vad använder ni för solskydd?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    vad använder ni för solskydd?

    Vilket märke använderni på era barn och vilken faktor?

    Glad sommar!
    ♥Par i prinsessor♥
  2. 1
    vad använder ni för solskydd? Vilket märke använderni på era barn och vilken faktor?

    Glad sommar!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    "Bamse" från CCS, faktor 30. Fast jag läste i nåt test att den sorten visst inte var så jättebra jämfört med vissa andra.

    Har också ett stift från ACO, faktor 20 som jag bara tar på typ näsa och kinder om det är bråttom och vi bara ska vara ute en stund.

    Trevlig midsommar!
    Sofie med Lukas mars -03 och Alva jan -06
  4. 2
    "Bamse" från CCS, faktor 30. Fast jag läste i nåt test att den sorten visst inte var så jättebra jämfört med vissa andra.

    Har också ett stift från ACO, faktor 20 som jag bara tar på typ näsa och kinder om det är bråttom och vi bara ska vara ute en stund.

    Trevlig midsommar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Det som de nämnde i testerna var Bamses spf 15 eller 20. Jag har oxå CCS spf 30 och tycker det funkar bra om man smetar tjockt och flera gånger under dagen.
  6. 3
    Det som de nämnde i testerna var Bamses spf 15 eller 20. Jag har oxå CCS spf 30 och tycker det funkar bra om man smetar tjockt och flera gånger under dagen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    CCS 30 från Apoteket. Funkar jättebra! Sen har vi även köpt en Ambre Solaire spray 30 som vi tänkt använda som komplement om man är på stranden och behöver bättra på. Den innehåller ju även kemikaliskt skydd som kan ge allergiska reaktioner. Fast det är sån liten mängd så jag hoppas inte Mimmi ska få nån reaktion. Det är ju smidigt med sprayflaska! Båda dessa fick bäst betyg i DN:s test.

    Glad sommar tillbaka!!
  8. 4
    CCS 30 från Apoteket. Funkar jättebra! Sen har vi även köpt en Ambre Solaire spray 30 som vi tänkt använda som komplement om man är på stranden och behöver bättra på. Den innehåller ju även kemikaliskt skydd som kan ge allergiska reaktioner. Fast det är sån liten mängd så jag hoppas inte Mimmi ska få nån reaktion. Det är ju smidigt med sprayflaska! Båda dessa fick bäst betyg i DN:s test.

    Glad sommar tillbaka!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Nä, CCS fick tyvärr inte bra i test - tvärtom. Den hade sämre skydd än ACO:s spf 16. Jag hade precis köpt på mig 5 tuber CCS, så jag blev kraftigt besviken ((. Sedan är det kanske inte allergi man främst är orolig för när det gäller kemiska skydd, utan att de kemiska ämnena ska tas upp av huden och lagras i kroppen. Små barns levrar klarar inte att bryta ner kemikalier så bra.
  10. 5
    Nä, CCS fick tyvärr inte bra i test - tvärtom. Den hade sämre skydd än ACO:s spf 16. Jag hade precis köpt på mig 5 tuber CCS, så jag blev kraftigt besviken ((. Sedan är det kanske inte allergi man främst är orolig för när det gäller kemiska skydd, utan att de kemiska ämnena ska tas upp av huden och lagras i kroppen. Små barns levrar klarar inte att bryta ner kemikalier så bra.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Tillägg: ACO:s spf 25 var den som fick bäst betyg av de fysikaliska medlen men ACO:s 16 var nästan lika bra och mycket bättre än CCS spf 30.
  12. 6
    Tillägg: ACO:s spf 25 var den som fick bäst betyg av de fysikaliska medlen men ACO:s 16 var nästan lika bra och mycket bättre än CCS spf 30.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Det är ACO 25 vi har!! Jag skrev fel. Och den fick ju precis som du skriver bäst betyg
  14. 7
    Det är ACO 25 vi har!! Jag skrev fel. Och den fick ju precis som du skriver bäst betyg

Liknande trådar

  1. Solskydd
    By lemmy74 in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 20:29
  2. solskydd på fsk-hur gör era avd?
    By kattis,moa o gustav in forum Småbarn
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 22:08
  3. Solskydd?
    By Linnis in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 15:57
  4. Solskydd
    By älskadeparvel in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 20:02
  5. Vad använder ni för solskydd
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar