Skriker så hon blir blå
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Skriker så hon blir blå

    Att jag har en tjej med humör har jag vetat sen hon föddes. Men nu har hon vid några tillfällen skrikit så luften tar slut o hon har blivit blå om läpparna, nån gång har hon trillat omkull (svimmat?), sen drar hon djupt efter andan o skriker mer. Någon mer som har råkat ut för detta. Ska nog ringa o kolla m BVC för det känns obehagligt.
  2. 1
    Skriker så hon blir blå Att jag har en tjej med humör har jag vetat sen hon föddes. Men nu har hon vid några tillfällen skrikit så luften tar slut o hon har blivit blå om läpparna, nån gång har hon trillat omkull (svimmat?), sen drar hon djupt efter andan o skriker mer. Någon mer som har råkat ut för detta. Ska nog ringa o kolla m BVC för det känns obehagligt.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Affektkramp! Tror jag i alla fall. Det råkade sonen ut för en gång, han trillade ner från en stol och skrek utav bara helskotta och sen svimmade han. Jisses vad jag blev rädd. Men han vaknade ju till på en gång tack o lov. Vi åkte till akuten för säkerhets skull och fick diagnosen affektkramp. Det innebär alltså att barnen blir så ledsna eller förbannade att de skriker så att de tuppar av, de glömmer helt enkelt att andas läskigt men helt ofarligt alltså! Nuförtiden skrattar vi gott åt minnet, men då var det förstås inte alls kul. Läkaren varnade oss för att det gärna händer igen om man har en unge med sånt temperament, men det hände aldrig mer. Hoppas det är detsamma som din skrutta har, det låter verkligen så tycker jag. Men kolla för säkerhets skull.
  4. 2
    Affektkramp! Tror jag i alla fall. Det råkade sonen ut för en gång, han trillade ner från en stol och skrek utav bara helskotta och sen svimmade han. Jisses vad jag blev rädd. Men han vaknade ju till på en gång tack o lov. Vi åkte till akuten för säkerhets skull och fick diagnosen affektkramp. Det innebär alltså att barnen blir så ledsna eller förbannade att de skriker så att de tuppar av, de glömmer helt enkelt att andas läskigt men helt ofarligt alltså! Nuförtiden skrattar vi gott åt minnet, men då var det förstås inte alls kul. Läkaren varnade oss för att det gärna händer igen om man har en unge med sånt temperament, men det hände aldrig mer. Hoppas det är detsamma som din skrutta har, det låter verkligen så tycker jag. Men kolla för säkerhets skull.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Tror också det

    Det är inte helt ovanligt. Min kompis son hade affekt kramp tidigare och han skrek så han tuppade av några gånger.
  6. 3
    Tror också det Det är inte helt ovanligt. Min kompis son hade affekt kramp tidigare och han skrek så han tuppade av några gånger.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tack för era svar! Låter som att vi kan få se det fler gånger då hon har ett temprament som heter duga! Phu!
  8. 4
    Tack för era svar! Låter som att vi kan få se det fler gånger då hon har ett temprament som heter duga! Phu!
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Hej jag vet vad jag pratar om har en pojk som har affekt kramper..läkaren har kollat upp allt som går att kolla hos honom,läkaren säger att man ska blåsa i ansiktet på barnet innan han tuppar av.
    det är så henskt att vara med om det man får panikoch väldigt obehagligt.
  10. 5
    Hej jag vet vad jag pratar om har en pojk som har affekt kramper..läkaren har kollat upp allt som går att kolla hos honom,läkaren säger att man ska blåsa i ansiktet på barnet innan han tuppar av.
    det är så henskt att vara med om det man får panikoch väldigt obehagligt.

Liknande trådar

  1. Skriker??
    By Linda med Jonathan in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 17:54
  2. Skriker och skriker...
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 13:54
  3. Bara skriker och skriker på natten...
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 08:33
  4. Han skriker?!!
    By karinko in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 19:37
  5. Skriker o skriker i panik
    By Anne med V o V in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 19:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar