Farligt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Farligt

    Var , vilka platser, städer tror ni är farliga för vanligt folk att vistas på?


    Jag tror

    Colombia är ett farligt land
    Även Rio
    kanske helt fel

    Jag vill inte vistas i vissa sthlmsförorter på nattetid
  2. 1
    Farligt Var , vilka platser, städer tror ni är farliga för vanligt folk att vistas på?


    Jag tror

    Colombia är ett farligt land
    Även Rio
    kanske helt fel

    Jag vill inte vistas i vissa sthlmsförorter på nattetid
  3. Medlem sedan
    Feb 1998
    #2
    I vilka Stockholmsförorter bör man inte vistas i nattetid?
  4. 2
    I vilka Stockholmsförorter bör man inte vistas i nattetid?
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    de flesta
    eller
    det är kanske mer vissa prång och vrår man inte vill vara själv i...
  6. 3
    de flesta
    eller
    det är kanske mer vissa prång och vrår man inte vill vara själv i...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag fick rådet av socialen i Botkyrka att inte gå själv i Botkyrka på en speciell gata.
  8. 4
    Jag fick rådet av socialen i Botkyrka att inte gå själv i Botkyrka på en speciell gata.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Alla platser där klyftan mellan fattig och rik är stor och uppenbar tror jag kan vara potentiellt farliga.
  10. 5
    Alla platser där klyftan mellan fattig och rik är stor och uppenbar tror jag kan vara potentiellt farliga.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag tror Mexico är farligt, men det kan vara farligt överallt.
  12. 6
    Jag tror Mexico är farligt, men det kan vara farligt överallt.
  13. Medlem sedan
    Feb 1998
    #7
    Ok! Om man ska gästa Sthlm så är det bästa att ta hotell så nära city som möjligt alltså?
  14. 7
    Ok! Om man ska gästa Sthlm så är det bästa att ta hotell så nära city som möjligt alltså?
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8
    Är inte hemmet känd som en farlig plats.
    nu har jag ingen statestik på det men det inträffar många olyckor just i hemmet eller strax utanför.
  16. 8
    Är inte hemmet känd som en farlig plats.
    nu har jag ingen statestik på det men det inträffar många olyckor just i hemmet eller strax utanför.
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Minsann? Vilken gata? Gällde det hela dygnet eller bara nattetid?
  18. 9
    Minsann? Vilken gata? Gällde det hela dygnet eller bara nattetid?
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Nej, det skulle jag inte vilja påstå. I city är det mest folk och då också mest knäppisar så risken att det ska hända något är nog minst lika stor (liten) där. Jag är en typisk förortsbo och nej, jag är inte rädd.
  20. 10
    Nej, det skulle jag inte vilja påstå. I city är det mest folk och då också mest knäppisar så risken att det ska hända något är nog minst lika stor (liten) där. Jag är en typisk förortsbo och nej, jag är inte rädd.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Jag är inte speciellt rädd någonstans. Eller rättare sagt, jag är lika "rädd" överallt för det kan hända saker _överallt_.

    Jag skulle vara på min vakt om jag åkte till ett väldigt fattigt land med hög brottslighet, för där skulle jag ju vara hett byte. I deras ögon är jag ju rik.
  22. 11
    Jag är inte speciellt rädd någonstans. Eller rättare sagt, jag är lika "rädd" överallt för det kan hända saker _överallt_.

    Jag skulle vara på min vakt om jag åkte till ett väldigt fattigt land med hög brottslighet, för där skulle jag ju vara hett byte. I deras ögon är jag ju rik.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    måste hålla med... tror inte förorterna är i princip mer farliga än city. och ja jag har bott här i 41år och jag har inte sett så hemskt mycket på dessa år. och varit ute en hel del.
  24. 12
    måste hålla med... tror inte förorterna är i princip mer farliga än city. och ja jag har bott här i 41år och jag har inte sett så hemskt mycket på dessa år. och varit ute en hel del.
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    I världen har jag inte koll - visst finns det farliga platser och lugna platser... jag skulle t ex inte åka till Bagdad just nu.

    I Stockholm är jag tillräckligt blåögd för att inte vara speciellt rädd för en förort generellt, men visst skulle jag dra mig för mörka gränder oavsett om de låg i Tensta, Danderyd eller Gamla stan...
  26. 13
    I världen har jag inte koll - visst finns det farliga platser och lugna platser... jag skulle t ex inte åka till Bagdad just nu.

    I Stockholm är jag tillräckligt blåögd för att inte vara speciellt rädd för en förort generellt, men visst skulle jag dra mig för mörka gränder oavsett om de låg i Tensta, Danderyd eller Gamla stan...
  27. Medlem sedan
    Feb 1998
    #14
    Ok, ja det är nog svårt att svara på
  28. 14
    Ok, ja det är nog svårt att svara på
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Jag tror att länder som befinner sig i krig är allra farligast att vistas i. Det är synd att Rio har så dåligt rykte för det är verkligen en fantastisk stad med underbara människor. Där finns stor och utbredd fattigdom och stora problem med droger, men det är inte så farligt där som det beskrivs i svensk media. Man får tänka på hur enormt många människor som bor i den staden när man hör om antalet våldsbrott som begås. Mitt bestående intryck av Rio är i alla fall alla glada och vänliga människor som behandlade en enormt respektfullt. Det är ju mer än man kan säga om vissa sydeuropeiska turistorter.
  30. 15
    Jag tror att länder som befinner sig i krig är allra farligast att vistas i. Det är synd att Rio har så dåligt rykte för det är verkligen en fantastisk stad med underbara människor. Där finns stor och utbredd fattigdom och stora problem med droger, men det är inte så farligt där som det beskrivs i svensk media. Man får tänka på hur enormt många människor som bor i den staden när man hör om antalet våldsbrott som begås. Mitt bestående intryck av Rio är i alla fall alla glada och vänliga människor som behandlade en enormt respektfullt. Det är ju mer än man kan säga om vissa sydeuropeiska turistorter.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Kvällstid och nattetid, Lagman Lekares väg eller vad den hette.
  32. 16
    Kvällstid och nattetid, Lagman Lekares väg eller vad den hette.
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Onekligen känner man ju viss respekt för storstäder i Syd- och Mellanamerika och inte sjutton skulle jag vilja vara ensam i Bronx nattetid... När vi var i Mexico City och vi åkte taxi med de som är därifrån och fick höra konversationerna om vilka vägar man kunde åka kvälls- och nattetid så insåg vi ju att vi bor ruskigt idylliskt - det allvarligaste vi har att hantera är måsarna!
  34. 17
    Onekligen känner man ju viss respekt för storstäder i Syd- och Mellanamerika och inte sjutton skulle jag vilja vara ensam i Bronx nattetid... När vi var i Mexico City och vi åkte taxi med de som är därifrån och fick höra konversationerna om vilka vägar man kunde åka kvälls- och nattetid så insåg vi ju att vi bor ruskigt idylliskt - det allvarligaste vi har att hantera är måsarna!
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18
    Okej, där brukar jag inte vara så jag har ingen större koll.
  36. 18
    Okej, där brukar jag inte vara så jag har ingen större koll.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Inte jag heller och jag åkte aldrig dit.
  38. 19
    Inte jag heller och jag åkte aldrig dit.
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20

    Farligt o farligt...

    Jag har varit i Israel en sommar när det avråddes från att resa dit och det var hur lugnt som helst.I Dallas däremot ska man INTE åka bil i city efter kl. 18.00!Bitter erfarenhet...Och Gottsunda bör man inte gå ensam som tjej i centrum på kvällen...Mexico var heller ingen kul erfarenhet.Fast som nån annan sa:hemmet är den farligaste platsen av alla.
  40. 20
    Farligt o farligt... Jag har varit i Israel en sommar när det avråddes från att resa dit och det var hur lugnt som helst.I Dallas däremot ska man INTE åka bil i city efter kl. 18.00!Bitter erfarenhet...Och Gottsunda bör man inte gå ensam som tjej i centrum på kvällen...Mexico var heller ingen kul erfarenhet.Fast som nån annan sa:hemmet är den farligaste platsen av alla.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Farligt att bli arg?
    By Mollsan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:55
  2. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:59
  3. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:51
  4. Är det farligt
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 13:26
  5. FARLIGT????
    By Emelie_ in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar