utomhuslekar
Flerhandikapp
  1. Rajas_ass
    #1

    utomhuslekar

    Hej,

    Jag tänkte höra vad man kan göra för roliga utomhusaktiviteter med en flerhandikappad flicka på 8 år (rörelsemotoriken) är inte så bra, hon går med stödhjälp (krokodil), använder proteser...??


    vilka lekar kan man göra?


    skulle vilja ha tips..
  2. 1
    utomhuslekar Hej,

    Jag tänkte höra vad man kan göra för roliga utomhusaktiviteter med en flerhandikappad flicka på 8 år (rörelsemotoriken) är inte så bra, hon går med stödhjälp (krokodil), använder proteser...??


    vilka lekar kan man göra?


    skulle vilja ha tips..
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Skulle vilja säga att

    det mesta funkar om man anpassar det till barnet. Nu vet jag inte om det handlar om lek i barngrupp eller individuellt, men sparka boll, kurragömma, följa John, enkel hinderbana...Jag jobbar också som assistent till en åttaåring. Skicka gärna ett internmess till mig så kan vi prata mera. (Kan inte nå dig då du är anonym.)
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  4. 2
    Skulle vilja säga att det mesta funkar om man anpassar det till barnet. Nu vet jag inte om det handlar om lek i barngrupp eller individuellt, men sparka boll, kurragömma, följa John, enkel hinderbana...Jag jobbar också som assistent till en åttaåring. Skicka gärna ett internmess till mig så kan vi prata mera. (Kan inte nå dig då du är anonym.)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Hallå?

    Vart tog du vägen?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Hallå? Vart tog du vägen?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar