Dra ut visdomstand-gravid?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Dra ut visdomstand-gravid?

    Vet ni här inne om man kan dra ut en visdomstand om man är gravid? Jag tänker på bedövningen och ev efterbesvär?
  2. 1
    Dra ut visdomstand-gravid? Vet ni här inne om man kan dra ut en visdomstand om man är gravid? Jag tänker på bedövningen och ev efterbesvär?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    lokalbedövning

    ska ju vara OK, värre är kanske att klara sig på alvedon eller nån sån snäll värktablett efteråt... men kolla med tandläkaren först vad de rekommenderar

    Jag har iaf rotfyllt en tand nu med lokalbedövning, men den gör ju inte ont efteråt så jag behövde ju ingen värktablett

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    lokalbedövning ska ju vara OK, värre är kanske att klara sig på alvedon eller nån sån snäll värktablett efteråt... men kolla med tandläkaren först vad de rekommenderar

    Jag har iaf rotfyllt en tand nu med lokalbedövning, men den gör ju inte ont efteråt så jag behövde ju ingen värktablett
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    har för mig att tandläkarbedövningen är samma typ av bedövning som vid t ex bäckenbottenbedövning och andra lokalbedövningar som används vid förlossningar, så det ska nog inte vara nån fara. Vet att man kan äta typ Citodon om man får väldigt ont efteråt, även om det inte är kul att stoppa i sig sånt som gravid.
    Det viktigaste är väl att du inte ska röntga dig utan att få på ett blyförkläde, men fråga hos tandläkaren om det finns andra faktorer att ta hänsyn till också.
  6. 3
    har för mig att tandläkarbedövningen är samma typ av bedövning som vid t ex bäckenbottenbedövning och andra lokalbedövningar som används vid förlossningar, så det ska nog inte vara nån fara. Vet att man kan äta typ Citodon om man får väldigt ont efteråt, även om det inte är kul att stoppa i sig sånt som gravid.
    Det viktigaste är väl att du inte ska röntga dig utan att få på ett blyförkläde, men fråga hos tandläkaren om det finns andra faktorer att ta hänsyn till också.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Tack för svaren!

    Ska kolla med tandläkaren också.
  8. 4
    Tack för svaren! Ska kolla med tandläkaren också.

Liknande trådar

  1. visdomstand
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 10:26
  2. Har du op. visdomstand?
    By Hamsterkvinnan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 19:25
  3. Dra ut visdomstand-gravid?
    By Anna-78 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 17:20
  4. MOT min visdomstand...
    By Carro_W in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 20:54
  5. visdomstand- vem var det som...
    By Malin med August-03 med bf 27/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 09:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar