Tänker jag helt fel?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Tänker jag helt fel?

    Jag och sonen har ju under min föräldrarledighet varit hemma hos mina föräldrar i småland många gånger. Oftast har det varit i samband med födelsedagar eller att sambon varit bortrest i jobbet. Nu i sommar kommer jag att jobba lite inom vården och sambon kommer vara hemma hela juli med Erik. Nu vill sambons mamma att dom ska komma och bo hos henne en vecka i sommar. Jag kommer inte klara av att vara ifrån Erik en hel vecka, vet inte ens om jag klara en natt utan honom. Naturligtvis har vi erbjudit henne att komma hit och bo i sommar.

    Sambon har aldrig tagit hand om Erik på natten och jag vet inte hur det skulle funka. Det gör ju ont i hjärtat att vara ifrån honom då han är på dagis ett par timmar. Tycker ni att jag är ego? Eller vad anser ni?
    Mamma till Erik född 20 februari 2006.
  2. 1
    Tänker jag helt fel? Jag och sonen har ju under min föräldrarledighet varit hemma hos mina föräldrar i småland många gånger. Oftast har det varit i samband med födelsedagar eller att sambon varit bortrest i jobbet. Nu i sommar kommer jag att jobba lite inom vården och sambon kommer vara hemma hela juli med Erik. Nu vill sambons mamma att dom ska komma och bo hos henne en vecka i sommar. Jag kommer inte klara av att vara ifrån Erik en hel vecka, vet inte ens om jag klara en natt utan honom. Naturligtvis har vi erbjudit henne att komma hit och bo i sommar.

    Sambon har aldrig tagit hand om Erik på natten och jag vet inte hur det skulle funka. Det gör ju ont i hjärtat att vara ifrån honom då han är på dagis ett par timmar. Tycker ni att jag är ego? Eller vad anser ni?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Jag förstår dig!

    Det skulle säkert kunna vara skönt för dig på ett sätt att vara barnfri en vecka, och säkert bra för pappan att "lära sig" ta hand om Erik på nätterna MEN känns det inte bra så ÄR det inte bra!

    Ibland längtar jag verkligen efter att få vara ensam ett tag, vara ute och shoppa med kompisar, ligga på stranden och slappna av och sådär, men en hel vecka skulle jag inte fixa. Inte än. Jag klarar ju inte ens av att sätta henne på dagis

    Min sambo känner likadant. Jag hade gärna tagit Salma med mig till Finland i sommar och hälsat på släktingar då min sambo jobbar. Men det känns inte bra för honom att vara ifrån Salma så länge och därför åker vi inte.

    Jag tycker att det låter som en bra idé att svärmor kommer till er, eller att de träffas under en kortare tid?
  4. 2
    Jag förstår dig! Det skulle säkert kunna vara skönt för dig på ett sätt att vara barnfri en vecka, och säkert bra för pappan att "lära sig" ta hand om Erik på nätterna MEN känns det inte bra så ÄR det inte bra!

    Ibland längtar jag verkligen efter att få vara ensam ett tag, vara ute och shoppa med kompisar, ligga på stranden och slappna av och sådär, men en hel vecka skulle jag inte fixa. Inte än. Jag klarar ju inte ens av att sätta henne på dagis

    Min sambo känner likadant. Jag hade gärna tagit Salma med mig till Finland i sommar och hälsat på släktingar då min sambo jobbar. Men det känns inte bra för honom att vara ifrån Salma så länge och därför åker vi inte.

    Jag tycker att det låter som en bra idé att svärmor kommer till er, eller att de träffas under en kortare tid?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag förstår dig, När saga var liten ville jag inte lämna bort henne heller. Först när det var dags att klämma ut en unge till så kände vi att vi ville prova o låta henne sova hos mormor så att det inte skulle vara problem när det väl var dags för förlossning. Då var saga 2 år och 2 mån.

    Nu i helgen var båda barnen hos mormor och morfar och vi var i göteborg, men Tyra är helt annorlunda än vad Saga var, mycket mer frammåt och så. Vi fick vår första helg utan barn sen Saga föddes för nästan 4 år sedan

    Gör det som känns rätt för dig! Tycker absolut svärmor kan komma till er! Kram
  6. 3
    Jag förstår dig, När saga var liten ville jag inte lämna bort henne heller. Först när det var dags att klämma ut en unge till så kände vi att vi ville prova o låta henne sova hos mormor så att det inte skulle vara problem när det väl var dags för förlossning. Då var saga 2 år och 2 mån.

    Nu i helgen var båda barnen hos mormor och morfar och vi var i göteborg, men Tyra är helt annorlunda än vad Saga var, mycket mer frammåt och så. Vi fick vår första helg utan barn sen Saga föddes för nästan 4 år sedan

    Gör det som känns rätt för dig! Tycker absolut svärmor kan komma till er! Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Kan inte sambon åka lite kortare? Och att ni innan testar hur det går att ta hand som sonen på natten? Att han kanske tar det efter att han har varit ensam några nätter då du jobbat och han/ni ju då har sett hur det har funkat. Nu vet jag inte vilken "sorts" sambo du har men min man har jag alltid haft fullt förtroende för och gärna lämnat barnen hos honom (att jag sen ahr saknat dom osv är en annan femma men jag vet ju att de ahr det bra hos honom ). Och känner du att du har förtroende för honom så låt honom fara, men kasnke bara i några dagar? Det skulle både son och sambo säkert må bra av (och du får väl försöka klara dig igenom några ensamma dygn ).
    Ja, jag tycker att du är ego MEN jag förstår dig fullt ut
    Så ni kanske kan försöka hitta nån kompromiss? Du har ju oxå varit iväg med sonen, varför ska inte sambon oxå få åka? Han har väl säkert oxå saknat er när ni har varit iväg, även om bindningen mamma-litet barn kanske ändå ofta är lite starkare då det ju oftast är vi som har tagit hand om dom det första året.
    Kanske kan ni annars lösa det så att de åker före och efter några dagar kommer du och är där nån/några dagr och sen åker ni hem tillsammans? Eller nåt sånt
    Jag tycker iaf att ni ska försöka få fram en lösning som är bra för er båda, om nu sambon gärna vill åka.

    Och så hoppas jag att du inte förstår mitt inlägg som kritik, för så är det inte menat, jag förstår ju precis hur du känner
  8. 4
    Kan inte sambon åka lite kortare? Och att ni innan testar hur det går att ta hand som sonen på natten? Att han kanske tar det efter att han har varit ensam några nätter då du jobbat och han/ni ju då har sett hur det har funkat. Nu vet jag inte vilken "sorts" sambo du har men min man har jag alltid haft fullt förtroende för och gärna lämnat barnen hos honom (att jag sen ahr saknat dom osv är en annan femma men jag vet ju att de ahr det bra hos honom ). Och känner du att du har förtroende för honom så låt honom fara, men kasnke bara i några dagar? Det skulle både son och sambo säkert må bra av (och du får väl försöka klara dig igenom några ensamma dygn ).
    Ja, jag tycker att du är ego MEN jag förstår dig fullt ut
    Så ni kanske kan försöka hitta nån kompromiss? Du har ju oxå varit iväg med sonen, varför ska inte sambon oxå få åka? Han har väl säkert oxå saknat er när ni har varit iväg, även om bindningen mamma-litet barn kanske ändå ofta är lite starkare då det ju oftast är vi som har tagit hand om dom det första året.
    Kanske kan ni annars lösa det så att de åker före och efter några dagar kommer du och är där nån/några dagr och sen åker ni hem tillsammans? Eller nåt sånt
    Jag tycker iaf att ni ska försöka få fram en lösning som är bra för er båda, om nu sambon gärna vill åka.

    Och så hoppas jag att du inte förstår mitt inlägg som kritik, för så är det inte menat, jag förstår ju precis hur du känner

Liknande trådar

  1. Tänker jag helt galet?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 12:28
  2. Tänker jag helt galet?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 17:08
  3. Vad tänker i när ni tänker på våren?
    By gwendolyn in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 21:19
  4. Tänker jag helt galet? (deklarationen)
    By myskoxen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 12:51
  5. Tror jag tänker helt fel
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 06:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar