Ilizaroven är borta
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Ilizaroven är borta

    efter 6 veckor Och Oscar har fått gips istället, som han ska ha i två månader, med justering under narkos nästa vecka.
    Det har funkat bra och eftersom han har mekanisk hjärtklaff så har han fått antibiotika profylax och därför klarat sig bra från infektione och dyl.

    Nu har han haft gips i en vecka och börjar att röra sig mer. Nu är det gå träning som återstår, för Oscar är livrädd att stå på benen.

    Annandag påsk åkte vi in akut för Oscar andades konstigt sedan flera dagar tillbaks och det konstaterades att han fått en fullständig pneumothorax (punkterad lunga)
    Så det var sjukhur med dränage hela veckan. Han mår dock bra nu och lungan har repat sig. Vi ska till distrikts ssk idag och ta bort stygnen från hålet där dränen satt.

    Det var lite om oss
    __________________
    Kram Hanna
    Kram Hanna
  2. 1
    Ilizaroven är borta efter 6 veckor Och Oscar har fått gips istället, som han ska ha i två månader, med justering under narkos nästa vecka.
    Det har funkat bra och eftersom han har mekanisk hjärtklaff så har han fått antibiotika profylax och därför klarat sig bra från infektione och dyl.

    Nu har han haft gips i en vecka och börjar att röra sig mer. Nu är det gå träning som återstår, för Oscar är livrädd att stå på benen.

    Annandag påsk åkte vi in akut för Oscar andades konstigt sedan flera dagar tillbaks och det konstaterades att han fått en fullständig pneumothorax (punkterad lunga)
    Så det var sjukhur med dränage hela veckan. Han mår dock bra nu och lungan har repat sig. Vi ska till distrikts ssk idag och ta bort stygnen från hålet där dränen satt.

    Det var lite om oss
    __________________
    Kram Hanna
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Oj, vad längesedan jag var inne här, märkte jag nu!
    Vad skönt att allt har gått bra och att din kille slipper Ilizaroven! Blev doktorerna nöjda med resultatet? Tråkigt att ni behövde åka in igen med pnemnothorax :/! Sjukhus är ju aldrig roliga!
    Hur länge ska han ha gipset nu efter?
    Skönt att ni har den här tiden bakom er nu iallafall!
    Kram! / bossemor
  4. 2
    Oj, vad längesedan jag var inne här, märkte jag nu!
    Vad skönt att allt har gått bra och att din kille slipper Ilizaroven! Blev doktorerna nöjda med resultatet? Tråkigt att ni behövde åka in igen med pnemnothorax :/! Sjukhus är ju aldrig roliga!
    Hur länge ska han ha gipset nu efter?
    Skönt att ni har den här tiden bakom er nu iallafall!
    Kram! / bossemor
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Hej
    Jodå, jag tror att dom var rätt nöjda, själv tycker jag att det ser rätt bra ut. Han skall ha dessa gips tom mitten av juni sedan blir det ortoser, men det har han ju haft förut också.
    Nu har vi fått ytterligare problem med hans viktuppgång och man har övervägt att ev sätta en knapp på honom, lite trist då han blivit 6 år. Men nöden har ingen lag (118cm och 16kg.) Vi får se hur det blir, han har ju en bindvävs defekt och äter waran så det är ett beslut som bör noga övervägas av kirurgerna. Pest eller kolera, jag vet inte vad som är bäst.

    Hoppas att ni mår bra i alla fall. Här är helt helt ok med tanke på omständigheterna.

    Kram Hanna
  6. 3
    Hej
    Jodå, jag tror att dom var rätt nöjda, själv tycker jag att det ser rätt bra ut. Han skall ha dessa gips tom mitten av juni sedan blir det ortoser, men det har han ju haft förut också.
    Nu har vi fått ytterligare problem med hans viktuppgång och man har övervägt att ev sätta en knapp på honom, lite trist då han blivit 6 år. Men nöden har ingen lag (118cm och 16kg.) Vi får se hur det blir, han har ju en bindvävs defekt och äter waran så det är ett beslut som bör noga övervägas av kirurgerna. Pest eller kolera, jag vet inte vad som är bäst.

    Hoppas att ni mår bra i alla fall. Här är helt helt ok med tanke på omständigheterna.

    Kram Hanna

Liknande trådar

  1. Inte borta, borta... Fotobevis:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:06
  2. Nu är det borta
    By Lilla_Anna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 20:31
  3. Borta!!!
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 12:52
  4. Ilizaroven är borta
    By Hankim in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 09:56
  5. Borta bra...
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 11:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar