kreditkort?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Bubbelgum
    #1

    kreditkort?

    En snabb fråga bara. Om jag tex skaffar kredit 10-tusen på mitt ica-kort, hur fungerar det? Kommer de en räkning per månad på det jag i så fall har "nallat" på krediten då? eller hur funkar det? jag har inte haft nåt kredit kort nånsin.
  2. 1
    kreditkort? En snabb fråga bara. Om jag tex skaffar kredit 10-tusen på mitt ica-kort, hur fungerar det? Kommer de en räkning per månad på det jag i så fall har "nallat" på krediten då? eller hur funkar det? jag har inte haft nåt kredit kort nånsin.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Lite om kortkredit

    Det finns ju lite olika sorters krediter, den du har tagit innebär att ditt konto kan gå minus tiotusen. Alltså du kan få ett saldo på -10.000. Och så fort du sätter in pengar, t ex 4.000kr på kontot, så är saldot genast - 6.000kr istället. Och på ICA kan man också lätt sätta in pengar över disk direkt i kassan.

    Som regel brukar den som ger krediten att man sätter in en "lägsta månadsbetalning" eller vad det kan stå. Så du kan alltså alltid sätta in de pengar du själv vill sätta in, men lägst det belopp som står på månadsbeskedet.

    Sedan betalar du ränta på de pengar som är minus, och när du går på plus slutas ränteräknandet.
    Däremot har man alltid en årsavgift som baseras på hur mycket kredit man fått beviljat också. Så märker du att ni inte utnyttjar hela krediten, så kan ni sänka krediten och då få lägre årsavgift.

    Hoppas det var lite till hjälp.
  4. 2
    Lite om kortkredit Det finns ju lite olika sorters krediter, den du har tagit innebär att ditt konto kan gå minus tiotusen. Alltså du kan få ett saldo på -10.000. Och så fort du sätter in pengar, t ex 4.000kr på kontot, så är saldot genast - 6.000kr istället. Och på ICA kan man också lätt sätta in pengar över disk direkt i kassan.

    Som regel brukar den som ger krediten att man sätter in en "lägsta månadsbetalning" eller vad det kan stå. Så du kan alltså alltid sätta in de pengar du själv vill sätta in, men lägst det belopp som står på månadsbeskedet.

    Sedan betalar du ränta på de pengar som är minus, och när du går på plus slutas ränteräknandet.
    Däremot har man alltid en årsavgift som baseras på hur mycket kredit man fått beviljat också. Så märker du att ni inte utnyttjar hela krediten, så kan ni sänka krediten och då få lägre årsavgift.

    Hoppas det var lite till hjälp.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Läs på den här sidan

    http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk...owMenu=ikk_2_1

    Du får en räkning varje månad och betalar ingen ränta om du betalar in hela beloppet varje månad.
  6. 3
    Läs på den här sidan

    http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk...owMenu=ikk_2_1

    Du får en räkning varje månad och betalar ingen ränta om du betalar in hela beloppet varje månad.

Liknande trådar

  1. Kreditkort
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 15:47
  2. Kreditkort
    By eastcoastmom in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 19:22
  3. kreditkort?
    By fattiglappen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 09:37
  4. visa kreditkort
    By Malin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar