Rosa/Röd flytning efter VUL???
_0801 Januaribarn
  1. anonymisen jag
    #1

    Rosa/Röd flytning efter VUL???

    Vad tror ni. Jag var ju på VUL igår. Innan VUL kikade läkaren på livmodertappen, då förde hon in ett vanligt V-format redskap, kändes lite hårt men inget annat. Sedan efter gjorde hon VUL. Allt såg bra ut Men senare igår hade jag fått lite blodblandad flytning i trosan. Kan det vara på grund av att hon var inne och grejade eller är det något fel tror ni? Någon mer som haft så? *lite nervös nu*
  2. 1
    Rosa/Röd flytning efter VUL??? Vad tror ni. Jag var ju på VUL igår. Innan VUL kikade läkaren på livmodertappen, då förde hon in ett vanligt V-format redskap, kändes lite hårt men inget annat. Sedan efter gjorde hon VUL. Allt såg bra ut Men senare igår hade jag fått lite blodblandad flytning i trosan. Kan det vara på grund av att hon var inne och grejade eller är det något fel tror ni? Någon mer som haft så? *lite nervös nu*
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Helt normalt

    Jag fick också göra vul under mina förra graviditet och då kom det som blod efter. Man är så känslig därinne så det är med all säkerhet från att hon stoppade in den där grejen *ler* Det kan komma efter samlag också.

    Oroa dig inte!

    Kram!

    Önskar jag kunde relatera mina flytingar till något sådant.......
    Anna-78 med flicka-03, flicka-05 och flicka-08.
  4. 2
    Helt normalt Jag fick också göra vul under mina förra graviditet och då kom det som blod efter. Man är så känslig därinne så det är med all säkerhet från att hon stoppade in den där grejen *ler* Det kan komma efter samlag också.

    Oroa dig inte!

    Kram!

    Önskar jag kunde relatera mina flytingar till något sådant.......
  5. Anonymisen jag
    #3
    Åh tack för svar, vi skriver till varandra både här och där... Skrev precis till dig nere under din fråga om din blödning. Men som jag skerv där, en av mina blödningar var utan sex och inget annat hade skett, det var i vecka 5 och igår på VUL såg allt ok ut.
    Det känns dock bättre att veta att det är normalt att få en liten blödning efter VUL koll. Jag trodde nog det var så, men har ju ingen erfarenhet själv så jag ville få mina gissningar bekräftade. Känns bättre nu. TACK !
  6. 3
    Åh tack för svar, vi skriver till varandra både här och där... Skrev precis till dig nere under din fråga om din blödning. Men som jag skerv där, en av mina blödningar var utan sex och inget annat hade skett, det var i vecka 5 och igår på VUL såg allt ok ut.
    Det känns dock bättre att veta att det är normalt att få en liten blödning efter VUL koll. Jag trodde nog det var så, men har ju ingen erfarenhet själv så jag ville få mina gissningar bekräftade. Känns bättre nu. TACK !
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Ja vi skriver om varann =)

    Nu har jag ringt och de skulle ringa upp runt 9.30, så det är bara att vänta. Måste bara fråga Dig, visst var det du som egentligen inte kunde bli gravid? Hur kom det sig att det gick ändå? Eller var det bara minimal chans till graviditet? Det låter ju helt fantastiskt! Då är det meningen!
    Anna-78 med flicka-03, flicka-05 och flicka-08.
  8. 4
    Ja vi skriver om varann =) Nu har jag ringt och de skulle ringa upp runt 9.30, så det är bara att vänta. Måste bara fråga Dig, visst var det du som egentligen inte kunde bli gravid? Hur kom det sig att det gick ändå? Eller var det bara minimal chans till graviditet? Det låter ju helt fantastiskt! Då är det meningen!
  9. Anonymisen jag
    #5
    Ja den som kan svara på det... *ler*
    Jag har efter 2 äggledarundersökningar år 2001-2002 fått veta att jag har totalstopp i båda mina äggledare. Och har man ingen passage i äggledarna är det ju omöjligt att ägget ska kunna möta spermien. Det finns ju kvinnor som har dålig passage i äggledarna och då kan man ev lyckats bli gravid men risken är ju då ganska stor att det sätter sig i äggledaren och fastnar där, vilket blir ett utomkvedshavandeskap. Jag har inte haft preventivmedel sedan januari 2001, varit sexuellt aktiv och ingen graviditet skett, vilket verkligen tyder på att mina äggledare är utan passage som undersökningen visade. Man upptäckte även att jag har en ovanligt trång passage via livmodertappen och vidare också, vilket även där ger vissa svårigheter för de små simmarna att ta sig upp. Alltså kanman ju säga att jag har två hinder för graviditet, ett totalstopp och ett trångt läge Trots detta har jag nu lyckats bli gravid. Läkaren gapar och vet inte hur det kunnat ske, men visst. Vi är några som har så kallt totalstopp i äggledarna fast ändå lyckats bli gravida. Men de allra flesta blir ju inte det. Någonting måste ju just då ägget skulle passera ha gett vika dena gång och släppt igenom det. Ofattbart och häpnandsväckande. Läkaren vet ej hur, men vi kan ju konstatera att det gått. Chansen att det dessutom ska kuna ske en gång till är ju dock minimal... att det ens sker en gång är ju helt otroligt. Jag och min sambo står i kö till ivf, alltså provrörsbefruktning...mn har vi nu tur och allt går bra slipper vi den jobbiga proceduren. Vore underbart !! Jag kan fortfrande inte fatta att detta verkligen hänt mig. Man kollade ju mig redan i vecka 5 för att försöka se att det ej satt fel, alltså att ägget fastnat i äggledaren. Men det hade det inte. Det sitter rätt och igår såg jag ett litet hjärta picka i livmodern. *glädjetårar*
  10. 5
    Ja den som kan svara på det... *ler*
    Jag har efter 2 äggledarundersökningar år 2001-2002 fått veta att jag har totalstopp i båda mina äggledare. Och har man ingen passage i äggledarna är det ju omöjligt att ägget ska kunna möta spermien. Det finns ju kvinnor som har dålig passage i äggledarna och då kan man ev lyckats bli gravid men risken är ju då ganska stor att det sätter sig i äggledaren och fastnar där, vilket blir ett utomkvedshavandeskap. Jag har inte haft preventivmedel sedan januari 2001, varit sexuellt aktiv och ingen graviditet skett, vilket verkligen tyder på att mina äggledare är utan passage som undersökningen visade. Man upptäckte även att jag har en ovanligt trång passage via livmodertappen och vidare också, vilket även där ger vissa svårigheter för de små simmarna att ta sig upp. Alltså kanman ju säga att jag har två hinder för graviditet, ett totalstopp och ett trångt läge Trots detta har jag nu lyckats bli gravid. Läkaren gapar och vet inte hur det kunnat ske, men visst. Vi är några som har så kallt totalstopp i äggledarna fast ändå lyckats bli gravida. Men de allra flesta blir ju inte det. Någonting måste ju just då ägget skulle passera ha gett vika dena gång och släppt igenom det. Ofattbart och häpnandsväckande. Läkaren vet ej hur, men vi kan ju konstatera att det gått. Chansen att det dessutom ska kuna ske en gång till är ju dock minimal... att det ens sker en gång är ju helt otroligt. Jag och min sambo står i kö till ivf, alltså provrörsbefruktning...mn har vi nu tur och allt går bra slipper vi den jobbiga proceduren. Vore underbart !! Jag kan fortfrande inte fatta att detta verkligen hänt mig. Man kollade ju mig redan i vecka 5 för att försöka se att det ej satt fel, alltså att ägget fastnat i äggledaren. Men det hade det inte. Det sitter rätt och igår såg jag ett litet hjärta picka i livmodern. *glädjetårar*
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    jag har aldrig haft de efter mina förr vul men kan tänka mig att det kan bli så. dom öppnar ju rätt mkt när dom tittar
  12. 6
    jag har aldrig haft de efter mina förr vul men kan tänka mig att det kan bli så. dom öppnar ju rätt mkt när dom tittar
  13. Anonymisen jag
    #7
    Ok, jag fick ingen blödning då de gjorde VUL i vecka 5, men nu fick jag en liten i vecka 7. Jag hoppas det är normalt, tror det...
  14. 7
    Ok, jag fick ingen blödning då de gjorde VUL i vecka 5, men nu fick jag en liten i vecka 7. Jag hoppas det är normalt, tror det...
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    blir så glad när jag läser detta. du förtjänar verkligen en liten inneboende!

    kram
  16. 8
    blir så glad när jag läser detta. du förtjänar verkligen en liten inneboende!

    kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    *Glädjetårar* här med

    Ja det sker under ibland, otroliga under! Jag känner mig nästan dum när jag tänker på mina tankar och känslor kring mina flytningar och vad de kan leda till. jag har ju faktiskt två friska barn. Men det är väl så.....att man rättar sig och lever efter vad man har och sina förutsättningar, förstod du=) Men nu är det ju verkligen meningen att ni ska få ett litet barn så nu "kan" ju inget hända!....svammel*ler*
    Anna-78 med flicka-03, flicka-05 och flicka-08.
  18. 9
    *Glädjetårar* här med Ja det sker under ibland, otroliga under! Jag känner mig nästan dum när jag tänker på mina tankar och känslor kring mina flytningar och vad de kan leda till. jag har ju faktiskt två friska barn. Men det är väl så.....att man rättar sig och lever efter vad man har och sina förutsättningar, förstod du=) Men nu är det ju verkligen meningen att ni ska få ett litet barn så nu "kan" ju inget hända!....svammel*ler*
  19. Anonymisen jag
    #10
    Får tårar då du skriver så till mig. Tack snälla. Fast det är glädjetårar och tacksamhetstårar ska du veta. TACK !
  20. 10
    Får tårar då du skriver så till mig. Tack snälla. Fast det är glädjetårar och tacksamhetstårar ska du veta. TACK !
  21. Anonymisen jag
    #11
    Ja jag vet, man lever efter sina förutsättningar och det man har kring sig, så är det ju. Det har varit en otroligt jobbig tid under alla de år jag varit barnlös och barlängtande. Sett barnvagnar och gravida överallt, vänner får barn efter barn men vi kommer ingenstans. Nu är det därför så nervöst inför framtiden, ska jag verkligen få en bebis, vågar ej tro på det än....
  22. 11
    Ja jag vet, man lever efter sina förutsättningar och det man har kring sig, så är det ju. Det har varit en otroligt jobbig tid under alla de år jag varit barnlös och barlängtande. Sett barnvagnar och gravida överallt, vänner får barn efter barn men vi kommer ingenstans. Nu är det därför så nervöst inför framtiden, ska jag verkligen få en bebis, vågar ej tro på det än....
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Jo det ska du!

    du om någon!

    Kramar!
    Anna-78 med flicka-03, flicka-05 och flicka-08.
  24. 12
    Jo det ska du! du om någon!

    Kramar!
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13
    Måste säga det igen: vilket fantastiskt under! Förstår din glädje och lycka och alla tårar, härligt!!
  26. 13
    Måste säga det igen: vilket fantastiskt under! Förstår din glädje och lycka och alla tårar, härligt!!
  27. Anonymisen jag
    #14
    Tack snälla Jag vill så gärna att detta ska gå bra.
  28. 14
    Tack snälla Jag vill så gärna att detta ska gå bra.
  29. Anonymisen jag
    #15
    Ja, det är ett under och allt är ofattbart härligt men läskigt.
  30. 15
    Ja, det är ett under och allt är ofattbart härligt men läskigt.

Liknande trådar

  1. rosa flytning:(
    By Anna_84 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 13:23
  2. rosa flytning:S
    By anonymt namn in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 11:55
  3. Rosa flytning *rädd*
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 18:49
  4. Rosa flytning????
    By anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:49
  5. Rosa flytning!
    By lycklig in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar