Vill folk verkligen ha vänner?
Hitta nya vänner
  1. anonymt namn
    #1

    Vill folk verkligen ha vänner?

    Tycker man ser överallt i olika forum att folk saknar vänner, och ändå när man bjuder till så vill folk inte. Jag har ordnat och arrangerat tjejmiddagar, fester, ölkvällar, fika på stan mm mm. Men fy 17 vad svårt det är att få med folk. Näst intill omöjligt faktiskt. Direkt när jag lär känna någon och tycker att hon verkar trevlig ber jag om hennes mobilnr. När det sedan är något på gång sms:ar jag och frågar om hon följer med hit eller dit. Men de flesta svarar inte ens på sms:et !!! Och många svarar och tackar nej. Ytterligare andra följer med en gång men inte mer. Jag ANSTRÄNGER mig verkligen, tro mig! Tjatar och bjuder, bjuder och tjatar. Mitt syfte förutom att ha roligt själv i glada vänners lag, är att de andra också ska lära känna varandra.

    Det är inte några fylleslag eller så, så att folk blir avskräckta. Tvärtom brukar det vara väldigt trevligt. Måhända folk inte gillar MIG, men det vill jag helst inte tro, och förresten så är vi ofta så pass många att de inte behöver umgås med just mig.

    Tror numera att folk inte vill ha vänner. De är bekväma, och vill helst inte gå någonstans längre än fem meter ifrån teven. Och om de ändå gör något, så ska de bli SERVERADE med allt. Inga egna initiativ, inga egna påhälsningar eller telefonsamtal. SKYLL ER SJÄLVA DÅ RÅ tänker jag. Men ändå fortsätter jag med detta...
  2. 1
    Vill folk verkligen ha vänner? Tycker man ser överallt i olika forum att folk saknar vänner, och ändå när man bjuder till så vill folk inte. Jag har ordnat och arrangerat tjejmiddagar, fester, ölkvällar, fika på stan mm mm. Men fy 17 vad svårt det är att få med folk. Näst intill omöjligt faktiskt. Direkt när jag lär känna någon och tycker att hon verkar trevlig ber jag om hennes mobilnr. När det sedan är något på gång sms:ar jag och frågar om hon följer med hit eller dit. Men de flesta svarar inte ens på sms:et !!! Och många svarar och tackar nej. Ytterligare andra följer med en gång men inte mer. Jag ANSTRÄNGER mig verkligen, tro mig! Tjatar och bjuder, bjuder och tjatar. Mitt syfte förutom att ha roligt själv i glada vänners lag, är att de andra också ska lära känna varandra.

    Det är inte några fylleslag eller så, så att folk blir avskräckta. Tvärtom brukar det vara väldigt trevligt. Måhända folk inte gillar MIG, men det vill jag helst inte tro, och förresten så är vi ofta så pass många att de inte behöver umgås med just mig.

    Tror numera att folk inte vill ha vänner. De är bekväma, och vill helst inte gå någonstans längre än fem meter ifrån teven. Och om de ändå gör något, så ska de bli SERVERADE med allt. Inga egna initiativ, inga egna påhälsningar eller telefonsamtal. SKYLL ER SJÄLVA DÅ RÅ tänker jag. Men ändå fortsätter jag med detta...
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    Känns väl igen.

    Man fixar o trixar träffar, finns alltid några eldsjälar som håller på med det.

    O helt plötsligt så ber man någon annan fixa så faller det oftast bakom stolarna. Rätt vanligt e ju o se att det finns som ylar att NÅGON ska fixa någe i deras hemstad oxå istället för o fixa själva.
  4. 2
    Känns väl igen. Man fixar o trixar träffar, finns alltid några eldsjälar som håller på med det.

    O helt plötsligt så ber man någon annan fixa så faller det oftast bakom stolarna. Rätt vanligt e ju o se att det finns som ylar att NÅGON ska fixa någe i deras hemstad oxå istället för o fixa själva.
  5. Liahi
    #3

    umm

    Hehe jag undrar detsamma. Här i sthlm är det verkligen så. Finns hur många sthlms-trådar som helst om folk som är sååå ensamma och vill ha vänner men föreslår man själv eller nån annan något så är alla sååå upptagna. Känns så fånigt på nåt sätt så jag har gett upp dessa trådar där folk aktivt söker och börjat prata med såna som verkar trevliga i ställetoch nu har jag lärt känna en som blivit en riktigt god vän som vill hitta på saker och tar egna insiativ. Många kanske vill ha vänner i teorin men inte orkar bjuda till en smula för det och får kalla fötter när det drar ihop sig...
  6. 3
    umm Hehe jag undrar detsamma. Här i sthlm är det verkligen så. Finns hur många sthlms-trådar som helst om folk som är sååå ensamma och vill ha vänner men föreslår man själv eller nån annan något så är alla sååå upptagna. Känns så fånigt på nåt sätt så jag har gett upp dessa trådar där folk aktivt söker och börjat prata med såna som verkar trevliga i ställetoch nu har jag lärt känna en som blivit en riktigt god vän som vill hitta på saker och tar egna insiativ. Många kanske vill ha vänner i teorin men inte orkar bjuda till en smula för det och får kalla fötter när det drar ihop sig...
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Tja, jag är mer positiv - se bara på vårt gäng som till viss del lärde känna varandra via denna sida för många år sen nu (4? 3? 5? - minns inte på rak arm...), vi har bara blivit fler och fler genom åren, och det är verkligen jättekul att lära känna nya människor hela tiden! Visst, en del kanske bara är med någon gång, andra blir kvar "för alltid", men det beror nog på en hel massa olika omständigheter - kanske man inte tycker att man riktigt passar in, kanske man helt enkelt har för många bollar i luften etc... Så misströsta inte!
  8. 4
    Tja, jag är mer positiv - se bara på vårt gäng som till viss del lärde känna varandra via denna sida för många år sen nu (4? 3? 5? - minns inte på rak arm...), vi har bara blivit fler och fler genom åren, och det är verkligen jättekul att lära känna nya människor hela tiden! Visst, en del kanske bara är med någon gång, andra blir kvar "för alltid", men det beror nog på en hel massa olika omständigheter - kanske man inte tycker att man riktigt passar in, kanske man helt enkelt har för många bollar i luften etc... Så misströsta inte!
  9. Anonym
    #5
    Be henne att komma på era träffar då!
  10. 5
    Be henne att komma på era träffar då!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Det gör vi :-)

    Genom att skriva här i ett öppet snack bjuds alla intresserade in. Möjligtvis kommer vi inte alltid ihåg att skriva det ordagrant, men om vi inte ville ha med fler så skulle vi kunna ha en maillista.

    Alla stockholmsträffar är en inbjudan till alla som vill/kan komma!
  12. 6
    Det gör vi :-) Genom att skriva här i ett öppet snack bjuds alla intresserade in. Möjligtvis kommer vi inte alltid ihåg att skriva det ordagrant, men om vi inte ville ha med fler så skulle vi kunna ha en maillista.

    Alla stockholmsträffar är en inbjudan till alla som vill/kan komma!
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Precis som Miriam säger - vi bjuder inte in folk personligen, utan vi skriver ju härinne just för att alla ska se och kunna hänga på!

    Vill man hänga på så gör man det!
  14. 7
    Precis som Miriam säger - vi bjuder inte in folk personligen, utan vi skriver ju härinne just för att alla ska se och kunna hänga på!

    Vill man hänga på så gör man det!
  15. Anonym
    #8
    Känns inte som om ni vill ha in fler i er "grupp". Men det är bra isåfall, men det är nog fler som har misstolkat det - ni känns så sammanfogade. Vill bara göra er uppmärksamma på detta.
  16. 8
    Känns inte som om ni vill ha in fler i er "grupp". Men det är bra isåfall, men det är nog fler som har misstolkat det - ni känns så sammanfogade. Vill bara göra er uppmärksamma på detta.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Tack!

    Det kan nog vara så att vi låter väldigt sammanfogade. Vi får vara mer inbjudande helt enkelt :-)

    Du kanske vill hänga på?
  18. 9
    Tack! Det kan nog vara så att vi låter väldigt sammanfogade. Vi får vara mer inbjudande helt enkelt :-)

    Du kanske vill hänga på?
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10

    aha

    bra att du säger till
    lätt att bli lite "hemmablind" liksom o tro att det framgår att vi gärna välkomnar nya vänner!
    hoppas att vi kan få fram detta lite tydligare nu!
    kramen
  20. 10
    aha bra att du säger till
    lätt att bli lite "hemmablind" liksom o tro att det framgår att vi gärna välkomnar nya vänner!
    hoppas att vi kan få fram detta lite tydligare nu!
    kramen
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Kan du förklara vad man kan göra annorlunda, då?
    För den som har ansvaret för bokning (vilket de som råkar vara med bestämmer från gång till gång) brukar ju bara skriva ett öppet förslag på olika datum och välja det som flest kan.
    Det skulle vara intressant att få veta vad som skulle kunna göra det ännu mera öppet!
  22. 11
    Kan du förklara vad man kan göra annorlunda, då?
    För den som har ansvaret för bokning (vilket de som råkar vara med bestämmer från gång till gång) brukar ju bara skriva ett öppet förslag på olika datum och välja det som flest kan.
    Det skulle vara intressant att få veta vad som skulle kunna göra det ännu mera öppet!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Då känns det fel

    Det var inte bra, för så är det inte. Du och alla andra som kan vilja är jättevälkomna att hänga på. Varför inte redan i morgon?
  24. 12
    Då känns det fel Det var inte bra, för så är det inte. Du och alla andra som kan vilja är jättevälkomna att hänga på. Varför inte redan i morgon?
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13
    Tack för erbjudandet! Tyvärr så bor jag inte i Sthlm, men kommer jag dit och ni ska ha en träff så hör jag av mig!
  26. 13
    Tack för erbjudandet! Tyvärr så bor jag inte i Sthlm, men kommer jag dit och ni ska ha en träff så hör jag av mig!
  27. Anonym
    #14
    Svårt att säga egentligen. Men skriv någon gång att vem som helst kan komma med....
  28. 14
    Svårt att säga egentligen. Men skriv någon gång att vem som helst kan komma med....
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Men då fortsätter vi väl som vanligt då, för det brukar alla göra såvitt jag har sett :-)
    Häng på nästa gång, vet jag!
  30. 15
    Men då fortsätter vi väl som vanligt då, för det brukar alla göra såvitt jag har sett :-)
    Häng på nästa gång, vet jag!
  31. Medlem sedan
    Jul 2007
    #16
    dags för foglossning? :-)
  32. 16
    dags för foglossning? :-)

Liknande trådar

  1. Förväntar sig folk verkligen...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 20:48
  2. Folk säljer verkligen konstiga saker...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:10
  3. Vet folk verkligen så lite?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 13:11
  4. Vad kul det är med folk som verkligen
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 09:23
  5. Är folk verkligen så känsliga?
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar