Potträning
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Potträning

    Är det fler barn än min Astrid som är totalt ointresserad av allt vad potträning heter?
    Hon vill gärna sitta på toa men bara för att det är kul att torka sej och spola.
    Verkar inte ha någon koll alls på kisseriet och går hon utan blöja blir det pölar på golvet hela tiden.
    Jag antar att hon helt enkelt inte är ett skvatt redo för att potträna men jag är inte särskilt bekymrad alls. Vi får smygöva lite nu i sommar så får vi se. Man ska ju inte jämföra barn men storasyster var torr vid samma ålder så jag kan ju inte låta bli.
    Det kommer nog så småningom, med hennes envishet lär hon nog helt enkelt bara bestämma sej någon dag för att kissa på "tjoaplätten" som hon kallar den.
    Hur har ni andra det?
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Potträning Är det fler barn än min Astrid som är totalt ointresserad av allt vad potträning heter?
    Hon vill gärna sitta på toa men bara för att det är kul att torka sej och spola.
    Verkar inte ha någon koll alls på kisseriet och går hon utan blöja blir det pölar på golvet hela tiden.
    Jag antar att hon helt enkelt inte är ett skvatt redo för att potträna men jag är inte särskilt bekymrad alls. Vi får smygöva lite nu i sommar så får vi se. Man ska ju inte jämföra barn men storasyster var torr vid samma ålder så jag kan ju inte låta bli.
    Det kommer nog så småningom, med hennes envishet lär hon nog helt enkelt bara bestämma sej någon dag för att kissa på "tjoaplätten" som hon kallar den.
    Hur har ni andra det?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Vide har börjat

    så smått med att tycka det är kul att gå utan, och i går kom till o med nr 2 i pottan. Hemma går han bara utan blöja, så fort vi vaknar så tar vi av den o när vi går ut så får hn ha blöja än så änge, det beror lite på vad vi ska göra iofs. Rörigt det här blev.. Men jag vill berätta att det är på g, och jag tror inte, som du säger själv, att du behöver vara orolig. det kommer!
  4. 2
    Vide har börjat så smått med att tycka det är kul att gå utan, och i går kom till o med nr 2 i pottan. Hemma går han bara utan blöja, så fort vi vaknar så tar vi av den o när vi går ut så får hn ha blöja än så änge, det beror lite på vad vi ska göra iofs. Rörigt det här blev.. Men jag vill berätta att det är på g, och jag tror inte, som du säger själv, att du behöver vara orolig. det kommer!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tjoaplätten Elvira har varit torr sen i höstas ungefär, men det har varit enklare för oss mycket för att hon inte gått på dagis (fick ju en lillebror för ett år sen) så vi har haft tid med att hålla koll på henne. För första månaderna var det verkligen stenkoll som gällde. Sen gillar hon att sitta still och kolla i böcker så hon kunde sitta en halvtimme på pottan i taget och då kommer det ju kiss för eller senare Hoppas hon kommer på själv att det är skönt utan blöja, för vill de inte själva är det ju svårt att göra något...
  6. 3
    Tjoaplätten Elvira har varit torr sen i höstas ungefär, men det har varit enklare för oss mycket för att hon inte gått på dagis (fick ju en lillebror för ett år sen) så vi har haft tid med att hålla koll på henne. För första månaderna var det verkligen stenkoll som gällde. Sen gillar hon att sitta still och kolla i böcker så hon kunde sitta en halvtimme på pottan i taget och då kommer det ju kiss för eller senare Hoppas hon kommer på själv att det är skönt utan blöja, för vill de inte själva är det ju svårt att göra något...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Här har det varit på gång ett tag, han har varit intresserad o så för toaletten och nattblöjan har ofta varit torr på morgonen o han har kissat i toaletten då, men sen har vi tagit på en ny blöja och då har han kissat i den på dagen, inte haft tid o gå på toaletten, däremot har han sagt att han kissat i blöjan. Nu i sommar har vi tagit av blöjan o han går mest utan. I början har det gått jätte bra och han har kommit o sagt till när han ska kissa eller bajsa. Gick till och med en hel dag på dagis utan att det hände någon olycka. Nu senaste dagarna har han däremot helt plötsligt börjat göra på sig lite då o då. O då menar jag inte med kiss. Vet inte om det gått tillbaka eller varför det blivit så helt plötlisgt när det börjat så bra. Vi fortsätter iaf att ha utan blöja så kanske det kommer nu i sommar ordentligt.
  8. 4
    Här har det varit på gång ett tag, han har varit intresserad o så för toaletten och nattblöjan har ofta varit torr på morgonen o han har kissat i toaletten då, men sen har vi tagit på en ny blöja och då har han kissat i den på dagen, inte haft tid o gå på toaletten, däremot har han sagt att han kissat i blöjan. Nu i sommar har vi tagit av blöjan o han går mest utan. I början har det gått jätte bra och han har kommit o sagt till när han ska kissa eller bajsa. Gick till och med en hel dag på dagis utan att det hände någon olycka. Nu senaste dagarna har han däremot helt plötsligt börjat göra på sig lite då o då. O då menar jag inte med kiss. Vet inte om det gått tillbaka eller varför det blivit så helt plötlisgt när det börjat så bra. Vi fortsätter iaf att ha utan blöja så kanske det kommer nu i sommar ordentligt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Här är det tjoaplätten (roligt ord!) som gäller. A har varit torr sen Januari, det gick otroligt smidigt. Hon är även torr på natten.
    Nej, man ska inte jämföra, det kommer när det kommer!
    Tjoaplätt på dig
  10. 5
    Här är det tjoaplätten (roligt ord!) som gäller. A har varit torr sen Januari, det gick otroligt smidigt. Hon är även torr på natten.
    Nej, man ska inte jämföra, det kommer när det kommer!
    Tjoaplätt på dig
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Ibland

    Han går ibland på toan när Josefin ska kissa och alltid innan de ska bada. På dagis sitter han på pottan med de andra. Han säger inte till om han ska kissa och blir så lessen om han kissar på sig. Han kan säga "inte kissa golvet" om han är utan blöja och vara riktigt orolig, så än så tar vi det lugnt. Blir nog mer uteträning i sommar har jag tänkt för det borde inte vara lika läskigt att kissa på gräset.
    ****************************
    MiaMaria
  12. 6
    Ibland Han går ibland på toan när Josefin ska kissa och alltid innan de ska bada. På dagis sitter han på pottan med de andra. Han säger inte till om han ska kissa och blir så lessen om han kissar på sig. Han kan säga "inte kissa golvet" om han är utan blöja och vara riktigt orolig, så än så tar vi det lugnt. Blir nog mer uteträning i sommar har jag tänkt för det borde inte vara lika läskigt att kissa på gräset.

Liknande trådar

  1. Det där med potträning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 19:14
  2. Potträning
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 19:42
  3. Potträning?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 13:43
  4. Potträning?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:02
  5. Potträning på fsk.
    By jellabella in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar