naproxen + alvedon är det ok?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    naproxen + alvedon är det ok?

    sambon har ont i nacken och har varit till naprapaten idag och är bättre men har jätteont i nacke och huvud och har tagit alvedon men nu kom vi på att jag har naproxen som säkert skulle funka bättre.törs han ta det?
    www.twilightmoms.se för dig som gillar twilight och är över 18 år...
  2. 1
    naproxen + alvedon är det ok? sambon har ont i nacken och har varit till naprapaten idag och är bättre men har jätteont i nacke och huvud och har tagit alvedon men nu kom vi på att jag har naproxen som säkert skulle funka bättre.törs han ta det?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Ring Apoteket på 0771- 450 450 (öppet dygnet runt) och fråga.
  4. 2
    Ring Apoteket på 0771- 450 450 (öppet dygnet runt) och fråga.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Ja

    Ja, det går bra, det är olika typer av medel i och de går bra att kombinera.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  6. 3
    Ja Ja, det går bra, det är olika typer av medel i och de går bra att kombinera.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    tack
  8. 4
    tack
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Överskrid aldrig dygnsdosen. Och huvudregeln är ju att aldrig blanda utan att veta vad man gör.Ska man vara krass så vet vi ju egentligen inte om Sprengja har nödvändig kunskap för att ge råd om detta...
    Sen ska man aldrig aldrig dela med sig av receptbelagd medicin till någon annan. Har man tex astma är naproxen väl inte att rekommendera? Sånt vet vi inget om alls vad gäller sambon.

    Men just i det här fallet, under förutsättning att sambon inte har ngn sjukdom eller annan medicinering som gör att han inte ska ta naproxen, så går de att blanda såvitt jag vet.
  10. 5
    Överskrid aldrig dygnsdosen. Och huvudregeln är ju att aldrig blanda utan att veta vad man gör.Ska man vara krass så vet vi ju egentligen inte om Sprengja har nödvändig kunskap för att ge råd om detta...
    Sen ska man aldrig aldrig dela med sig av receptbelagd medicin till någon annan. Har man tex astma är naproxen väl inte att rekommendera? Sånt vet vi inget om alls vad gäller sambon.

    Men just i det här fallet, under förutsättning att sambon inte har ngn sjukdom eller annan medicinering som gör att han inte ska ta naproxen, så går de att blanda såvitt jag vet.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Håller med! Generellt går det utmärkt att blanda. Jag gör det dagligen sedan ett par år.
  12. 6
    Håller med! Generellt går det utmärkt att blanda. Jag gör det dagligen sedan ett par år.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    ja alltså han har haft naproxen en gång själv så vi vet atth an både år äta och tål dom annars hade han fått hålla till godo med alvedonet.

    vi var ganska säker på att man kunde ta dom trots alvedon men inte helt 100....
  14. 7
    ja alltså han har haft naproxen en gång själv så vi vet atth an både år äta och tål dom annars hade han fått hålla till godo med alvedonet.

    vi var ganska säker på att man kunde ta dom trots alvedon men inte helt 100....

Liknande trådar

  1. naproxen + annat?
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 20:19
  2. Naproxen Mylan allergisk reaktion?!
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 09:09
  3. Fick ju naproxen mot fotvärken
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 17:29
  4. naproxen och alvedon?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 20:28
  5. Alvedon
    By Katarina och Gabriel in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar