Trött av penicillin?
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Trött av penicillin?

    Love har ätit penicillin 10 dar nu för hans operationssår i huvudet inte läkte utan varade och blev större. (Han opererades för kraniosynostos i slutet av feb. Den som vill veta mer om det eller känner nån som ska opereras och vill prata med någon som varit med om det får gärna skicka mess till min sida.) I allafall undrar jag om det är vanligt att de sover mer under en penicillinkur. Love sov minst en timme längre på morgonen hela kuren. I morse, första dagen utan penicillin, vaknade han vid mellan 6 och halv sju som vanligt. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?

    Jag vill ju att han ska sova längre på morgonen jämt ;0)
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  2. 1
    Trött av penicillin? Love har ätit penicillin 10 dar nu för hans operationssår i huvudet inte läkte utan varade och blev större. (Han opererades för kraniosynostos i slutet av feb. Den som vill veta mer om det eller känner nån som ska opereras och vill prata med någon som varit med om det får gärna skicka mess till min sida.) I allafall undrar jag om det är vanligt att de sover mer under en penicillinkur. Love sov minst en timme längre på morgonen hela kuren. I morse, första dagen utan penicillin, vaknade han vid mellan 6 och halv sju som vanligt. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?

    Jag vill ju att han ska sova längre på morgonen jämt ;0)
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Min tre-åring äter penicillin nu, och ligger och sover middag för tredje dagen i rad för första gången på ett år.
    Och det beror inte på att hon är sjuk-trött , hon har en envis snorbakterie som hon nu fått penicillin för men hon har inte varit trött under de månader hon dragits med detta innan antibiotikan.
    Så det kan nog ligga nåt i det:O)
  4. 2
    Min tre-åring äter penicillin nu, och ligger och sover middag för tredje dagen i rad för första gången på ett år.
    Och det beror inte på att hon är sjuk-trött , hon har en envis snorbakterie som hon nu fått penicillin för men hon har inte varit trött under de månader hon dragits med detta innan antibiotikan.
    Så det kan nog ligga nåt i det:O)

Liknande trådar

  1. Blir man trött av penicillin?
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 17:51
  2. Penicillin!?!
    By Starfighter in forum Öronbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 23:11
  3. Penicillin
    By Hoppsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 20:21
  4. Ny penicillin
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 11:35
  5. Penicillin?
    By Irene Huss in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar