Medicin - hur länge?
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Medicin - hur länge?

    Jag har ätit antidepressiva mediciner under snart 10 år . Jag har bytt sorter, haft kortare uppehåll men ändå alltid hamnat där igen så att jag får fortsätta.

    Kan man leva med medicinerna ett helt liv? Är det någon här som ätit medicinerna under så många år? Ska ni sätta ut dem, eller hur ser planerna ut för er???


    Olustig känsla att knapra dessa saker jämt och ständigt. Man jag har ett bra liv, med familj och hus och jobb.... Det är inte roligt att laborera med det nu när jag äntligen börjar få rätsida på allt.....

    Hur tänker ni?
  2. 1
    Medicin - hur länge? Jag har ätit antidepressiva mediciner under snart 10 år . Jag har bytt sorter, haft kortare uppehåll men ändå alltid hamnat där igen så att jag får fortsätta.

    Kan man leva med medicinerna ett helt liv? Är det någon här som ätit medicinerna under så många år? Ska ni sätta ut dem, eller hur ser planerna ut för er???


    Olustig känsla att knapra dessa saker jämt och ständigt. Man jag har ett bra liv, med familj och hus och jobb.... Det är inte roligt att laborera med det nu när jag äntligen börjar få rätsida på allt.....

    Hur tänker ni?
  3. Svärtan
    #2
    Jag äter 225 mg Efexor just nu (sen april). Läkaren sa räkna med ett år (inte på den dosen, förmodligen ner till 150 mg efter sommaren), efter ett år försöker vi trappa ut den men skulle inte det gå så kan man äta den livet ut (men inte hög dos helst för det kan ge kolesterol- och blodtrycksökning).

    Min syrra åt bara tre månader (Remeron men det var mot krisreaktion, inte depression).
  4. 2
    Jag äter 225 mg Efexor just nu (sen april). Läkaren sa räkna med ett år (inte på den dosen, förmodligen ner till 150 mg efter sommaren), efter ett år försöker vi trappa ut den men skulle inte det gå så kan man äta den livet ut (men inte hög dos helst för det kan ge kolesterol- och blodtrycksökning).

    Min syrra åt bara tre månader (Remeron men det var mot krisreaktion, inte depression).
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Jag har ätit medicin i 12-13 år snart i olika omgångar. Inser väl nu att jag alltid måste medicinera mer eller mindre.... Inte kul, men bra att det finns hjälp att tillgå.
    (Även om det just nu inte hjälper...)
  6. 3
    Jag har ätit medicin i 12-13 år snart i olika omgångar. Inser väl nu att jag alltid måste medicinera mer eller mindre.... Inte kul, men bra att det finns hjälp att tillgå.
    (Även om det just nu inte hjälper...)
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag har ätit antidepressiva i fyra år, snart kommer jag även att äta centralstimulantia pga av min adhd. Just nu känns det tryggt att jag får äta medicin livet ut om jag vill och behöver. Visst kan det ge biverkningar, men det ger mig mitt liv tillbaka. Så är det för mig.
  8. 4
    Jag har ätit antidepressiva i fyra år, snart kommer jag även att äta centralstimulantia pga av min adhd. Just nu känns det tryggt att jag får äta medicin livet ut om jag vill och behöver. Visst kan det ge biverkningar, men det ger mig mitt liv tillbaka. Så är det för mig.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Man kan...

    leve med medecinerna hela livet om man mår bra på dom.
    Jag åt seroxat för ett par år sedan och slutade med dom efter ett tag...."insjuknade" igen så nu kommer jag nog fortsätta äta dom så länge dom har effekt och jag mår bra på dom.
    OM jag någon gång ska trappa ner så ska jag låta den ske under en väldigt lång tid, och då pratar jag om år...
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  10. 5
    Man kan... leve med medecinerna hela livet om man mår bra på dom.
    Jag åt seroxat för ett par år sedan och slutade med dom efter ett tag...."insjuknade" igen så nu kommer jag nog fortsätta äta dom så länge dom har effekt och jag mår bra på dom.
    OM jag någon gång ska trappa ner så ska jag låta den ske under en väldigt lång tid, och då pratar jag om år...

Liknande trådar

  1. Hur länge kan man äta medicin?
    By Anonym in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 18:06
  2. Ångest av medicin - hur länge?
    By ludviga in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 19:50
  3. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  4. Medicin och biverkning - hur länge
    By lilith in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 12:33
  5. Hur länge knapra medicin?
    By Afrodite in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar