Tips på aktiviteter?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Tips på aktiviteter?

    Vad kan man göra för att inte förgås av leda när man inte kan vara så aktiv, dvs. mest kan sitta/stå stilla för att inte få alltför ont? Jag blir så rastlös, speciellt när jag ser maskrosor växa, dammråttor samlas i alla hörn... Blir en del surfande och läsande, men jag vill göra ngt mer "vettigt" om möjligt.

    Jag är hemma 50%, så det finns en del tid att fördriva. Tar tacksamt emot alla tips :-)

    Kram!
  2. 1
    Tips på aktiviteter? Vad kan man göra för att inte förgås av leda när man inte kan vara så aktiv, dvs. mest kan sitta/stå stilla för att inte få alltför ont? Jag blir så rastlös, speciellt när jag ser maskrosor växa, dammråttor samlas i alla hörn... Blir en del surfande och läsande, men jag vill göra ngt mer "vettigt" om möjligt.

    Jag är hemma 50%, så det finns en del tid att fördriva. Tar tacksamt emot alla tips :-)

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Handarbete?Sticka,sy,brodera,v irka...Om man kan och vill...Sätta in kort i album...om man inte kör med digitalkamera vill säga..men man kan ju skriva ut...
    Något jag skulle behöva göra ät att gå igenom alla papper och sätta in i pärmar.Skittråkigt,men nödvändigt ont...

    Ska se om man kommer på något mer som jag själv skulle behöva göra....
  4. 2
    Handarbete?Sticka,sy,brodera,v irka...Om man kan och vill...Sätta in kort i album...om man inte kör med digitalkamera vill säga..men man kan ju skriva ut...
    Något jag skulle behöva göra ät att gå igenom alla papper och sätta in i pärmar.Skittråkigt,men nödvändigt ont...

    Ska se om man kommer på något mer som jag själv skulle behöva göra....
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Har redan satt in alla kort, men det är en bra sysselsättning. Ska väl ta upp stickningen igen, stickade en del förra graviditeten. Tråkiga pappare är också en sån aktivitet som jag borde ta tag i ja ;-)

    Ska nog köpa ett pussel tror jag. Men problemet är att det blir jobbigt att sitta längre stunder, men får väl slöa en del på soffan också antar jag.

    Är bara så himla trist, vaknar och vet inte varför jag ska gå upp, eftersom det inte känns som om det finns ngt vettigt att göra.
  6. 3
    Har redan satt in alla kort, men det är en bra sysselsättning. Ska väl ta upp stickningen igen, stickade en del förra graviditeten. Tråkiga pappare är också en sån aktivitet som jag borde ta tag i ja ;-)

    Ska nog köpa ett pussel tror jag. Men problemet är att det blir jobbigt att sitta längre stunder, men får väl slöa en del på soffan också antar jag.

    Är bara så himla trist, vaknar och vet inte varför jag ska gå upp, eftersom det inte känns som om det finns ngt vettigt att göra.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Jag har börjat samla på lite hoya skott, köppt både via tradera och via någons hemsida. Googla gärna och titta på hemsidor. Bladen växer fort, man ser ofta från dag till dag och de slingrar sig lite, jag rullar runt med rullstolen och sprutflaskan och donar endel, vissa sitter på rotning i vatten och jag kan sätta något blad i jord, allt eftersom dagsformen tillåter. Sedan tar jag reda på endel (via internet) om de blommor/blad jag skaffat, har börjat göra ett litet lexikon. Faktiskt ganska kul när man har ett antal (ca 40). Problem blir det när de börjar växa, jag har inte plats för alla helt enkelt.....
  8. 4
    Jag har börjat samla på lite hoya skott, köppt både via tradera och via någons hemsida. Googla gärna och titta på hemsidor. Bladen växer fort, man ser ofta från dag till dag och de slingrar sig lite, jag rullar runt med rullstolen och sprutflaskan och donar endel, vissa sitter på rotning i vatten och jag kan sätta något blad i jord, allt eftersom dagsformen tillåter. Sedan tar jag reda på endel (via internet) om de blommor/blad jag skaffat, har börjat göra ett litet lexikon. Faktiskt ganska kul när man har ett antal (ca 40). Problem blir det när de börjar växa, jag har inte plats för alla helt enkelt.....
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ska jag kika på. Har planerat en del frön som ska bli blommor i trädgården, men det blir nog maken som får plantera ut dem är jag rädd ;-)
  10. 5
    Ska jag kika på. Har planerat en del frön som ska bli blommor i trädgården, men det blir nog maken som får plantera ut dem är jag rädd ;-)

Liknande trådar

  1. Tips på aktiviteter
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 21:43
  2. Tips på aktiviteter?
    By wallina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 12:57
  3. Tips på aktiviteter?
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:59
  4. Har ni tips på aktiviteter?
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 20:16
  5. Tips på aktiviteter....
    By MammaMima in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar