Orolig *vikt & längd*
_99 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Orolig *vikt & längd*

    Hur långa & vad väger era vårbarn?

    Jag upptäckte idag att Linus gått NER i vikt
    Han väger 23 kg & är 127 lång.......

    När vi hade en sån fråga här för ett tag sen var han 124 lång & vägde 27 eller nåt sånt..*hmmm*
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  2. 1
    Orolig *vikt & längd* Hur långa & vad väger era vårbarn?

    Jag upptäckte idag att Linus gått NER i vikt
    Han väger 23 kg & är 127 lång.......

    När vi hade en sån fråga här för ett tag sen var han 124 lång & vägde 27 eller nåt sånt..*hmmm*
  3. Medlem sedan
    Jul 1998
    #2
    Elias....väger 29 kg och är 135 cm, han här vuxit snudd på 5 cm i vinter. Joel däremot verkar vara i en utdragningsfas. Han är 105 cm och väger 18kg
  4. 2
    Elias....väger 29 kg och är 135 cm, han här vuxit snudd på 5 cm i vinter. Joel däremot verkar vara i en utdragningsfas. Han är 105 cm och väger 18kg
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Oj då! Kanske något att bevaka ett tag framöver. Kanske ränner han ivög i längd och då hinner inte kroppen med? Men se över vad han äter och när och ha lite koll - det skulle jag ha haft. Elsa är 138 cm lång typ och väger väl ca 34 kg (gissar).

    Kram!
  6. 3
    Oj då! Kanske något att bevaka ett tag framöver. Kanske ränner han ivög i längd och då hinner inte kroppen med? Men se över vad han äter och när och ha lite koll - det skulle jag ha haft. Elsa är 138 cm lång typ och väger väl ca 34 kg (gissar).

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Linn är nog 140cm men jag har ingen aning om vad hon väger.
  8. 4
    Linn är nog 140cm men jag har ingen aning om vad hon väger.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Mmm...

    Satt hela kvällen igår & funderade hur detta kunde gått förbi mig
    Men han äter som en häst! I skolan berömmer han som vanligt sina mattanter & hämtar om & om igen....
    MEN han har ju en kass mage.. Laktosintollerant.. Äter mjölkfritt/låglaktos. Kanske man skulle ta bort laktosen helt....

    Kanske skulle ringa ner till BVC på måndag & rådfråga.

    Tack för svar & kramen
    *kram tillbaks*
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  10. 5
    Mmm... Satt hela kvällen igår & funderade hur detta kunde gått förbi mig
    Men han äter som en häst! I skolan berömmer han som vanligt sina mattanter & hämtar om & om igen....
    MEN han har ju en kass mage.. Laktosintollerant.. Äter mjölkfritt/låglaktos. Kanske man skulle ta bort laktosen helt....

    Kanske skulle ringa ner till BVC på måndag & rådfråga.

    Tack för svar & kramen
    *kram tillbaks*
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Okej!

    Han är kanske inte sååå smal min fis eller?
    Hur ser Elias ut i kroppen? är han en smalis?
    Fast det är svårt att jämnföra såhär.. Min brors flicka är 3½ snart 4 år & väger bara nåt kilo mindre...
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  12. 6
    Okej! Han är kanske inte sååå smal min fis eller?
    Hur ser Elias ut i kroppen? är han en smalis?
    Fast det är svårt att jämnföra såhär.. Min brors flicka är 3½ snart 4 år & väger bara nåt kilo mindre...
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    hihi!

    jag visade din blogg för Fabian . han minns inte Linn.
    MEN han sa att hon ser ju lika gammal ut som mig på vissa kort!
    Lång tjej!! Ståtlig som sin mor!
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  14. 7
    hihi! jag visade din blogg för Fabian . han minns inte Linn.
    MEN han sa att hon ser ju lika gammal ut som mig på vissa kort!
    Lång tjej!! Ståtlig som sin mor!
  15. Medlem sedan
    Jul 1998
    #8
    Japp! och bror med, smailsar!

    Är bara glad att de inte ärvt mammas kropp Jag tycker inte att Linus låter spec "liten". I Elisa klass finns det en pojke som är 12 cm längre och en som är säkert 1 dm kortare. -Det är en lite spröd kille!
  16. 8
    Japp! och bror med, smailsar!

    Är bara glad att de inte ärvt mammas kropp Jag tycker inte att Linus låter spec "liten". I Elisa klass finns det en pojke som är 12 cm längre och en som är säkert 1 dm kortare. -Det är en lite spröd kille!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Nathalies vikt och längd

    Nathalie är nog ca 140 lång, väger 32-33 kg. Hon har fått laktosintolerans nu, äter laktosfritt både hemma och i skolan.
    Hon har gått ner i vikt nu sen vi upptäckte detta.
    Maria m Nathalie -99 & William -04

    * Ta vara på stunderna idag, imorgon kan det vara försent *
  18. 9
    Nathalies vikt och längd Nathalie är nog ca 140 lång, väger 32-33 kg. Hon har fått laktosintolerans nu, äter laktosfritt både hemma och i skolan.
    Hon har gått ner i vikt nu sen vi upptäckte detta.
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    Erik är ca 140 och väger ca 36-37 kg. Men, han har faktiskt inte ökat i vikt på väldigt länge, bara vuxit på längden - kanske förändras de mycket i kroppen nu, och det är det som spelar in?
  20. 10
    Erik är ca 140 och väger ca 36-37 kg. Men, han har faktiskt inte ökat i vikt på väldigt länge, bara vuxit på längden - kanske förändras de mycket i kroppen nu, och det är det som spelar in?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Tove är 135 cm och väger 25 kg. Hon har inte heller ökat i vikt på ett bra tag men däremot växt några cm på längde. Men hon är smal och har alltid varit. Men skillnaderna är stora. Hon har en kompis som är ca. 140 cm och väger 35 kg. Men den tjejen ser inte tjock ut. Visst, man ser att hon är lite kralligare än Tove men absolut inte tjock eller kraftig. Tror som nån annan här att de växer kanske mer nu och ökar mindre eller kanske rent ut av tappar något kilo om de rör på sig lite mer än de gjort förut.
  22. 11
    Tove är 135 cm och väger 25 kg. Hon har inte heller ökat i vikt på ett bra tag men däremot växt några cm på längde. Men hon är smal och har alltid varit. Men skillnaderna är stora. Hon har en kompis som är ca. 140 cm och väger 35 kg. Men den tjejen ser inte tjock ut. Visst, man ser att hon är lite kralligare än Tove men absolut inte tjock eller kraftig. Tror som nån annan här att de växer kanske mer nu och ökar mindre eller kanske rent ut av tappar något kilo om de rör på sig lite mer än de gjort förut.
  23. Lotta med Pontus
    #12
    Tycker inte du ska vara så orolig.När Pontus storebror Felix var 8 ½ år så var han 129cm lång men kanske lite rundare än Linus.Han vägde 27kg.Året innan var han en riktig smalis och var nästan alltid sjuk eftersom hans kropp inte orkade någonting.Men det vänderNu är han snart 11år och har inte växt särskilt mycket på längden.Han är 139.8 cm och väger 35kg.
    Kanske inte så roligt när lillebror bara är 4 cm kortare.Vad Pontus väger vet jag inte men jag gissar på under 30kg.Han är en riktig smalis.
    Felix var till skolsköterskan förra veckan på kontrollen som de gör när de går i 4:an och hon beräknade att han skulle bli ca.168 cm när han blir stor.
  24. 12
    Tycker inte du ska vara så orolig.När Pontus storebror Felix var 8 ½ år så var han 129cm lång men kanske lite rundare än Linus.Han vägde 27kg.Året innan var han en riktig smalis och var nästan alltid sjuk eftersom hans kropp inte orkade någonting.Men det vänderNu är han snart 11år och har inte växt särskilt mycket på längden.Han är 139.8 cm och väger 35kg.
    Kanske inte så roligt när lillebror bara är 4 cm kortare.Vad Pontus väger vet jag inte men jag gissar på under 30kg.Han är en riktig smalis.
    Felix var till skolsköterskan förra veckan på kontrollen som de gör när de går i 4:an och hon beräknade att han skulle bli ca.168 cm när han blir stor.
  25. Medlem sedan
    Feb 1999
    #13
    Fabian är ju en liten kille, han är ca 125 cm lång (har inte mätt på länge) och väger 23 kg. Alltså ganska lika som din Linus.
    I Fabians klass är de flera killar som är ungefär lika stora (eller små) som han, så jag tycker inte det är nåt konstigt.

    Är du förresten säker på att Linus vägde så mycket som 27 sist? Har för mig att han och Fabian var ungefär lika stora då med?
  26. 13
    Fabian är ju en liten kille, han är ca 125 cm lång (har inte mätt på länge) och väger 23 kg. Alltså ganska lika som din Linus.
    I Fabians klass är de flera killar som är ungefär lika stora (eller små) som han, så jag tycker inte det är nåt konstigt.

    Är du förresten säker på att Linus vägde så mycket som 27 sist? Har för mig att han och Fabian var ungefär lika stora då med?
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14

    Han gjorde

    det på sjukhuset när han opererades i höstas, har jag för mig..*s*
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  28. 14
    Han gjorde det på sjukhuset när han opererades i höstas, har jag för mig..*s*
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15
    Visst är hon stora tjejen!
  30. 15
    Visst är hon stora tjejen!
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    #16
    Agnes har gått upp i vikt och väger nu ca.29,5 kg och är 132 lång. Har växt ca4 cm i vinter och ökat 4 kg i vikt.
  32. 16
    Agnes har gått upp i vikt och väger nu ca.29,5 kg och är 132 lång. Har växt ca4 cm i vinter och ökat 4 kg i vikt.
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17
    Hmmm, mätte honom ju för inte så länge sen...men om jag skulle minnas. Jag köper 134 på kläder vet jag iaf. Gissar att han är kring 130cm nånting, och vågen visar kanske 30pannor. Han e ingen tungviktare iaf. Men känner nu att jag lika gärna kan färdas med villfarlelser. ;O) Men han är lite kortare än Lottas Elias, och en aning tunnare...Så där av ngn cm och nått kg på Elias så ser du Liam.

    Jag tror säkert det har med hans allergi att göra. Han kan ju ha blivit än käsnligare vilket kanske kan bidra till att han inte tillgodogör sig maten som han skall. *Spånar fritt nu*

    Hör med skolsköterskan och meddela oss! Förstår att du så klart blir orolig. Kram på dig!
  34. 17
    Hmmm, mätte honom ju för inte så länge sen...men om jag skulle minnas. Jag köper 134 på kläder vet jag iaf. Gissar att han är kring 130cm nånting, och vågen visar kanske 30pannor. Han e ingen tungviktare iaf. Men känner nu att jag lika gärna kan färdas med villfarlelser. ;O) Men han är lite kortare än Lottas Elias, och en aning tunnare...Så där av ngn cm och nått kg på Elias så ser du Liam.

    Jag tror säkert det har med hans allergi att göra. Han kan ju ha blivit än käsnligare vilket kanske kan bidra till att han inte tillgodogör sig maten som han skall. *Spånar fritt nu*

    Hör med skolsköterskan och meddela oss! Förstår att du så klart blir orolig. Kram på dig!
  35. Medlem sedan
    Apr 1999
    #18
    Men har han varit sjuk eller något? Eller ändrat sitt rörelsemönster radikalt på ngt sätt?
    Jag skulle inte vara orolig om jag vore du, ifall han är pigg och glad för övrigt. Håll lite extra koll, så att han inte fortsätter nedåt bara. Väg honom ibland och skriv upp så att du minns från gång till gång.
  36. 18
    Men har han varit sjuk eller något? Eller ändrat sitt rörelsemönster radikalt på ngt sätt?
    Jag skulle inte vara orolig om jag vore du, ifall han är pigg och glad för övrigt. Håll lite extra koll, så att han inte fortsätter nedåt bara. Väg honom ibland och skriv upp så att du minns från gång till gång.
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    Henke är minst...

    ...i vanlig ordning :-). 116 cm lång och 22 kg tung (att jämföra med hans ett år yngre syster som är 104 cm lång och väger 15,5 kg - men hon går ju som sagt en tillväxtutredning nu). Henke har ganska mycket muskler, så han väger rätt mycket ändå för sin längd. Men som muskulös, vig, liten och smidig passar han mycket bra som gymnast. Nästa vår börjar han tävla....

    Så minst är Linus inte, men att barn går ner i vikt är ju alltid oroande.... Gå alltid efter din intution och din magkänsla, den brukar stämma bra. Är du oroad - kontakta någon expert. Är du inte så oroad så är det säkert helt ok.

    Karin m Henke, Ida och Elina
  38. 19
    Henke är minst... ...i vanlig ordning :-). 116 cm lång och 22 kg tung (att jämföra med hans ett år yngre syster som är 104 cm lång och väger 15,5 kg - men hon går ju som sagt en tillväxtutredning nu). Henke har ganska mycket muskler, så han väger rätt mycket ändå för sin längd. Men som muskulös, vig, liten och smidig passar han mycket bra som gymnast. Nästa vår börjar han tävla....

    Så minst är Linus inte, men att barn går ner i vikt är ju alltid oroande.... Gå alltid efter din intution och din magkänsla, den brukar stämma bra. Är du oroad - kontakta någon expert. Är du inte så oroad så är det säkert helt ok.

    Karin m Henke, Ida och Elina
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Oj då har Tim växt om han. För Tim är nu 122 cm över havet och väger 23 kilo
  40. 20
    Oj då har Tim växt om han. För Tim är nu 122 cm över havet och väger 23 kilo
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. **Ny vikt och längd**
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 19:01
  2. ***Längd & Vikt***
    By Aprilbebis08 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 08:29
  3. ***Längd & Vikt***
    By dumspak in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 20:03
  4. orolig för barnets vikt?
    By incan in forum Autismspektrum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 08:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar