Ta bort lösnaglar!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Ta bort lösnaglar!

    Hej! Har fått gjort jättefina naglar på salong - men jag kan inte ha dem kvar! Går knappt att skriva på datorn, har jätteproblem med att få ut linserna mm mm. Såg att Depend hade något borttagningsmedel man kunde använda. Har någon provat detta och fungerar det även med naglar gjorda av proffs?? Jag menar de kanske har använd något annat lim? Tacksam för snabbt svar!
  2. 1
    Ta bort lösnaglar! Hej! Har fått gjort jättefina naglar på salong - men jag kan inte ha dem kvar! Går knappt att skriva på datorn, har jätteproblem med att få ut linserna mm mm. Såg att Depend hade något borttagningsmedel man kunde använda. Har någon provat detta och fungerar det även med naglar gjorda av proffs?? Jag menar de kanske har använd något annat lim? Tacksam för snabbt svar!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Har för mig att en kompis som skulle ta bort sina dränkte in bomull i remover eller aceton och satt med det inlindat på alla fingrar ett bra tag för att liksom luckra upp, sen var det att riva bort och ta bort limresterna...tog ett tag men jag vet inte, hon kanske gjorde fel men bort kom dom till sist
  4. 2
    Har för mig att en kompis som skulle ta bort sina dränkte in bomull i remover eller aceton och satt med det inlindat på alla fingrar ett bra tag för att liksom luckra upp, sen var det att riva bort och ta bort limresterna...tog ett tag men jag vet inte, hon kanske gjorde fel men bort kom dom till sist
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Ta inte bort dem! Man vänjer sig. Jag hade problem med linserna men när man väl fatt in knepet gar det bra. Kan du inte bara fila ner dem lite sa de inte är sa langa?
  6. 3
    Ta inte bort dem! Man vänjer sig. Jag hade problem med linserna men när man väl fatt in knepet gar det bra. Kan du inte bara fila ner dem lite sa de inte är sa langa?
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Jag håller med tango om att du borde försöka ha dem kvar. Man lär sig snabbt att använda fingertopparna på ett annat sätt när man har dem, du kommer göra det du också!

    Om du absolut vill ta bort dem så ska du soaka dem i en liten balja med aceton, iaf om du har akrylnaglar. Ta aceton med olja så blir det lite skonsammare för händerna. Finns i vanliga mataffärer och kostar max femton spänn. Lycka till!
  8. 4
    Jag håller med tango om att du borde försöka ha dem kvar. Man lär sig snabbt att använda fingertopparna på ett annat sätt när man har dem, du kommer göra det du också!

    Om du absolut vill ta bort dem så ska du soaka dem i en liten balja med aceton, iaf om du har akrylnaglar. Ta aceton med olja så blir det lite skonsammare för händerna. Finns i vanliga mataffärer och kostar max femton spänn. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    jag gjorde förstärkningar på mina naglar och när jag ville ta bort dem så slipade de bort dem. Resulteade i att naglarna nu är tunna eftersom det tog på min egna nagel också. Hm, gör inte om det fler gånger iaf.
  10. 5
    jag gjorde förstärkningar på mina naglar och när jag ville ta bort dem så slipade de bort dem. Resulteade i att naglarna nu är tunna eftersom det tog på min egna nagel också. Hm, gör inte om det fler gånger iaf.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Du vänjer dig snart! Men annars två SKÅLAR med aceton i och ner med fingertopparna i typ 10minuter...
  12. 6
    Du vänjer dig snart! Men annars två SKÅLAR med aceton i och ner med fingertopparna i typ 10minuter...
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    Tack för råden. Jag har filat ned dem ordentligt så de ser helt normala ut nu. Sköönt! Men jag frågade ändå i affären ang borttagningsmedel och där sa man att eftersom naglarna är "uppbyggda" blir det jättesvårt att få bort detta trots medlet. Man måste fila ned dem på nåt sätt. Blä. Funkar verkligen aceton på detta tjocka lager av "cement"???
  14. 7
    Tack för råden. Jag har filat ned dem ordentligt så de ser helt normala ut nu. Sköönt! Men jag frågade ändå i affären ang borttagningsmedel och där sa man att eftersom naglarna är "uppbyggda" blir det jättesvårt att få bort detta trots medlet. Man måste fila ned dem på nåt sätt. Blä. Funkar verkligen aceton på detta tjocka lager av "cement"???

Liknande trådar

  1. hur ta bort lim från lösnaglar
    By Nilla med 4 barn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 17:21
  2. Lösnaglar!
    By killa1968 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 20:52
  3. Lösnaglar
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 21:05
  4. Igår så köpte jag lösnaglar på
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 11:04
  5. Lösnaglar..
    By Nagelbitaren in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar