Jaha hur hamnade jag här....
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Jaha hur hamnade jag här....

    Sitter med värkar som kommer och går, helt plötsligt jätteintensiva och regelbundna och sen helt dött....

    Förlossningen tyckte att det lät som ett typiskt 3:dje barn, ett ketchupbarn. Först kommer ingenting, ingenting och mer ingenting fast man är helt säker och sen ploppar det bara ut Great! Och sen åkte jag in för en koll eftersom det gick så fort förra gången men jag fick åka hem igen. Och oftast så går det jättebra för de barnen som kommer fort... se bara till att linda in den ordentligt i handdukar så att den inte fryser.... Men så bra då ordnar det sig nog

    Dessutom kan jag tala om att det iaf i morse var fullt på varenda förlossning i Sthlm, så jag hoppas det har lugnat ner sig när det här väl sätter fart ordentligt. Fast det kan ju ta tid....

    Hoppas att alla har roligare än jag idag. De andra två har startat helt klockrent med värkar och det har aldrig varit nåt att fundera på men den här verkar helknäpp

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Jaha hur hamnade jag här.... Sitter med värkar som kommer och går, helt plötsligt jätteintensiva och regelbundna och sen helt dött....

    Förlossningen tyckte att det lät som ett typiskt 3:dje barn, ett ketchupbarn. Först kommer ingenting, ingenting och mer ingenting fast man är helt säker och sen ploppar det bara ut Great! Och sen åkte jag in för en koll eftersom det gick så fort förra gången men jag fick åka hem igen. Och oftast så går det jättebra för de barnen som kommer fort... se bara till att linda in den ordentligt i handdukar så att den inte fryser.... Men så bra då ordnar det sig nog

    Dessutom kan jag tala om att det iaf i morse var fullt på varenda förlossning i Sthlm, så jag hoppas det har lugnat ner sig när det här väl sätter fart ordentligt. Fast det kan ju ta tid....

    Hoppas att alla har roligare än jag idag. De andra två har startat helt klockrent med värkar och det har aldrig varit nåt att fundera på men den här verkar helknäpp

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Jaha... ketchupbarn?

    *s*

    DET var ett bra uttryck! Min trea Noah är ju ett sådant barn, kan jag ju säga.

    Molande förvärkar som inte kändes starka alls och när det väl satte igpng så gick det hur fort som helst! Som tur var så var vi redan på förlossningen pga att jag mådde dåligt av mitt blodtryck. Annars hade vi kanske inte hunnit in alls...

    Lycka till och gå på det tips jag fick, känn efter hur starka värkarna är, gå inte så mycket på tiden emellan värkarna.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  4. 2
    Jaha... ketchupbarn? *s*

    DET var ett bra uttryck! Min trea Noah är ju ett sådant barn, kan jag ju säga.

    Molande förvärkar som inte kändes starka alls och när det väl satte igpng så gick det hur fort som helst! Som tur var så var vi redan på förlossningen pga att jag mådde dåligt av mitt blodtryck. Annars hade vi kanske inte hunnit in alls...

    Lycka till och gå på det tips jag fick, känn efter hur starka värkarna är, gå inte så mycket på tiden emellan värkarna.

    Kram,
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    som min trea då...

    från 10 minuter mellan värkarna (som kom och gick hela dagen) till intensivt värkarbete och 2 timmar senare var han ute!
    Hoppas ni hittar plats på BB när det är dags och att det inte dröjer så länge!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    som min trea då... från 10 minuter mellan värkarna (som kom och gick hela dagen) till intensivt värkarbete och 2 timmar senare var han ute!
    Hoppas ni hittar plats på BB när det är dags och att det inte dröjer så länge!

Liknande trådar

  1. Jaha, då var det här man hamnade...
    By jisses in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 08:52
  2. Hamnade på H&M
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 17:42
  3. Jaha, så hamnade man här...
    By Fru X in forum Missfall
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:35
  4. Jaha, så hamnade man här...
    By trollmor_ in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 20:34
  5. Jaha, då hamnade vi på akuten
    By Annika med V & L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar