Slänger in enkäten här!
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Slänger in enkäten här!

    Lånar min egen enkät från decembersidan, för att få igång lite snack härinne igen

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Dricka läsk/saft?
    Titta på video/TV?
    Äta godis?

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Slänger in enkäten här! Lånar min egen enkät från decembersidan, för att få igång lite snack härinne igen

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Dricka läsk/saft?
    Titta på video/TV?
    Äta godis?

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    Det är att springa runt hörnet till framsidan i trädgården för att sen fara ut i vägen. Jag längtar efter ett staket!!!

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    Vi blir nog hemma och gör dagsturer. Maken och styvisen åker nog några dagar någonstans...

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? Pommesfrites
    Dricka läsk/saft? Min man har gett dem saft men jag tycker inte det är ok.
    Titta på video/TV? De tittar på Teletubbies & baby Einstein.
    Äta godis? De har smakat av brorsans

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    Vi har gått i rytmik men nu är den slut för i vår. Vi ska nog gå regelbundet på ÖF som Kyrkan har flyttat ut till deras sommarplejs. Jag ska bara köpa en ny cykel först så att jag kan dra cykelkärran
    Mamma till Torsten, Liv & Sonja styvmamma till Erik
    http://tartmamman.blogg.se
  4. 2
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    Det är att springa runt hörnet till framsidan i trädgården för att sen fara ut i vägen. Jag längtar efter ett staket!!!

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    Vi blir nog hemma och gör dagsturer. Maken och styvisen åker nog några dagar någonstans...

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? Pommesfrites
    Dricka läsk/saft? Min man har gett dem saft men jag tycker inte det är ok.
    Titta på video/TV? De tittar på Teletubbies & baby Einstein.
    Äta godis? De har smakat av brorsans

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    Vi har gått i rytmik men nu är den slut för i vår. Vi ska nog gå regelbundet på ÖF som Kyrkan har flyttat ut till deras sommarplejs. Jag ska bara köpa en ny cykel först så att jag kan dra cykelkärran
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Mina svar

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    Hålla på med ett livsfarligt trasigt eluttag. Givetvis så passar jag honom noga.


    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    Öland v. 27, annars blir det nog att vara mycket på hemmaplan, vi har lite att välja på här :-)

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Vi äter mycket sällan på McDonalds. Men givetvis skulle han få om vi var där. Men vi har inte varit där på säkert 1 år.

    Dricka läsk/saft?
    Nej, nej. Vi dricker aldrig det (om man bortser från sambon som dricker läsk)

    Titta på video/TV?
    Ja

    Äta godis?
    Nja, inte direkt. Men vissa personer har visst varit framme lite.



    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?

    Ja, men nu har det varit så fint väder att vi har träffat kompisarna ute och hoppat över vår onsdagsaktivitet (babycafé).
    Mamma till Erik född 20 februari 2006.
  6. 3
    Mina svar 1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    Hålla på med ett livsfarligt trasigt eluttag. Givetvis så passar jag honom noga.


    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    Öland v. 27, annars blir det nog att vara mycket på hemmaplan, vi har lite att välja på här :-)

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Vi äter mycket sällan på McDonalds. Men givetvis skulle han få om vi var där. Men vi har inte varit där på säkert 1 år.

    Dricka läsk/saft?
    Nej, nej. Vi dricker aldrig det (om man bortser från sambon som dricker läsk)

    Titta på video/TV?
    Ja

    Äta godis?
    Nja, inte direkt. Men vissa personer har visst varit framme lite.



    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?

    Ja, men nu har det varit så fint väder att vi har träffat kompisarna ute och hoppat över vår onsdagsaktivitet (babycafé).
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Egna svar

    Självklart ska även jag svara

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    *Stå upp överallt där man inte får. I fåtöljer, soffor, sängar och gärna gå lite svajigt på kanten och se jättestolt ut för att hon har balansen. Gulp. Hjärtat i halsgropen. Hon hytter med fingret "ajaj" innan hon går och gör bus däremot så man får ju lite förvarning*

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    *Sommarstugan i skärgården. Förhoppningsvis hela sommarn 22 juni- 7 augusti med lite hemstickarvändor för att vattna, kolla post osv.*

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:

    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    ** Potatisklyftorna älskar hon. Men vi äter inte så ofta, kanske var tredje månad. Hon har inte fått smaka något annat.**

    Dricka läsk/saft?**Cola har hon fått enstaka gånger, mest för att hon är nyfiken på Mc D, men bubblorna gillar hon inte. Saft har hon smakat men jag vill inte att hon ska dricka sött.**

    Titta på video/TV?**Hon tittar en stund varje dag, när vi borstar tänder och byter till pyamas antingen bolibompa, Teletubbies eller Madagascar eller annan tecknad film. Hon är ett riktigt TV-monster och kan sitta länge framför dumburken när hon är sjuk tex**

    Äta godis?**Hon har fått smaka choklad två bitar. Det var hon som galen i. Vi äter sällan godis hemma eller så gör vi det efter hon gått och lagt sig**


    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    **Förutom dagis går hon också på öppna förskolan på tisdagar och på lördagar på familjejympa med mig på friskis och svettis**
  8. 4
    Egna svar

    Självklart ska även jag svara

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    *Stå upp överallt där man inte får. I fåtöljer, soffor, sängar och gärna gå lite svajigt på kanten och se jättestolt ut för att hon har balansen. Gulp. Hjärtat i halsgropen. Hon hytter med fingret "ajaj" innan hon går och gör bus däremot så man får ju lite förvarning*

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    *Sommarstugan i skärgården. Förhoppningsvis hela sommarn 22 juni- 7 augusti med lite hemstickarvändor för att vattna, kolla post osv.*

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:

    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    ** Potatisklyftorna älskar hon. Men vi äter inte så ofta, kanske var tredje månad. Hon har inte fått smaka något annat.**

    Dricka läsk/saft?**Cola har hon fått enstaka gånger, mest för att hon är nyfiken på Mc D, men bubblorna gillar hon inte. Saft har hon smakat men jag vill inte att hon ska dricka sött.**

    Titta på video/TV?**Hon tittar en stund varje dag, när vi borstar tänder och byter till pyamas antingen bolibompa, Teletubbies eller Madagascar eller annan tecknad film. Hon är ett riktigt TV-monster och kan sitta länge framför dumburken när hon är sjuk tex**

    Äta godis?**Hon har fått smaka choklad två bitar. Det var hon som galen i. Vi äter sällan godis hemma eller så gör vi det efter hon gått och lagt sig**


    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    **Förutom dagis går hon också på öppna förskolan på tisdagar och på lördagar på familjejympa med mig på friskis och svettis**
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Sofie svarar!

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    - Springa i soffan, försöka rymma när vi är ute, ta brosans böcker och läsa dem för hårdhänt..., mm mm

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    - Fem nätter i Weissenhäuser Strand i Tyskland (badland precis vid havet utanför Lübeck). Sen blir det förmodligen dagsturer bla till Liseberg. Och vi bor ju i Halmstad så här finns gott om strand och bad och turistliv!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    - Har aldrig beställt till henne själv men hon har fått smaka på chicken mc nuggets och vanlig hamburgare.
    Dricka läsk/saft?
    - Alla dricker mest vatten här hemma men jag har erbjudit henne äpplejuice nån gång men det vill hon inte ha...
    Titta på video/TV?
    - Ja, när storebror har på film eller TV får hon ju kolla men det blir inte så länge hon sitter still.
    Äta godis?
    - Nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    - Har gått på rytmik men det är slut för terminen nu. Ska nog fortsätta på musiklek till hösten om tiden passar när jag börjat jobba. Gick en del på ÖF i vintras men nu sen det blev vår så har vi inte varit där, är ute och leker i trädgården istället.
    Sofie med Lukas mars -03 och Alva jan -06
  10. 5
    Sofie svarar! 1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    - Springa i soffan, försöka rymma när vi är ute, ta brosans böcker och läsa dem för hårdhänt..., mm mm

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    - Fem nätter i Weissenhäuser Strand i Tyskland (badland precis vid havet utanför Lübeck). Sen blir det förmodligen dagsturer bla till Liseberg. Och vi bor ju i Halmstad så här finns gott om strand och bad och turistliv!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    - Har aldrig beställt till henne själv men hon har fått smaka på chicken mc nuggets och vanlig hamburgare.
    Dricka läsk/saft?
    - Alla dricker mest vatten här hemma men jag har erbjudit henne äpplejuice nån gång men det vill hon inte ha...
    Titta på video/TV?
    - Ja, när storebror har på film eller TV får hon ju kolla men det blir inte så länge hon sitter still.
    Äta godis?
    - Nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    - Har gått på rytmik men det är slut för terminen nu. Ska nog fortsätta på musiklek till hösten om tiden passar när jag börjat jobba. Gick en del på ÖF i vintras men nu sen det blev vår så har vi inte varit där, är ute och leker i trädgården istället.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    Kasta maten på golvet...

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    Vi kommer nog mest va hemma. Några dagsturer blir det säkert, eller någon oplanerad helgresa. Själv så ska jag till Polen i 8dagar med mitt jobb. Men då får Viggo va hemma!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? Inte McD, men Viggos pappa och farfar äger en korvkiosk så där brukar han få köttbullar och mos!

    Dricka läsk/saft? Han brukar få smaka av oss om vi dricker. Men de är inte direkt så att vi häller upp åt honom. Han är lika nöjd med vatten!

    Titta på video/TV?

    Han är inte ett dugg intresserad av tv:n.... förutom att trycka på tv-dosan eller knapparna på tv:n

    Äta godis?

    Han har fått klubba några ggr när vi har behövt en lugn stund!

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?

    Vi går på babysim varje tisdag. Men det är snart slut!
  12. 6
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?

    Kasta maten på golvet...

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?

    Vi kommer nog mest va hemma. Några dagsturer blir det säkert, eller någon oplanerad helgresa. Själv så ska jag till Polen i 8dagar med mitt jobb. Men då får Viggo va hemma!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? Inte McD, men Viggos pappa och farfar äger en korvkiosk så där brukar han få köttbullar och mos!

    Dricka läsk/saft? Han brukar få smaka av oss om vi dricker. Men de är inte direkt så att vi häller upp åt honom. Han är lika nöjd med vatten!

    Titta på video/TV?

    Han är inte ett dugg intresserad av tv:n.... förutom att trycka på tv-dosan eller knapparna på tv:n

    Äta godis?

    Han har fått klubba några ggr när vi har behövt en lugn stund!

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?

    Vi går på babysim varje tisdag. Men det är snart slut!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    riva ut alla papper ur pårmarna i skåpen i sovrummet

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    inga än så länge

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Har hittills aldrig hänt

    Dricka läsk/saft?
    han har smakat saft vid ngt enstaka tillfälle. aldrig läsk. det dricker inte ens min fyraåring

    Titta på video/TV?
    Han är inte ett dugg intresserad

    Äta godis?
    nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    nej
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  14. 7
    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    riva ut alla papper ur pårmarna i skåpen i sovrummet

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    inga än så länge

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Har hittills aldrig hänt

    Dricka läsk/saft?
    han har smakat saft vid ngt enstaka tillfälle. aldrig läsk. det dricker inte ens min fyraåring

    Titta på video/TV?
    Han är inte ett dugg intresserad

    Äta godis?
    nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    nej
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    KUL! Savara då..

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    **Måla med tuschpennor... Och massa andra saker som syrrorna gör. Hon målar precis överallt, bord, kläder, ansikte, händer, mun...

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    **Precis hemkomna från Turkiet, 1 vecka. Sommaren, inga spikade planer. Ev. ALV, möjligen Norrland.

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    **Ja
    Dricka läsk/saft?
    **Ja
    Titta på video/TV?
    **Ja, fast hon är inte intresserad
    Äta godis?
    **Ja, på lördagar Alla dessa frågor svarar jag ja med gott samvete på. Hon är såpass "stor" och medveten, att det inte går att hålla borta sådant syrrorna äter längre.

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    **Öppna förskolan 1-2 ggr/vecka
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  16. 8
    KUL! Savara då.. 1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    **Måla med tuschpennor... Och massa andra saker som syrrorna gör. Hon målar precis överallt, bord, kläder, ansikte, händer, mun...

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    **Precis hemkomna från Turkiet, 1 vecka. Sommaren, inga spikade planer. Ev. ALV, möjligen Norrland.

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    **Ja
    Dricka läsk/saft?
    **Ja
    Titta på video/TV?
    **Ja, fast hon är inte intresserad
    Äta godis?
    **Ja, på lördagar Alla dessa frågor svarar jag ja med gott samvete på. Hon är såpass "stor" och medveten, att det inte går att hålla borta sådant syrrorna äter längre.

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    **Öppna förskolan 1-2 ggr/vecka
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Bra gjort!

    Lånar min egen enkät från decembersidan, för att få igång lite snack härinne igen

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    * Inte så mkt längre men gärna fingra på tangentbordet till datorn.

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    * Hemma... länge till Augusti... tyvärr ingen resa

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    *Ja en eller två pommes och fruktopåse!

    Dricka läsk/saft?
    * festis med 30%mindre socker och färskpressad juice sällan saft och absolut inte läsk!

    Titta på video/TV?
    * Hon är inte så intresserad.. men tittar väl en stund ibland kanske 5min sen tröttnar hon...

    Äta godis?
    *Smakar men inte hårda karameller utan snarare kakor bullar eller glass

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    * Öpnna minst 2ggr i veckan. babysim 1ggr veckan och lekparken när vädret tillåter.
    ♥Par i prinsessor♥
  18. 9
    Bra gjort! Lånar min egen enkät från decembersidan, för att få igång lite snack härinne igen

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    * Inte så mkt längre men gärna fingra på tangentbordet till datorn.

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    * Hemma... länge till Augusti... tyvärr ingen resa

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    *Ja en eller två pommes och fruktopåse!

    Dricka läsk/saft?
    * festis med 30%mindre socker och färskpressad juice sällan saft och absolut inte läsk!

    Titta på video/TV?
    * Hon är inte så intresserad.. men tittar väl en stund ibland kanske 5min sen tröttnar hon...

    Äta godis?
    *Smakar men inte hårda karameller utan snarare kakor bullar eller glass

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    * Öpnna minst 2ggr i veckan. babysim 1ggr veckan och lekparken när vädret tillåter.
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Myskatt svarar

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    Slå på spisen är ruggit kul!

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    Ska inte ha nån semester i år. Tilde ska va hemma med pappa, jag ska jobba. Vi åker kanske nån dagstur till Parken Zoo eller nåt men annars blir det bara båtturer och bad här hemma.

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Hon får några strips vilket gillas. Hon har även fått cheesburgare två ggr men den smular hon bara sönder.
    Dricka läsk/saft?
    Nej
    Titta på video/TV?
    Nej, leker runt en stund på kvällen när vi kollar på nyheterna mn hon sitter alding och titar på barnprogram.
    Äta godis?
    Nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    Vi har gått till öppna fsk när jag haft lediga dagar. Annars går hon på fsk.
  20. 10
    Myskatt svarar 1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får?
    Slå på spisen är ruggit kul!

    2) Semesterplaner? Var, hur länge?
    Ska inte ha nån semester i år. Tilde ska va hemma med pappa, jag ska jobba. Vi åker kanske nån dagstur till Parken Zoo eller nåt men annars blir det bara båtturer och bad här hemma.

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn?
    Hon får några strips vilket gillas. Hon har även fått cheesburgare två ggr men den smular hon bara sönder.
    Dricka läsk/saft?
    Nej
    Titta på video/TV?
    Nej, leker runt en stund på kvällen när vi kollar på nyheterna mn hon sitter alding och titar på barnprogram.
    Äta godis?
    Nej

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa?
    Vi har gått till öppna fsk när jag haft lediga dagar. Annars går hon på fsk.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11

    Zasa svarar

    1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får? ... hm - vi har inte så mycket sådant alls, kanske att hon inte får köra bil när vi ska köra bilen

    2) Semesterplaner? Var, hur länge? ... åh- vår första "riktiga semester" på 3 år - vi ska 7 dagar till Zagreb!!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? ... ja, happy meal med frukten
    Dricka läsk/saft? ... saft, inte läsk
    Titta på video/TV? .... javisst - Teletubbies på DVD är favoriten, jag har tittat på den så många gånger att jag somnar automatiskt till den efter ca 4-5 minuter nu!
    Äta godis? ... nja, det blev lite mycket efter påsk men när vi har choklad hemma får hon ett par bitar förstås!

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa? ... nej, men hon går på dagis 5 dgr/vecka så det brukar räcka
    Motto: Vill man så kan man!
  22. 11
    Zasa svarar 1) Vad är det mesta "aj-aj":et just nu? Alltså vad envisas vinterbarnet med att göra fast h*n inte får? ... hm - vi har inte så mycket sådant alls, kanske att hon inte får köra bil när vi ska köra bilen

    2) Semesterplaner? Var, hur länge? ... åh- vår första "riktiga semester" på 3 år - vi ska 7 dagar till Zagreb!!

    3) Samvetsfråga:-) Brukar vinterbarnet få:
    Äta något från Mc Donaldsmenyn? ... ja, happy meal med frukten
    Dricka läsk/saft? ... saft, inte läsk
    Titta på video/TV? .... javisst - Teletubbies på DVD är favoriten, jag har tittat på den så många gånger att jag somnar automatiskt till den efter ca 4-5 minuter nu!
    Äta godis? ... nja, det blev lite mycket efter påsk men när vi har choklad hemma får hon ett par bitar förstås!

    4) Regelbunden aktivitet i veckoschemat? Öppna förskolan, rytmik, jympa? ... nej, men hon går på dagis 5 dgr/vecka så det brukar räcka

Liknande trådar

  1. Slänger in ett
    By Lisse in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 09:03
  2. Slænger in ett hej!
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 23:00
  3. Och så slänger jag in ett
    By Paxelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 14:00
  4. Slänger in min dag.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 20:50
  5. Gbg- slänger in
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar