Är jag bortskämd?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Är jag bortskämd?

    Min man säger det, jag är sur över at vi inte ska åka utomlands i sommar till typ medelhavet , han säger at jag minsann ska vara nöjd med at vi ska utomlands en vecka i höst och det är minsann inte ala som åker utomlads varje år, det ckiter jag i, jag vill jag vill jag vill, jag åker själv, var kan man åka själv?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Är jag bortskämd? Min man säger det, jag är sur över at vi inte ska åka utomlands i sommar till typ medelhavet , han säger at jag minsann ska vara nöjd med at vi ska utomlands en vecka i höst och det är minsann inte ala som åker utomlads varje år, det ckiter jag i, jag vill jag vill jag vill, jag åker själv, var kan man åka själv?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Du kan väl åka vart du vill själv? kvinnor får resa själva nu för tiden
  4. 2
    Du kan väl åka vart du vill själv? kvinnor får resa själva nu för tiden
  5. -MaryT-
    #3
    Ja, om du verkligen resonerar sådär så är du bortskämd. Tycker jag.
    Åtminstone är resonemanget lite omoget.
  6. 3
    Ja, om du verkligen resonerar sådär så är du bortskämd. Tycker jag.
    Åtminstone är resonemanget lite omoget.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ja men jag är ju så vimsig, ett enkelt ställe...
  8. 4
    Ja men jag är ju så vimsig, ett enkelt ställe...
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det känns som att jag inte kan koppla av 100 % när jag är i Sverige, jag vet själv till viss del vad det beror på... Han min man då ha säger at jag får nog resa mer änd e flesta , både Berlin och Sousse samma år... Men jag vill ha mer och mer och mer, jag får et nytt kök säger han då.
  10. 5
    Det känns som att jag inte kan koppla av 100 % när jag är i Sverige, jag vet själv till viss del vad det beror på... Han min man då ha säger at jag får nog resa mer änd e flesta , både Berlin och Sousse samma år... Men jag vill ha mer och mer och mer, jag får et nytt kök säger han då.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Jag är likadan men nu

    har vi verkligen inte råd. Jag vill Jag vill jag vill... Men som dagt pengarna finns inte. Vart du kan åka själv? jag har mitt stående tips. Santorini, finns inte nåt bättre ställe. Underbar mat, svarta stränder vackra hus och otroligt mysig huvudort, Thira som även är öns grekiska namn. Rekommenderas varmt av mig, det finns allt från partyliv till bara-vara-och-ha-det-bra-varianten där.
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  12. 6
    Jag är likadan men nu har vi verkligen inte råd. Jag vill Jag vill jag vill... Men som dagt pengarna finns inte. Vart du kan åka själv? jag har mitt stående tips. Santorini, finns inte nåt bättre ställe. Underbar mat, svarta stränder vackra hus och otroligt mysig huvudort, Thira som även är öns grekiska namn. Rekommenderas varmt av mig, det finns allt från partyliv till bara-vara-och-ha-det-bra-varianten där.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Thailand, enkelt ställe att resa imed bästa servicen så du behöver inte göra nåt själv om du inte vill, dessutom det vackraste landet i världen
  14. 7
    Thailand, enkelt ställe att resa imed bästa servicen så du behöver inte göra nåt själv om du inte vill, dessutom det vackraste landet i världen
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Ja, det låter ju så

    Jag kan nog hålla med din man.

    Men visst kan du åka vart-som-helst själv. Ta en sista-minuten-resa om det exakta resmålet inte är så viktigt utan det är sol och bad som gäller, det blir säkert billigare så.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Ja, det låter ju så Jag kan nog hålla med din man.

    Men visst kan du åka vart-som-helst själv. Ta en sista-minuten-resa om det exakta resmålet inte är så viktigt utan det är sol och bad som gäller, det blir säkert billigare så.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Hhahahaa, gud nej det är för långt jag måste hålla handen i flyget... Jag stannar hemma!*s*
  18. 9
    Hhahahaa, gud nej det är för långt jag måste hålla handen i flyget... Jag stannar hemma!*s*
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Är det Grekland? Jag ska faktiskt troligtvis resa själv nästa år i juli, med en väninna som fyler 50 så helt själv blir jag inte men utan familj! Jag tror jag flyr, det ärd et jag behöver fly..
  20. 10
    Är det Grekland? Jag ska faktiskt troligtvis resa själv nästa år i juli, med en väninna som fyler 50 så helt själv blir jag inte men utan familj! Jag tror jag flyr, det ärd et jag behöver fly..
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11
    spanien
  22. 11
    spanien
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Jamen det finns säkert nån du kan hålla handen på flyget
  24. 12
    Jamen det finns säkert nån du kan hålla handen på flyget
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag kommer inte resa själv, men det lockar... Får ta stålarna till gardiner i nya köket, du kan få mina gamla.
  26. 13
    Jag kommer inte resa själv, men det lockar... Får ta stålarna till gardiner i nya köket, du kan få mina gamla.
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14

    Jupp, det är Grekland.

    Som sagt underbart. Men vad flyr du från vet du det? Amatörpsykologen undrar...
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  28. 14
    Jupp, det är Grekland. Som sagt underbart. Men vad flyr du från vet du det? Amatörpsykologen undrar...
  29. Medlem sedan
    Mar 2007
    #15
    det är du, men jag tror du vet det och bara är barnlsig på skoj
  30. 15
    det är du, men jag tror du vet det och bara är barnlsig på skoj
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Japp, jag ska ju ta et allavrligt snack om en alvarlig ak, jag är rädd.
  32. 16
    Japp, jag ska ju ta et allavrligt snack om en alvarlig ak, jag är rädd.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Nej jag är inte barnslig på skoj, jag är barnslig och lite rädd...
  34. 17
    Nej jag är inte barnslig på skoj, jag är barnslig och lite rädd...
  35. Medlem sedan
    Apr 2005
    #18
    Jag kan inte förstå varför man tjurar över att inte få åka utomlands _två_ gånger på en sommar/höst om en resa ändå blir av.
    Däremot så är det ju så att om man är van vid en sak så spelar det ingen roll ifall andra aldrig har råd att åka.
  36. 18
    Jag kan inte förstå varför man tjurar över att inte få åka utomlands _två_ gånger på en sommar/höst om en resa ändå blir av.
    Däremot så är det ju så att om man är van vid en sak så spelar det ingen roll ifall andra aldrig har råd att åka.
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19

    Ok, vill du

    snacka vet du var jag finns... På messen=)
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  38. 19
    Ok, vill du snacka vet du var jag finns... På messen=)
  39. Medlem sedan
    Feb 2006
    #20

    Ja

    du är bortskämd om du tar för givet att kunna åka på längre resor flera ggr/år.

    Att man vill är ju en annan sak!

    Men det låter lite barnsligt om du tjatar på din man och han säger nej! Lite som mina barn som vill ha och ha... det beror inte så mycket på att de är bortskämda som på att de är just barn och har någon som sätter gränser åt dem.

    Har du råd och möjlighet så kan du väl åka vart du vill? Jag väljer ju London på egen hand därför att det finns så mycket att göra och jag tycker det är lätt att ta sig dit man vill. Är det sol och värme du vill ha är det ju bara att boka en charterresa vart du vill...
  40. 20
    Ja du är bortskämd om du tar för givet att kunna åka på längre resor flera ggr/år.

    Att man vill är ju en annan sak!

    Men det låter lite barnsligt om du tjatar på din man och han säger nej! Lite som mina barn som vill ha och ha... det beror inte så mycket på att de är bortskämda som på att de är just barn och har någon som sätter gränser åt dem.

    Har du råd och möjlighet så kan du väl åka vart du vill? Jag väljer ju London på egen hand därför att det finns så mycket att göra och jag tycker det är lätt att ta sig dit man vill. Är det sol och värme du vill ha är det ju bara att boka en charterresa vart du vill...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vem är bortskämd?
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 17:51
  2. Jag är bortskämd!
    By k m E *E* & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 11:31
  3. Bortskämd
    By Nema in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 11:16
  4. Bortskämd
    By Nema in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 14:50
  5. Bortskämd ?
    By Laila/Electra in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar