Har era barn haft feber
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Har era barn haft feber

    samtidigt som tänderna kom?
    Idag är tredje dagen Engla har 39,5 graders feber på dagarna och nätterna har legat på 40,1-40,3 med alvedon sjunker den till 39 grader. Het som en kamin är hon när hon sover bredvid mig, ingen av oss har nattkläder på sig och inget täcke. Har känt att 2 tänder i neder käken är på väg upp och hon är inge förkyld eller dålig på annat sätt än febern.
  2. 1
    Har era barn haft feber samtidigt som tänderna kom?
    Idag är tredje dagen Engla har 39,5 graders feber på dagarna och nätterna har legat på 40,1-40,3 med alvedon sjunker den till 39 grader. Het som en kamin är hon när hon sover bredvid mig, ingen av oss har nattkläder på sig och inget täcke. Har känt att 2 tänder i neder käken är på väg upp och hon är inge förkyld eller dålig på annat sätt än febern.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Nej

    Kroppens sätt att bli av med en infektion är feber, inget som kommer av tänder. Dock är ju kroppen säkert mer mottaglig mot infektioner just vid genombrytandet av bissingarna. Hoppas hon blir bättre snart. Anton har haft feber ett antal ggr utan att var sjuk i övrigt. Kram!
  4. 2
    Nej

    Kroppens sätt att bli av med en infektion är feber, inget som kommer av tänder. Dock är ju kroppen säkert mer mottaglig mot infektioner just vid genombrytandet av bissingarna. Hoppas hon blir bättre snart. Anton har haft feber ett antal ggr utan att var sjuk i övrigt. Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    ok, jo jag vet det

    De sa på BVC också att man får inte feber när tänderna kommer, men jag tycker det är så konstigt att alla mina 4 barn alltid får feber precis när man känt att nya tänder är på väg upp. Imorse hade hon 39,1 grader så lite lägre i alla fall.
  6. 3
    ok, jo jag vet det De sa på BVC också att man får inte feber när tänderna kommer, men jag tycker det är så konstigt att alla mina 4 barn alltid får feber precis när man känt att nya tänder är på väg upp. Imorse hade hon 39,1 grader så lite lägre i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Nej, det har de inte faktiskt. På Celia märkte man inte alls att hon fick tänder, de var bara där en dag. På Matteo märker han att han är lite extra gnällig och sover oroligt, men ingen feber.
  8. 4
    Nej, det har de inte faktiskt. På Celia märkte man inte alls att hon fick tänder, de var bara där en dag. På Matteo märker han att han är lite extra gnällig och sover oroligt, men ingen feber.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Lias har feber o diarré nu men jag vet inte om det är pga av tänderna eller ej. Han har haft feber många gånger redan i trots att han inte ens är 9månader.....
  10. 5
    Lias har feber o diarré nu men jag vet inte om det är pga av tänderna eller ej. Han har haft feber många gånger redan i trots att han inte ens är 9månader.....
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Jo Engla har

    också haft feber många gånger men då har hon alltid varit förkyld också.
  12. 6
    Jo Engla har också haft feber många gånger men då har hon alltid varit förkyld också.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Ja, Elise har haft feber alla gånger då nya tänder kommit. Hon har dock inte så hög feber, MAX 39, och detta två dagar innan tanden brutit fram. Varje gång - 6 tänder. =)
  14. 7
    Ja, Elise har haft feber alla gånger då nya tänder kommit. Hon har dock inte så hög feber, MAX 39, och detta två dagar innan tanden brutit fram. Varje gång - 6 tänder. =)
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Aldrig. Ändå har hon redan 7 tänder. Har aldrig haft feber däremot varlit lite klängigare just när tanden kommer igenom. Inte konstigt kanske.
  16. 8
    Aldrig. Ändå har hon redan 7 tänder. Har aldrig haft feber däremot varlit lite klängigare just när tanden kommer igenom. Inte konstigt kanske.
  17. Medlem sedan
    Mar 2012
    #9

    Rätt vanligt

    Ja det är rätt vanligt har jag hört. I vårt fall var det inga störra problem när tänderna kom, men när barnen får feber blir man ju orolig. Jag läste en hel del om feber hos barn här på feber hos barn
  18. 9
    Rätt vanligt Ja det är rätt vanligt har jag hört. I vårt fall var det inga störra problem när tänderna kom, men när barnen får feber blir man ju orolig. Jag läste en hel del om feber hos barn här på feber hos barn

Liknande trådar

  1. Ni som haft mjölkstockning med feber
    By Hanna_panna in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:35
  2. har haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 16:31
  3. 3 mån o haft feber i 6 dagar..
    By tina83 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:14
  4. Har haft feber idag 39,5
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:10
  5. Lillan har haft feber i snart 3d
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar