spishäll pà engelska?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    spishäll pà engelska?

    hmm...det BORDE man väl veta...Kanske kolla pâ ikea annars?
  2. 1
    spishäll pà engelska? hmm...det BORDE man väl veta...Kanske kolla pâ ikea annars?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Stove?

    fast jag är inte ens säker att jag vet vad en spishäll är
  4. 2
    Stove? fast jag är inte ens säker att jag vet vad en spishäll är
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    du vet, numera har man vitroceramique (?) med induktion ist´llet för gas eller el eller sânt gammaldags tjafs ;-)
  6. 3
    du vet, numera har man vitroceramique (?) med induktion ist´llet för gas eller el eller sânt gammaldags tjafs ;-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Vi har gammaldags

    elektrisk efter att ha haft ännu äldre läckande gasspis.
    Màste byta snart men jag tror inte det blir induktion. Kanske en modernare vitrocéramique.
  8. 4
    Vi har gammaldags elektrisk efter att ha haft ännu äldre läckande gasspis.
    Màste byta snart men jag tror inte det blir induktion. Kanske en modernare vitrocéramique.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    hob heter det.
  10. 5
    hob heter det.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    i alla fall på brittisk engelska.
  12. 6
    i alla fall på brittisk engelska.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Blev nyfiken och kollade på en amerikansk onlinebutik, cooktop heter det på amerikansk engelska, tyckte att hob lät lite brittiskt.
  14. 7
    Blev nyfiken och kollade på en amerikansk onlinebutik, cooktop heter det på amerikansk engelska, tyckte att hob lät lite brittiskt.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    jaha, nej det visste jag inte! Läser fórresten sushi for beginners för att mata mig med lite vardagsengelska, men den är sà dâlig! Vet ju att det är chick-lit, men, är jag för gammal för sân nu??? nân hob använder de heller inte...
  16. 8
    jaha, nej det visste jag inte! Läser fórresten sushi for beginners för att mata mig med lite vardagsengelska, men den är sà dâlig! Vet ju att det är chick-lit, men, är jag för gammal för sân nu??? nân hob använder de heller inte...
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    gud vad snällt! Tusen tack!!!
  18. 9
    gud vad snällt! Tusen tack!!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    *viskar* älskar chic-lit. Det är det eller mord som gäller på mitt nattduksbord.
  20. 10
    *viskar* älskar chic-lit. Det är det eller mord som gäller på mitt nattduksbord.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    har haft stor behâllning av flera stycken (nár man ju inte vill annat än rensa hjárnan, typ,) men denna känner jag bara är FÖR blajjig! förra sommaren läste jag ocka`keyes, den om hon som var editor, och sen författare och bäste kompisen som skrev en best.seller, den var helt ok. det ár inte denna. besviken!
  22. 11
    har haft stor behâllning av flera stycken (nár man ju inte vill annat än rensa hjárnan, typ,) men denna känner jag bara är FÖR blajjig! förra sommaren läste jag ocka`keyes, den om hon som var editor, och sen författare och bäste kompisen som skrev en best.seller, den var helt ok. det ár inte denna. besviken!
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12

    Brukar varva med

    chic-lit när det varit lite för mycket tung läsning.
    Hade en làng Rosamunde Pilcher-period - älskade hennes böcker men nu har hon tydligen sagt att hon har slutat att skriva.
  24. 12
    Brukar varva med chic-lit när det varit lite för mycket tung läsning.
    Hade en làng Rosamunde Pilcher-period - älskade hennes böcker men nu har hon tydligen sagt att hon har slutat att skriva.
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13
    Den läste jag häromveckan, men inte för att lära mig nå'n engelska, utan på svenska. Och jag tyckte den dög alldeles utmärkt som tidsfördriv!
  26. 13
    Den läste jag häromveckan, men inte för att lära mig nå'n engelska, utan på svenska. Och jag tyckte den dög alldeles utmärkt som tidsfördriv!

Liknande trådar

  1. Lådor under spishäll
    By ~Emma~ in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 20:29
  2. Bosch spishäll
    By picar in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 14:41
  3. rengöra spishäll
    By ninni79 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 11:31
  4. Blindlåda under spishäll?
    By Sanna in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 10:43
  5. Spishäll
    By Spis-kris in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar