Min förlossning "långt"
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Min förlossning "långt"

    Ok, nu sover Sigge så jag hoppas hinna skriva detta.

    På torsdagsvkällen så tyckte min man att vi skulle gå en skogsprommenad på typ 2 km. Så jag vet inte om det var det som fick allt att starta.

    När vi sedan gick och la oss vid 22-tiden så kändes värkar lite mer men inte regelbunda. Sov lite illa men vaknade vid 01 och fick gå på toa och det var ganska blött i trosorna så jag misstänkte att det läckte fostervatten. Somnade och vaknade av eb stark värk 04:15 och edan hade jag 10 min mellan värkarna. Väckte min man och ringde förlossningen. Vi for in och var där 05:30 och då hade ena fosterhinnan gått och jag var öppen bara 1,5 cm

    Vi gick hela förmiddagen och jag hade värkar var 5 min och är klockan var 13:00 var jag fortfarande bara öppen 5 cm. Då stack de hål på fosterhinnorna och värkarna blev mer intensiva. Det kändes som jag gjorde en myrgång ute i korridoren på förlossningen, eftersom min smärtlindring var att gå runt.

    Nu hann vi med det 3.e BM och hon kände på mig igen 15:15 och då var det 6 cm
    Nu börjar jag på att få lite panik att det skullle inte hinna bli denna dag heller. Jag som haft dryga 4 tim förlossning första gången och 6,5 tim andra gången. Och nu hade jag hållit på i 11 tim och inte hunnit längre.
    Men denna BM upptäckte att huvudet var fixerat, men kroppen låg snett åt vänster, vilken gjorde att barnets vikt inte hjälpte till att det öppnade sig. Hon trodde även att detta varit en orsak till att det var lite trögstartad förlossning samt alla falska larm. Hon försökte peta till huvudet genom slidan, vilken inte var särkillt skönt
    Och sa åt mig att stå och gunga med hötfterna när värkarna kom.

    Men eftersom hon hade varit och bökat om huvudet, blev värkarna så intensiva att min ben inte bar mig längre, så jag la mig på sidan. Men då kom värkarna hela tiden och det kändes som jag ville krysta, men jag hade ju flera cm kvar....
    Fick panik och ringde på BM och sa jag ville krysta. Nu var klockan 16:01 och och hon fick klippa av mig trosorna och konstaterade att jag öppen helt och fick krysta. Och efter 3 krystningar var han ute 16:10.

    Måste säga att trots denna sega början, så gick det fort mot slutet. Har inte känt mig så här fräsch efter en förlossning förut. Jag gick inte sönder och är inte det minsta öm "därnere" , samt att jag kunde knipa direkt efteråt oxå. Känns inte som jag fött barn Så här i efterhand så var det värt de 11 timmarna som jag vankade av och an...

    Så var det för mig!

    Jag vill önska alla som har sina förlossningar lycka till
    Samt grattis till alla er som redan gått igenom detta

    Kram Cilla
  2. 1
    Min förlossning "långt" Ok, nu sover Sigge så jag hoppas hinna skriva detta.

    På torsdagsvkällen så tyckte min man att vi skulle gå en skogsprommenad på typ 2 km. Så jag vet inte om det var det som fick allt att starta.

    När vi sedan gick och la oss vid 22-tiden så kändes värkar lite mer men inte regelbunda. Sov lite illa men vaknade vid 01 och fick gå på toa och det var ganska blött i trosorna så jag misstänkte att det läckte fostervatten. Somnade och vaknade av eb stark värk 04:15 och edan hade jag 10 min mellan värkarna. Väckte min man och ringde förlossningen. Vi for in och var där 05:30 och då hade ena fosterhinnan gått och jag var öppen bara 1,5 cm

    Vi gick hela förmiddagen och jag hade värkar var 5 min och är klockan var 13:00 var jag fortfarande bara öppen 5 cm. Då stack de hål på fosterhinnorna och värkarna blev mer intensiva. Det kändes som jag gjorde en myrgång ute i korridoren på förlossningen, eftersom min smärtlindring var att gå runt.

    Nu hann vi med det 3.e BM och hon kände på mig igen 15:15 och då var det 6 cm
    Nu börjar jag på att få lite panik att det skullle inte hinna bli denna dag heller. Jag som haft dryga 4 tim förlossning första gången och 6,5 tim andra gången. Och nu hade jag hållit på i 11 tim och inte hunnit längre.
    Men denna BM upptäckte att huvudet var fixerat, men kroppen låg snett åt vänster, vilken gjorde att barnets vikt inte hjälpte till att det öppnade sig. Hon trodde även att detta varit en orsak till att det var lite trögstartad förlossning samt alla falska larm. Hon försökte peta till huvudet genom slidan, vilken inte var särkillt skönt
    Och sa åt mig att stå och gunga med hötfterna när värkarna kom.

    Men eftersom hon hade varit och bökat om huvudet, blev värkarna så intensiva att min ben inte bar mig längre, så jag la mig på sidan. Men då kom värkarna hela tiden och det kändes som jag ville krysta, men jag hade ju flera cm kvar....
    Fick panik och ringde på BM och sa jag ville krysta. Nu var klockan 16:01 och och hon fick klippa av mig trosorna och konstaterade att jag öppen helt och fick krysta. Och efter 3 krystningar var han ute 16:10.

    Måste säga att trots denna sega början, så gick det fort mot slutet. Har inte känt mig så här fräsch efter en förlossning förut. Jag gick inte sönder och är inte det minsta öm "därnere" , samt att jag kunde knipa direkt efteråt oxå. Känns inte som jag fött barn Så här i efterhand så var det värt de 11 timmarna som jag vankade av och an...

    Så var det för mig!

    Jag vill önska alla som har sina förlossningar lycka till
    Samt grattis till alla er som redan gått igenom detta

    Kram Cilla
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    ett jätte grattis!!
    Jag smygläser lite på "eran" sida, jag tillhör igentligen ankomstgrupp juni-07
    Men jag blir så nyfiken att läsa om alla som fått barn och deras förlossningar.
    detta är min tredje graviditet, så jag hoppas denna förlossning går fort och smidigt.
  4. 2
    ett jätte grattis!!
    Jag smygläser lite på "eran" sida, jag tillhör igentligen ankomstgrupp juni-07
    Men jag blir så nyfiken att läsa om alla som fått barn och deras förlossningar.
    detta är min tredje graviditet, så jag hoppas denna förlossning går fort och smidigt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Härligt att det gick så bra!!! låter som en toppen förlossning i mina öron, just det där att du kännner dig så fräsch o inte söndersliten efteråt :-)

    Ha det så gott o kram igen!!!
    tina
  6. 3
    Härligt att det gick så bra!!! låter som en toppen förlossning i mina öron, just det där att du kännner dig så fräsch o inte söndersliten efteråt :-)

    Ha det så gott o kram igen!!!
    tina
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Jag som var lite nervös innan jag läste din berättelse eftersom du skrev att det var din längsta förlossning.. Men det verkar ju gått jätte bra trots att det tog längre tid än dina andra förlossningar! Vad härligt att höra att allt gick bra och att du mår bra
    Grattis igen och tack för du delade med dig av din upplevelse!
  8. 4
    Jag som var lite nervös innan jag läste din berättelse eftersom du skrev att det var din längsta förlossning.. Men det verkar ju gått jätte bra trots att det tog längre tid än dina andra förlossningar! Vad härligt att höra att allt gick bra och att du mår bra
    Grattis igen och tack för du delade med dig av din upplevelse!
  9. gräddnos bf 25/5
    #5
    Trots att det var längre än de andra, så lät det ju helt ok, så här i efterhand... måste ha känts jobbigt där i mitten dock när det inte hände så mycket! men skönt att du känner dig så fräsch efteråt! skönt!

    njut o gosa med sigge nu!
    kramkram maja
  10. 5
    Trots att det var längre än de andra, så lät det ju helt ok, så här i efterhand... måste ha känts jobbigt där i mitten dock när det inte hände så mycket! men skönt att du känner dig så fräsch efteråt! skönt!

    njut o gosa med sigge nu!
    kramkram maja
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Tack för din berättelse! Vad mysko det där med att kroppen låg snett & inte hjälpte till... Sådär kanske det är för många som har väldigt utdragna förlossningar. Har aldrig hört talas om det. Kanske inte så många bm som har koll på det eller så är det så att man inte gör nåt åt saken förutom din "smarta" bm då

    Hur som helst så slutade ju allting gott - grattis än en gång! Kram & sköt om er!
  12. 6
    Tack för din berättelse! Vad mysko det där med att kroppen låg snett & inte hjälpte till... Sådär kanske det är för många som har väldigt utdragna förlossningar. Har aldrig hört talas om det. Kanske inte så många bm som har koll på det eller så är det så att man inte gör nåt åt saken förutom din "smarta" bm då

    Hur som helst så slutade ju allting gott - grattis än en gång! Kram & sköt om er!
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    tack

    för din berättelse! och visst lät det trots timmarna som en ganska ok förlossning :-). Skönt att du slipper ha ont därnere och att du kan knipa är ju LYX. har tänkt mkt på det denna gång för min mamma har ett h-e med det numera och har opererats flera ggr utan lycka. SÅ det är bara för mig att säga KNIIIIIP & GRATTIS igen till lillknytet och till allt!
    Hoppas snart kunna delge min story om när min bebis föddes! :-).

    kram
    Malin med Mia juli04 och Måns maj07 (oslobor)
  14. 7
    tack för din berättelse! och visst lät det trots timmarna som en ganska ok förlossning :-). Skönt att du slipper ha ont därnere och att du kan knipa är ju LYX. har tänkt mkt på det denna gång för min mamma har ett h-e med det numera och har opererats flera ggr utan lycka. SÅ det är bara för mig att säga KNIIIIIP & GRATTIS igen till lillknytet och till allt!
    Hoppas snart kunna delge min story om när min bebis föddes! :-).

    kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Tack för din fina berättelse!

    Det lät ju som en bra förlossning trots att den var "trög i starten". Skönt att du känner dig helt återställd redan, det är verkligen en lyxkänsla!

    Njut ordentligt nu!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  16. 8
    Tack för din fina berättelse! Det lät ju som en bra förlossning trots att den var "trög i starten". Skönt att du känner dig helt återställd redan, det är verkligen en lyxkänsla!

    Njut ordentligt nu!

    Kram,

Liknande trådar

  1. "Insjunken" mellangård efter förlossning
    By Majkens in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 20:18
  2. Vad räknas som en "normal" förlossning?
    By Karin_S in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 18:31
  3. "Lång" första förlossning.....
    By Jehia in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:12
  4. Inget fostervatten..."torr förlossning"?
    By Pansen in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 12:23
  5. Inget fostervatten..."torr förlossning"?
    By Pansen in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar