SKITFÅGLAR!!! (Skator)
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    SKITFÅGLAR!!! (Skator)

    Vad gör man åt dessa förbannade skator, som kommer och förstör ens gräsmatta?

    Det hela började förra året, och min mamma tipsade om att dem inte tyckte om "blått" - hm.. vet ej om det stämmer, men desperat - som jag var - satte jag ut barnens blåa trädgårdsmöblemang på gräsmattan. Det hjälpte tyvärr inte... En dag när det regnade, så tänkte jag - att nu är dem i alla fall inte där och förstör - men dem förbannade skitfåglarna satt under barnens lilla bord istället!!! Gissa om jag rusade ut och vände på bordet...

    Så vad gör man åt dem? Jag HATAR verkligen dessa fåglar!!! Behöver verkligen några bra tips på att bli av med dem. Kan man strö något på gräsmattan - eller vad kan man göra?
  2. 1
    SKITFÅGLAR!!! (Skator) Vad gör man åt dessa förbannade skator, som kommer och förstör ens gräsmatta?

    Det hela började förra året, och min mamma tipsade om att dem inte tyckte om "blått" - hm.. vet ej om det stämmer, men desperat - som jag var - satte jag ut barnens blåa trädgårdsmöblemang på gräsmattan. Det hjälpte tyvärr inte... En dag när det regnade, så tänkte jag - att nu är dem i alla fall inte där och förstör - men dem förbannade skitfåglarna satt under barnens lilla bord istället!!! Gissa om jag rusade ut och vände på bordet...

    Så vad gör man åt dem? Jag HATAR verkligen dessa fåglar!!! Behöver verkligen några bra tips på att bli av med dem. Kan man strö något på gräsmattan - eller vad kan man göra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Och jag brukar roat titta på 'mitt' skattpar som hoppar runt och plockar bomaterial. Jag tycker de är söta. Men så har jag heller ingen invasion här utan bara detta retsamma (mot katterna), strävsamma kärlekspar som städar gräsmattan från pinnar och halm under kaninburen.

    Slulle en sådan där rovfågel i plast avskäcka kanske?
    Jag har tyvärr inget annat tips.
    Mvh Jill
  4. 2
    Och jag brukar roat titta på 'mitt' skattpar som hoppar runt och plockar bomaterial. Jag tycker de är söta. Men så har jag heller ingen invasion här utan bara detta retsamma (mot katterna), strävsamma kärlekspar som städar gräsmattan från pinnar och halm under kaninburen.

    Slulle en sådan där rovfågel i plast avskäcka kanske?
    Jag har tyvärr inget annat tips.
    Mvh Jill
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Det är väl ingen invasion direkt - "bara" 2-3 terroristskator - som rycker upp både gräs och jord. Och det är inget bomaterial dem plockar heller... Önskar att jag hade haft dina som är så duktiga och städar ;D
  6. 3
    Det är väl ingen invasion direkt - "bara" 2-3 terroristskator - som rycker upp både gräs och jord. Och det är inget bomaterial dem plockar heller... Önskar att jag hade haft dina som är så duktiga och städar ;D
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Är det ont om pinnar i ditt område? Det borde vara naturligare för en skata att bygga med dessa än att rycka upp jord och gräsmatta. Flyger de iväg med detta eller letar de mask under? Jag har aldrig sett det beteéndet hos 'mina' skator. Mask finns här annars väldigt gott om till koltrastarnas förtjusning.

    Mvh Jill
  8. 4
    Är det ont om pinnar i ditt område? Det borde vara naturligare för en skata att bygga med dessa än att rycka upp jord och gräsmatta. Flyger de iväg med detta eller letar de mask under? Jag har aldrig sett det beteéndet hos 'mina' skator. Mask finns här annars väldigt gott om till koltrastarnas förtjusning.

    Mvh Jill
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Nej - har inte ont om pinnar - tvärtom. Och det är troligtvis mask eller något annat dem "letar" efter.

    Hoppas att någon annan har några tips till mig...

    Tack för dina svar! (Ska vi byta skator?)
  10. 5
    Nej - har inte ont om pinnar - tvärtom. Och det är troligtvis mask eller något annat dem "letar" efter.

    Hoppas att någon annan har några tips till mig...

    Tack för dina svar! (Ska vi byta skator?)
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Haha, låt bli mina skator,de är miiiina.
  12. 6
    Haha, låt bli mina skator,de är miiiina.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    De plockar skalbaggslarver

    har jag hört... Vet inte vad som kan avskräcka tyvärr.
    aka Sulan
  14. 7
    De plockar skalbaggslarver har jag hört... Vet inte vad som kan avskräcka tyvärr.

Liknande trådar

  1. Skator?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 11:31
  2. Skator?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 23:22
  3. förbannade skator
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 09:50
  4. Jävla skator
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 10:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar