..och det mäktar inte diskmaskinen med och inte min näsa heller för den delen....brrr
    vart har du köpt dessa speciella korgar till diskmaskingen någonstans ?

    mvh
  20. 10
    Vi är lata och diskar flaskor och nappar i maskinen fast man inte "ska".
    Det är väl för att det kan fastna diskmedel på dem...men det kan det ju i andra saker med så det struntar vi i.
    Jag har köpt en speciell korg för napparna där man sätter fast nappen uppe i locket och sen kan man lägga alla tillbehör i, smart och behändigt, annars tycker jag napparna far runt hela maskinen..

    Ganska ofta måste jag diska de för hand iaf för då har de hamnat under nån säng med gammal jäst välling i..och det mäktar inte diskmaskinen med och inte min näsa heller för den delen....brrr
    vart har du köpt dessa speciella korgar till diskmaskingen någonstans ?

    mvh

Liknande trådar

  1. Ang. nappflaskor
    By mizen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 21:26
  2. Nappflaskor?
    By hekr in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 19:23
  3. Nappflaskor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 20:09
  4. nappflaskor
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 10:19
  5. Diska
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar