Gabrielle!!
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Gabrielle!!

    Hur går det??? Har det kommit någon bebis ännu? Du måste ju rapportera ju!
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  2. 1
    Gabrielle!! Hur går det??? Har det kommit någon bebis ännu? Du måste ju rapportera ju!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Hon har fått en liten tösabit som verkar uppehålla henne genom att äta, äta och äta lite till:-) Precis vad doktorn föreskrev! Storlek och namn vet jag dock inte men det får hon berätta själva sen.
    Kram och hur mår du själv förresten?
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  4. 2
    Hon har fått en liten tösabit som verkar uppehålla henne genom att äta, äta och äta lite till:-) Precis vad doktorn föreskrev! Storlek och namn vet jag dock inte men det får hon berätta själva sen.
    Kram och hur mår du själv förresten?
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    19 maj kom hon förresten. Hade tänkt låta henne berätta själv men eftersom du frågar så:-)
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  6. 3
    19 maj kom hon förresten. Hade tänkt låta henne berätta själv men eftersom du frågar så:-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Ååååååhhh!!

    Grattis till Gabrielle! Så underbart - och härligt att hon är sysselsatt!

    Jag mår jättebra! Har precis avslutat en kemikurs med mvg i slutbetyg *mallig och stolt*, fyllde 26 förra veckan och lilltösen fyller ju 1år om en och en halv månad. Inte klokt ju!

    Dig då, och trissen din? När blir din lilltjej 1, nu i juni?

    kram!
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  8. 4
    Ååååååhhh!! Grattis till Gabrielle! Så underbart - och härligt att hon är sysselsatt!

    Jag mår jättebra! Har precis avslutat en kemikurs med mvg i slutbetyg *mallig och stolt*, fyllde 26 förra veckan och lilltösen fyller ju 1år om en och en halv månad. Inte klokt ju!

    Dig då, och trissen din? När blir din lilltjej 1, nu i juni?

    kram!
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Hej!
    Visst är det sjukt vad fort året har gått med tredje bebisen?! Vi hade ettårskalas igår, hon fyllde i tisdags. Fattar inte riktigt vart tiden tog vägen men hon är ju en bebis fortfarande.
    Klart du ska vara stolt över ditt betyg. MVG är ju jätteduktigt och grattis på födelsedagen förresten!
    Kram!
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  10. 5
    Hej!
    Visst är det sjukt vad fort året har gått med tredje bebisen?! Vi hade ettårskalas igår, hon fyllde i tisdags. Fattar inte riktigt vart tiden tog vägen men hon är ju en bebis fortfarande.
    Klart du ska vara stolt över ditt betyg. MVG är ju jätteduktigt och grattis på födelsedagen förresten!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6

    Gullis!!

    jodå, 19/5 kom prinsessa 2

    fast det är rätt jobbigt med 2 barn, just nu iaf. inte mycket annat som hinns med förutom amning, barnaskötsel och hushållsarbete.

    tack för att du tänker på mig, det värmer verkligen!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  12. 6
    Gullis!! jodå, 19/5 kom prinsessa 2

    fast det är rätt jobbigt med 2 barn, just nu iaf. inte mycket annat som hinns med förutom amning, barnaskötsel och hushållsarbete.

    tack för att du tänker på mig, det värmer verkligen!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Grattis Gabrielle!

    Vad härligt att lilla prinsessan kommmit. HOppas att ni alla mår bra, trots att det är hektiskt med amning, barn och hushåll. ÄR hon världens sötaste (såklart)? V stolt storasyster?

    massor av kramar till er och jättegrattis till den lilla nya familjemedlemmen!
  14. 7
    Grattis Gabrielle! Vad härligt att lilla prinsessan kommmit. HOppas att ni alla mår bra, trots att det är hektiskt med amning, barn och hushåll. ÄR hon världens sötaste (såklart)? V stolt storasyster?

    massor av kramar till er och jättegrattis till den lilla nya familjemedlemmen!
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    Grattis, grattis! Både till dig och till Victoria som blivit storasyster
  16. 8
    Grattis, grattis! Både till dig och till Victoria som blivit storasyster
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Grattis vännen!

    Klart att det är mycket! Hinn med det du hinner med... resten försvinner inte.

    Så himla mysigt med en till liten prinsessa, jag är nästan lite avis. Kunde man beställa en liten lillasyster så vetef*n om man inte skulle slå till...

    Berätta gärna mer när du hinner in och orkar!
    kram!!
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  18. 9
    Grattis vännen! Klart att det är mycket! Hinn med det du hinner med... resten försvinner inte.

    Så himla mysigt med en till liten prinsessa, jag är nästan lite avis. Kunde man beställa en liten lillasyster så vetef*n om man inte skulle slå till...

    Berätta gärna mer när du hinner in och orkar!
    kram!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Åhhh GRATTIS Gabrielle!!! Gick allt bra?
    Vad mysigt med en liten bebis...

    Förstår du har fullt upp nu!

    Lycka till, kramar på dig vännen!
  20. 10
    Åhhh GRATTIS Gabrielle!!! Gick allt bra?
    Vad mysigt med en liten bebis...

    Förstår du har fullt upp nu!

    Lycka till, kramar på dig vännen!
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    Självklart sötast

    åtminstone ett tag till..hon äter för 2-3 bebisar och slutar väl snart att se ut som en bebis och antar bowlingutseende istället..

    Det går fantastiskt bra med storasyster men lite för bra kan jag känna. Hon får för lite tid just nu och igår märkte jag att hon var ledsen. I smyg..då grät jag och ville inte alls ha någon bebis längre.

    Det är verkligen tufft såhär i början tycker jag men det ska väl gå?? Verkar som att det gör det för det finns ju många som har fler än ett barn

    Stor kram tillbaka!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  22. 11
    Självklart sötast

    åtminstone ett tag till..hon äter för 2-3 bebisar och slutar väl snart att se ut som en bebis och antar bowlingutseende istället..

    Det går fantastiskt bra med storasyster men lite för bra kan jag känna. Hon får för lite tid just nu och igår märkte jag att hon var ledsen. I smyg..då grät jag och ville inte alls ha någon bebis längre.

    Det är verkligen tufft såhär i början tycker jag men det ska väl gå?? Verkar som att det gör det för det finns ju många som har fler än ett barn

    Stor kram tillbaka!
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Tack snälla!

    Hoppas att allt är bra med er! Ser dig inte så ofta på aff, vilka grupper gömmer du dig i? AP verkar ha somnat av rätt rejält,
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  24. 12
    Tack snälla!

    Hoppas att allt är bra med er! Ser dig inte så ofta på aff, vilka grupper gömmer du dig i? AP verkar ha somnat av rätt rejält,
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    Hihi.. jodå¨visst är det som du säger. det man inte hinner finns ju kvar. *suck*

    Jag tror nog storken kommer till dig igen. Du är ju ung ännu och har gott om tid att ruva igen.

    Kram!!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  26. 13
    Hihi.. jodå¨visst är det som du säger. det man inte hinner finns ju kvar. *suck*

    Jag tror nog storken kommer till dig igen. Du är ju ung ännu och har gott om tid att ruva igen.

    Kram!!
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    Allt har gått bra. Inte som jag ville känner jag nu efteråt. Lite lätt förlossningsdeppig är jag..tror jag iaf. Eller så är jag bara trött. Har haft konstanta bröstkomplikationer sedan den 19:e maj men är trots det glad att amningen funkar denna gång.

    Bebis mår jättebra. Äter som en häst och storasyster som var min lilla bebis blev en såå stor tjej över en natt.

    Stora kramar!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  28. 14
    Allt har gått bra. Inte som jag ville känner jag nu efteråt. Lite lätt förlossningsdeppig är jag..tror jag iaf. Eller så är jag bara trött. Har haft konstanta bröstkomplikationer sedan den 19:e maj men är trots det glad att amningen funkar denna gång.

    Bebis mår jättebra. Äter som en häst och storasyster som var min lilla bebis blev en såå stor tjej över en natt.

    Stora kramar!
  29. Medlem sedan
    Aug 1999
    #15
    Hej!

    Jag är inne ofta - men skriver inte så mycket. De snack jag skriver oftast på är OÄF, Foglossning och Politik (dock under annat nick).

    Och det mesta är bra med oss. Vi har just köpt nytt hus, Ella ska byta från dagmamma till dagis efter semestern och jag har gett mig in i kommunalpolitiken på allvar sedan i höstas - så det händer en hel del IRL

    Hoppas allt är riktigt, riktigt bra med er också !
  30. 15
    Hej!

    Jag är inne ofta - men skriver inte så mycket. De snack jag skriver oftast på är OÄF, Foglossning och Politik (dock under annat nick).

    Och det mesta är bra med oss. Vi har just köpt nytt hus, Ella ska byta från dagmamma till dagis efter semestern och jag har gett mig in i kommunalpolitiken på allvar sedan i höstas - så det händer en hel del IRL

    Hoppas allt är riktigt, riktigt bra med er också !
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Nämen grattis!! har inte kikat än här på ett tag men vad får jag se En liten tös så underbart! Stor kram till dig. Det blir lättare!!

    kram
  32. 16
    Nämen grattis!! har inte kikat än här på ett tag men vad får jag se En liten tös så underbart! Stor kram till dig. Det blir lättare!!

    kram
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    jobbigt

    när man märker att de stora små är ledsna. Det skär i hjärtat. Försök att prata mycket, ge mycket och räcka till. (lätt va?) V kommer att växa in i det, det är en enorm omställning, inte konstigt om storasyskonen reagerar. Ni klarar det!

    När bebisen är lite större kan ju V få egentid där bara ni två åker iväg på någon aktivitet eller bara går själva till ICA eller lekplatsen eller nåt. Det brukar funka för att "jagvillhaminmammaifred" ska lugna sig lite. Egentid med förälder är nog så viktigt tyckerjag. ta tillvara tiden om liten sover och ge V lite extra så tar ni säkert ett snäpp framåt.

    HÄrligt med ett litet bowlingklot. har det närmat sig det stadiet ännu?

    kram kram
  34. 17
    jobbigt när man märker att de stora små är ledsna. Det skär i hjärtat. Försök att prata mycket, ge mycket och räcka till. (lätt va?) V kommer att växa in i det, det är en enorm omställning, inte konstigt om storasyskonen reagerar. Ni klarar det!

    När bebisen är lite större kan ju V få egentid där bara ni två åker iväg på någon aktivitet eller bara går själva till ICA eller lekplatsen eller nåt. Det brukar funka för att "jagvillhaminmammaifred" ska lugna sig lite. Egentid med förälder är nog så viktigt tyckerjag. ta tillvara tiden om liten sover och ge V lite extra så tar ni säkert ett snäpp framåt.

    HÄrligt med ett litet bowlingklot. har det närmat sig det stadiet ännu?

    kram kram
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18
    GRATTIS!!! Vad roligt med en liten bebis! Har allt gått bra? Vad tycker storasyster?

    *kram*
  36. 18
    GRATTIS!!! Vad roligt med en liten bebis! Har allt gått bra? Vad tycker storasyster?

    *kram*
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Haha, ja visst blir de gigantiska helt plötsligt.... Det är helt sjukt vad de växer över några timmar bara när de får småsyskon!
    Minns Linus som var 2,5 år när Cevin kom... första blöjbytet på honom efter att jag kom hem från BB kändes helt sjukt, vilka jätteblöjor... haha! Minns känslan som igår!

    Kramar
  38. 19
    Haha, ja visst blir de gigantiska helt plötsligt.... Det är helt sjukt vad de växer över några timmar bara när de får småsyskon!
    Minns Linus som var 2,5 år när Cevin kom... första blöjbytet på honom efter att jag kom hem från BB kändes helt sjukt, vilka jätteblöjor... haha! Minns känslan som igår!

    Kramar

Liknande trådar

  1. Gabrielle!
    By gyllyan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 16:41
  2. Gabrielle!
    By aitra74 in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 21:30
  3. Gabrielle!
    By Tina fd TG in forum _0705 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 22:03
  4. Gabrielle!
    By phio in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar