Enäggstvillingar
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Enäggstvillingar

    Har två enäggspojkar på 10 månader. Jag har funderat lite på det här med att de är enäggs. Jag har kommit fram till att jag vet inte säkert hur det går att skilja dem åt medicinskt. Vet någon av er om enäggstvillingar tex har samma dna. Nu har jag inga problem att skilja dem åt, men när de var små bebisar. Om man hade tappat vem som är vem, går det att ta reda på det med något test?
  2. 1
    Enäggstvillingar Har två enäggspojkar på 10 månader. Jag har funderat lite på det här med att de är enäggs. Jag har kommit fram till att jag vet inte säkert hur det går att skilja dem åt medicinskt. Vet någon av er om enäggstvillingar tex har samma dna. Nu har jag inga problem att skilja dem åt, men när de var små bebisar. Om man hade tappat vem som är vem, går det att ta reda på det med något test?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Enäggstvillingar har identisk DNA. Däremot har de olika fingeravtryck. Men om man ska använda det för att kolla vem som egentligen e vem, måste man ju ha lagrat avtryck innan de blandades ihop.
  4. 2
    Enäggstvillingar har identisk DNA. Däremot har de olika fingeravtryck. Men om man ska använda det för att kolla vem som egentligen e vem, måste man ju ha lagrat avtryck innan de blandades ihop.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Tack för svaret!
  6. 3
    Tack för svaret!

Liknande trådar

  1. allergier och enäggstvillingar?
    By mariamed4 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-03-06, 11:54
  2. Enäggstvillingar...
    By Fi76 in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 11:30
  3. ni som har enäggstvillingar
    By mandelblomma in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 20:42
  4. Lika enäggstvillingar?
    By ingrid_mfl in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 07:40
  5. Enäggstvillingar igen??
    By Nyfiken in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar