Mollusker - Hur bli av med dem
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Mollusker - Hur bli av med dem

    Hej,

    Någon som har en dunderkur mot mollusker? Min 5-åring har 4, snart 5 st på ena handen och ytterligare en på benet. På BVC säger de att mollusker går bort av sig själv, men den äldsta har hon haft i över tre år och jag har tröttnat. De sprider sig sakta men säkert och jag är rädd att lillasyster och vi vuxna ska bli smittade.

    Tips mottages tacksamt!
  2. 1
    Mollusker - Hur bli av med dem Hej,

    Någon som har en dunderkur mot mollusker? Min 5-åring har 4, snart 5 st på ena handen och ytterligare en på benet. På BVC säger de att mollusker går bort av sig själv, men den äldsta har hon haft i över tre år och jag har tröttnat. De sprider sig sakta men säkert och jag är rädd att lillasyster och vi vuxna ska bli smittade.

    Tips mottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    När min brors dotter hade det så sa läkarna att de skulle gå bort av sig själv, men det skulle da ca 3 år
    Detta stämde bra nu är de moluskfri
  4. 2
    När min brors dotter hade det så sa läkarna att de skulle gå bort av sig själv, men det skulle da ca 3 år
    Detta stämde bra nu är de moluskfri
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    OK; Tack för svar. Den äldsta mollusken är nog drygt 3 år nu.
    Är dock trött på att vänta ut dem. Ingen som har någon huskur?
  6. 3
    OK; Tack för svar. Den äldsta mollusken är nog drygt 3 år nu.
    Är dock trött på att vänta ut dem. Ingen som har någon huskur?
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Prova Microcid, finns receptfritt på apoteket.

    Fick rådet av en läkare som sa att det ofta hade gott resultat, då dottern hade massor av mollusker (haft ca 1 år) på rumpa och ben som kliade infernaliskt. Alltihop försvann på nolltid!

    Men sen har min kompis hört av "sin" läkare att det inte finns något att behandla med som hjälper alls. Men det kan ju vara värt att prova, funkade för oss så jag väljer att tro på "min" läkare :-)

    /Anna
  8. 4
    Prova Microcid, finns receptfritt på apoteket.

    Fick rådet av en läkare som sa att det ofta hade gott resultat, då dottern hade massor av mollusker (haft ca 1 år) på rumpa och ben som kliade infernaliskt. Alltihop försvann på nolltid!

    Men sen har min kompis hört av "sin" läkare att det inte finns något att behandla med som hjälper alls. Men det kan ju vara värt att prova, funkade för oss så jag väljer att tro på "min" läkare :-)

    /Anna
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Har antecknat, blir en tur till apoteket senare i veckan.
    Vet du om det gör ont?
  10. 5
    Har antecknat, blir en tur till apoteket senare i veckan.
    Vet du om det gör ont?
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Inte alls, sved inte ens vad jag minns.
  12. 6
    Inte alls, sved inte ens vad jag minns.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Microcid, hjälpte tyvärr inte vår son, han har massor, men det är väl bara att vänta ut dem antar jag.
  14. 7
    Microcid, hjälpte tyvärr inte vår son, han har massor, men det är väl bara att vänta ut dem antar jag.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    lite råd

    Hej. De skall läka ut av sig själva. Då blir det utan ärrbildning. Man kan behandla med skrapning av mollusker efter smärtstillande kräm. Som med vårtor är det en så liten mängd med virus i molluskerna så innan kroppen tagit hand om dessa virus så tar det tid. Vårtor brukar inte tas bort annat om det inte stör .te.x sitter på en dumt ställe- under foten eller så. Samma med mollusker.
  16. 8
    lite råd Hej. De skall läka ut av sig själva. Då blir det utan ärrbildning. Man kan behandla med skrapning av mollusker efter smärtstillande kräm. Som med vårtor är det en så liten mängd med virus i molluskerna så innan kroppen tagit hand om dessa virus så tar det tid. Vårtor brukar inte tas bort annat om det inte stör .te.x sitter på en dumt ställe- under foten eller så. Samma med mollusker.

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar