2,5-års kontroll
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    2,5-års kontroll

    Hej!

    Är det fler som har varit på 2,5 års kontroll ännu? Min Vigor blev skickad till logoped eftersom han fortfarande inte pratar och det han säger är väldigt otydligt. "va dä"= vad är det?, "va de"= var är den? och "ååå"= hejdå, är allt han säger förutom ja och nej. Mamma och pappa säger han inte alls. Så vi får se vad logopeden säger, hans hörsel tror jag inte det är något fel på i alla fall och han förstår all vi säger till honom. Dessutom hade han inte gått upp ett enda gram på ett helt halvår så det blir vägning snart igen och tills dess får vi väl göda honom lite (han äter väldigt dåligt).
    **Pojke 0411** **Pojke 0512** och **Flicka 0808**

    Blogg: http://livat-med-tre.blogspot.com/
  2. 1
    2,5-års kontroll Hej!

    Är det fler som har varit på 2,5 års kontroll ännu? Min Vigor blev skickad till logoped eftersom han fortfarande inte pratar och det han säger är väldigt otydligt. "va dä"= vad är det?, "va de"= var är den? och "ååå"= hejdå, är allt han säger förutom ja och nej. Mamma och pappa säger han inte alls. Så vi får se vad logopeden säger, hans hörsel tror jag inte det är något fel på i alla fall och han förstår all vi säger till honom. Dessutom hade han inte gått upp ett enda gram på ett helt halvår så det blir vägning snart igen och tills dess får vi väl göda honom lite (han äter väldigt dåligt).
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ingen kontroll än, blir nog till sommaren tror jag. Det blir nog bra med en logopedtid. Det är bra att få en första koll för att kunna hålla koll på språkutvecklingen.
  4. 2
    Ingen kontroll än, blir nog till sommaren tror jag. Det blir nog bra med en logopedtid. Det är bra att få en första koll för att kunna hålla koll på språkutvecklingen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Inte än, men dett borde komma snart. Har inte varit på ett år snart så det är verkligen dags.

    Jonatan har bara på sista tiden börjat prata. Nu säger han flera ord och försöker verkligen, innan så pratade de andra 3 decemberbarnen på hans avdelning mycket mer. Man får gissa ganska mycket vad han säger, men han försöker "Nin" tex är Josefin, storasyster som han alltid ska ha koll på
  6. 3
    Inte än, men dett borde komma snart. Har inte varit på ett år snart så det är verkligen dags.

    Jonatan har bara på sista tiden börjat prata. Nu säger han flera ord och försöker verkligen, innan så pratade de andra 3 decemberbarnen på hans avdelning mycket mer. Man får gissa ganska mycket vad han säger, men han försöker "Nin" tex är Josefin, storasyster som han alltid ska ha koll på
  7. elin med H
    #4
    Vi blir inte kallade rill 2,5 års utan 3 årskoll sen. Hoppas logopeden kan ge er svar sen då o att det kommer, alla e ju lite olika. Bra att bvc reagerar iaf, har en kompis som har en snart 4-åring som pratar ganska otydligt men dom har inte fått nån logoped än.
  8. 4
    Vi blir inte kallade rill 2,5 års utan 3 årskoll sen. Hoppas logopeden kan ge er svar sen då o att det kommer, alla e ju lite olika. Bra att bvc reagerar iaf, har en kompis som har en snart 4-åring som pratar ganska otydligt men dom har inte fått nån logoped än.
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Vi har nog 3 årskontroll

    här, om jaginte minns fel från Vanja.. Vi har inte blivit kallade till 2,5 årskontroll iaf.
  10. 5
    Vi har nog 3 årskontroll här, om jaginte minns fel från Vanja.. Vi har inte blivit kallade till 2,5 årskontroll iaf.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Vi har inte varit ännu, men Liam blir ju 2,5 år först i slutet av juni, nästa vecka alltså. Vi har iaf fått en tid nu till nästa vecka.
  12. 6
    Vi har inte varit ännu, men Liam blir ju 2,5 år först i slutet av juni, nästa vecka alltså. Vi har iaf fått en tid nu till nästa vecka.

Liknande trådar

  1. 1-års kontroll
    By stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 08:28
  2. 2,5-års kontroll
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 08:34
  3. Ett års kontroll
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 10:11
  4. 4 års kontroll?
    By Mirva m. V & D in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 21:01
  5. 4-års kontroll
    By MalligaMolly in forum _0207 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar