Förskoleklass??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Förskoleklass??

    Ni som har barn i förskoleklass, hur många är dom i den gruppen?
    Min dotter ska börja i höst och dom blev 9 barn. Hela dagisgruppen var på 16 st 6-åringar, men dom delade upp dom. Känns skönt att dom ej är så många tycker jag.
  2. 1
    Förskoleklass?? Ni som har barn i förskoleklass, hur många är dom i den gruppen?
    Min dotter ska börja i höst och dom blev 9 barn. Hela dagisgruppen var på 16 st 6-åringar, men dom delade upp dom. Känns skönt att dom ej är så många tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    24 st i båda mina barns 6årsgrupper.
    då är det ändå sex är mellan dom och helt olika skolor.
  4. 2
    24 st i båda mina barns 6årsgrupper.
    då är det ändå sex är mellan dom och helt olika skolor.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Oj..24 stycken!

    Och på min dotters skola tyckte dom att 16 st var mycket att ha i en klass, därav delningen. (Men dom kommer träffas vissa dagar och göra mkt ihop)
  6. 3
    Oj..24 stycken! Och på min dotters skola tyckte dom att 16 st var mycket att ha i en klass, därav delningen. (Men dom kommer träffas vissa dagar och göra mkt ihop)
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Min dotter börjar till hösten och dom ska vara 17 st. En ovanligt liten klass här.
  8. 4
    Min dotter börjar till hösten och dom ska vara 17 st. En ovanligt liten klass här.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    12 st tror jag att de blev i min sons grupp. Det är en liten skola med totalt 50 barn i skolan och 30 i förskolan - så det är små grupper överlag där.
  10. 5
    12 st tror jag att de blev i min sons grupp. Det är en liten skola med totalt 50 barn i skolan och 30 i förskolan - så det är små grupper överlag där.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    jag trodde det var ganska vanligt?
    iaf så har båda mina barn tyckt att det var skönt att sluta dagis och få en massa nya jämnåriga kompisar.

    i min dotters klass nu går det 25 barn. det är iofs inte samma som 6års, hon bytte skola i 1:an.
    på nio år har TVÅ elever slutat.
    och de enda som kommit nya, har kommit från andra klasser (gått om eller hemspråksklass).
    _det_ borde nästan vara rekord i sthlm, tycker jag :-)
    men 11 juni är det SLUUUUUT :-)
  12. 6
    jag trodde det var ganska vanligt?
    iaf så har båda mina barn tyckt att det var skönt att sluta dagis och få en massa nya jämnåriga kompisar.

    i min dotters klass nu går det 25 barn. det är iofs inte samma som 6års, hon bytte skola i 1:an.
    på nio år har TVÅ elever slutat.
    och de enda som kommit nya, har kommit från andra klasser (gått om eller hemspråksklass).
    _det_ borde nästan vara rekord i sthlm, tycker jag :-)
    men 11 juni är det SLUUUUUT :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    När min son började var de 14st, idag när de går i 3an är de 17elever och det känns som en lagom klass och då har de 1lärare och en hjälplärare.
  14. 7
    När min son började var de 14st, idag när de går i 3an är de 17elever och det känns som en lagom klass och då har de 1lärare och en hjälplärare.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    18, 15 och 15. 3 klasser sammanlagt alltså.
    Sonen var också 18 och de kör mkt halvklass. Då får en del av klassen vara på "fritids" och leka, pyssla medans andra halvan ex har matte el svenska.
  16. 8
    18, 15 och 15. 3 klasser sammanlagt alltså.
    Sonen var också 18 och de kör mkt halvklass. Då får en del av klassen vara på "fritids" och leka, pyssla medans andra halvan ex har matte el svenska.
  17. Medlem sedan
    Jul 1999
    #9
    Nu är de 28 tror jag, men gränsen är 30. De har dock två personal och är indelad i två grupper.
    till hösten börjar de ettan och är bara en klass. Men då har de 1 och 1/2 personal + fritidstid så de kommer att vara delad i 2 eller 3 grupper.

    En grupp på 9 barn är ju perfekt!
  18. 9
    Nu är de 28 tror jag, men gränsen är 30. De har dock två personal och är indelad i två grupper.
    till hösten börjar de ettan och är bara en klass. Men då har de 1 och 1/2 personal + fritidstid så de kommer att vara delad i 2 eller 3 grupper.

    En grupp på 9 barn är ju perfekt!
  19. Furiosa
    #10
    Min yngste börjar förskoleklass till hösten och de blir 24 st i sin grupp, men kommer att vara lite uppdelade inom gruppen. 2 st förskolepersonal på 24 barn blir det.
  20. 10
    Min yngste börjar förskoleklass till hösten och de blir 24 st i sin grupp, men kommer att vara lite uppdelade inom gruppen. 2 st förskolepersonal på 24 barn blir det.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    De kommer att vara...

    27 stycken till hösten :-(
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  22. 11
    De kommer att vara... 27 stycken till hösten :-(
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Runt 12-15 stycken tror jag om jag minns rätt...
  24. 12
    Runt 12-15 stycken tror jag om jag minns rätt...
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    22 st
  26. 13
    22 st

Liknande trådar

  1. Är förskoleklass
    By KAJOärbäst in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:45
  2. Förskoleklass....
    By tottis in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 05:43
  3. Förskoleklass.
    By Nalliwer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 16:31
  4. Ang Förskoleklass
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:38
  5. Mer förskoleklass!
    By Jica in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar