Tror att jag löst..
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Tror att jag löst..

    ..Gustafs problem med att sova...Jag fick tipset att låta honom vara och inte jobba febrilt för att lindra vad jag tror hans problem är..Vad jag menar är att han är förmodligen så trött när det är dags att sova att det hela blir en ond spiral och han kan ej komma till ro..
    Nu har jag låtit honom skrika (hemskt) en stund (ca 5-10 min) när jag ser att det går överstyr, oftast efter ca 2,5-3h vakenhet...sedan sover han gott..
    Han verkar må mycket bättre och det förstår jag efter att haft vakenpass med intryck i ca 6-7h..Det är inte enkelt att förstå sig på vad de vill:-)
    Han somande igår vid 20,45 (efter 7 min skrik..jag tar tiden då jag tycker det är jobbigt) och vaknade 01,04,06 för att äta och somnade om igen). Vi gick upp 07.30 och nu somnade han vid 11,15 efter 5 min skrik..
    Peppar, peppar, hoppas det fungerar för honom nu med ett längre sovpass..
  2. 1
    Tror att jag löst.. ..Gustafs problem med att sova...Jag fick tipset att låta honom vara och inte jobba febrilt för att lindra vad jag tror hans problem är..Vad jag menar är att han är förmodligen så trött när det är dags att sova att det hela blir en ond spiral och han kan ej komma till ro..
    Nu har jag låtit honom skrika (hemskt) en stund (ca 5-10 min) när jag ser att det går överstyr, oftast efter ca 2,5-3h vakenhet...sedan sover han gott..
    Han verkar må mycket bättre och det förstår jag efter att haft vakenpass med intryck i ca 6-7h..Det är inte enkelt att förstå sig på vad de vill:-)
    Han somande igår vid 20,45 (efter 7 min skrik..jag tar tiden då jag tycker det är jobbigt) och vaknade 01,04,06 för att äta och somnade om igen). Vi gick upp 07.30 och nu somnade han vid 11,15 efter 5 min skrik..
    Peppar, peppar, hoppas det fungerar för honom nu med ett längre sovpass..
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Jag tror att du gör helt rätt, för jag gör nämligen samma sak med Evelyn
    Det känns inte roligt, jag vet. Men ibland hinner jag inte ta henne heller innan hon har somnat så så farligt kan det inte vara. Hon får skrika tex när jag byter blöja eller torkar storebröderna och helt plötsligt är det tyst
  4. 2
    Jag tror att du gör helt rätt, för jag gör nämligen samma sak med Evelyn
    Det känns inte roligt, jag vet. Men ibland hinner jag inte ta henne heller innan hon har somnat så så farligt kan det inte vara. Hon får skrika tex när jag byter blöja eller torkar storebröderna och helt plötsligt är det tyst

Liknande trådar

  1. Tror det har löst sig nu!
    By Sunderundan in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 17:03
  2. Tror att jag har löst prickarna...
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:54
  3. Jag tror jag löst ett I-landsproblem
    By lisamea in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 15:10
  4. Jag tror mig ha löst...
    By -Tess- in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 07:33
  5. Tror jag löst namnfrågan!
    By lilla A m E03+bf4/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar