Trots så det står härliga till
_0401 Januaribarn
  1. Mitzie
    #1

    Trots så det står härliga till

    Hej alla, kikar inte in särskilt ofta här längre!
    Här är det fullt upp, det är trots och skratt om vartannat! Full fart och fläkt!

    Tiden går så fort att jag inte hinner med riktigt alls...
    Min stora börjar i sexårs i augusti och han ska sluta hos dagmamman om två veckor! *gahhh* vart tog min lilla kille vägen???!
    Cevin börjar trotsa så det står härliga till, allt kan han själv... tror han! *hihi* Som skönt är så är Linus i en ganska lugn period just nu, och han är lättare att prata med och resonera med!

    Och vet ni vad? I min mage har det flyttat in en liten trea... kan inte riktigt fatta än, känner mig mest tjock och knubbig än... men fogarna har börjat bråka som tusan med mig!
    I december ska h*n titta ut om allt går vägen!
    Och jag fasar, jag kommer vara värsta hysteriska mamman, ett till vinterbarn, med RS och allt... Vill inte vara med om samma resa en gång till med sjukhusvistelser titt som tätt med inhaleringar å annat, räcker gott med Cevin som fortfarande måste åka in å få mediciner!

    Kramar på er, och hoppas att ni alla njuter av sommarvädret som är... (kanske inte idag, då det är kallt och mulet)
  2. 1
    Trots så det står härliga till Hej alla, kikar inte in särskilt ofta här längre!
    Här är det fullt upp, det är trots och skratt om vartannat! Full fart och fläkt!

    Tiden går så fort att jag inte hinner med riktigt alls...
    Min stora börjar i sexårs i augusti och han ska sluta hos dagmamman om två veckor! *gahhh* vart tog min lilla kille vägen???!
    Cevin börjar trotsa så det står härliga till, allt kan han själv... tror han! *hihi* Som skönt är så är Linus i en ganska lugn period just nu, och han är lättare att prata med och resonera med!

    Och vet ni vad? I min mage har det flyttat in en liten trea... kan inte riktigt fatta än, känner mig mest tjock och knubbig än... men fogarna har börjat bråka som tusan med mig!
    I december ska h*n titta ut om allt går vägen!
    Och jag fasar, jag kommer vara värsta hysteriska mamman, ett till vinterbarn, med RS och allt... Vill inte vara med om samma resa en gång till med sjukhusvistelser titt som tätt med inhaleringar å annat, räcker gott med Cevin som fortfarande måste åka in å få mediciner!

    Kramar på er, och hoppas att ni alla njuter av sommarvädret som är... (kanske inte idag, då det är kallt och mulet)
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Men åhh!

    Jättegrattis! vad roligt med ett syskon.
    Trotsing var det här med, kan själv och pilla inte på mina saker. Små självständiga individer är det...
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Men åhh! Jättegrattis! vad roligt med ett syskon.
    Trotsing var det här med, kan själv och pilla inte på mina saker. Små självständiga individer är det...
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3

    Så underbart Mitzie

    vilken revansch!!

    Verkligen glad för din skull. Fortsätt rapportera in lite då och då, knubbis

    Man blir ju mullig så snabbt när man redan haft inneboende i magen tidigare. Tyckte det var knepigt med kläder rätt länge denna min andra gång. Fick köra mammabyxor från v10 på grund av "mullet".

    Det var riktigt goda nyheter, grattis till dig och bröderna!

    KRAM
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  6. 3
    Så underbart Mitzie vilken revansch!!

    Verkligen glad för din skull. Fortsätt rapportera in lite då och då, knubbis

    Man blir ju mullig så snabbt när man redan haft inneboende i magen tidigare. Tyckte det var knepigt med kläder rätt länge denna min andra gång. Fick köra mammabyxor från v10 på grund av "mullet".

    Det var riktigt goda nyheter, grattis till dig och bröderna!

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Då får du skicka hit den ungen till mig är du snäll. Victoria vägrar bestämt att gå in i kan själv fasen. Tvärtom!
    Suck..
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  8. 4
    Då får du skicka hit den ungen till mig är du snäll. Victoria vägrar bestämt att gå in i kan själv fasen. Tvärtom!
    Suck..
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    men åååh

    vad roligt. åh vad roligt. jätteroligt.
    En liten trea.

    trilska trotsiga treåringar ja.. Såna är det gott om. ;-)


    Ta hand om dig
    och
    Grattis!!
  10. 5
    men åååh vad roligt. åh vad roligt. jätteroligt.
    En liten trea.

    trilska trotsiga treåringar ja.. Såna är det gott om. ;-)


    Ta hand om dig
    och
    Grattis!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Nu säger jag GRATTIS på riktigt! Har ju bara smyggrattat dig tidigare Hur mår du nu? Har den värsta tröttheten lagt sig?

    Trots? Vad är det? *ironisk* Det trotsas för fullt även om jag tycker mig märka en viss förbättring för tillfället.

    Kram på dig vännen!
  12. 6
    Nu säger jag GRATTIS på riktigt! Har ju bara smyggrattat dig tidigare Hur mår du nu? Har den värsta tröttheten lagt sig?

    Trots? Vad är det? *ironisk* Det trotsas för fullt även om jag tycker mig märka en viss förbättring för tillfället.

    Kram på dig vännen!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Mycket självständiga måste jag säga, och det är nog tuffast för storebror som är så van att " få hjälpa till " liksom... nu är han totalt bortchasad av Cevin och får inte vara duktig storebror längre... hihi
  14. 7
    Mycket självständiga måste jag säga, och det är nog tuffast för storebror som är så van att " få hjälpa till " liksom... nu är han totalt bortchasad av Cevin och får inte vara duktig storebror längre... hihi
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Ja, magen och "mullet" kom väldigt snabbt den här gången, växte ur mina vanliga kläder typ i v 7 redan den här gången... hihi

    Skönt oxå är att jag och barnens pappa, har fått en jättebra kontakt idag, och nu är vi bästa vänner! Dock har han börjat sitt drickande igen, men det hade jag ju väntat mig! Men han har kommit sina barn nära äntligen och börjat förstå vad de verkligen betyder!!!
    Underbart!
    Svårt för andra att förstå mig, men jag vet att du gör det, pga liknande erfarenhet!

    Massa kramar på dig vännen!

    ps finns det inga kort på din nya lilla???
  16. 8
    Ja, magen och "mullet" kom väldigt snabbt den här gången, växte ur mina vanliga kläder typ i v 7 redan den här gången... hihi

    Skönt oxå är att jag och barnens pappa, har fått en jättebra kontakt idag, och nu är vi bästa vänner! Dock har han börjat sitt drickande igen, men det hade jag ju väntat mig! Men han har kommit sina barn nära äntligen och börjat förstå vad de verkligen betyder!!!
    Underbart!
    Svårt för andra att förstå mig, men jag vet att du gör det, pga liknande erfarenhet!

    Massa kramar på dig vännen!

    ps finns det inga kort på din nya lilla???
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Tack, ja treårstrotsen är härlig den! Det gäller att ha tålamod, för allt tar ju sån tid!
  18. 9
    Tack, ja treårstrotsen är härlig den! Det gäller att ha tålamod, för allt tar ju sån tid!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Hihi, ja det har du ju! Jodå, det är bättre nu, det värsta av trötthet och illamående har lagt sig! Vilket känns jätteskönt nu!

    Hur mår ni??

    Kramar på dig oxå!
  20. 10
    Hihi, ja det har du ju! Jodå, det är bättre nu, det värsta av trötthet och illamående har lagt sig! Vilket känns jätteskönt nu!

    Hur mår ni??

    Kramar på dig oxå!
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11
    Grattis!
    Kan förstå din ångest, efter man suttit med en 1 veckas bebis som hostar sig blå, med syrgas på Östras barnsjukhus så vill man verkligen, verkligen inte behöva gå igenom något sånt igen.

    Lovade mig själv aldrig mera vinterbarn, men nu när man försöker sig på en trea så förstår man ju att barn kommer när dom vill, inte när jag vill.

    Vi får bara hoppas att ni bara behövde gå igenom det en gång o att trean kanske inte drar på sig lika mycket baskilusker nu när tvåan e något äldre...

    Lycka till o Grattis!
  22. 11
    Grattis!
    Kan förstå din ångest, efter man suttit med en 1 veckas bebis som hostar sig blå, med syrgas på Östras barnsjukhus så vill man verkligen, verkligen inte behöva gå igenom något sånt igen.

    Lovade mig själv aldrig mera vinterbarn, men nu när man försöker sig på en trea så förstår man ju att barn kommer när dom vill, inte när jag vill.

    Vi får bara hoppas att ni bara behövde gå igenom det en gång o att trean kanske inte drar på sig lika mycket baskilusker nu när tvåan e något äldre...

    Lycka till o Grattis!

Liknande trådar

  1. Föll så det stod härliga till
    By netzz in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 09:23
  2. Härliga trots 2åringar
    By tess03 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 08:15
  3. Till alla härliga tjejer!
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 08:23
  4. Å Grattis till alla härliga bebbar!
    By wikkar in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:52
  5. Grattis ALLA till härliga minus
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar