Ett till februaribarn!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Ett till februaribarn!

    Japp, det stämmer. Jag är gravid!! Testade plus i måndags och är fortfarande i chocktillstånd. Vi ville gärna ha ett till barn tätt men att det skulle bli så här tätt var inte planerat. Dock är vi mycket glada och ser fram emot ett tredje barn (andra för maken). Det är himla tidigt så det är inte många som vet detta ännu men jag kunde inte låta bli att skriva det här.
    Så Filip ska bli storebror..han som e så liten! Hehe.. BF med Filip var 19 februari och denna lilla bubbla har BF 22 februari så vi får väl se om de får samma födelsedag. :P

    Är det nån mer härinne som redan blivit gravid eller är jag först ut?
    Ronya med prinsessorna Emily och Ebbah & prinsen Filip

    Följ gärna bloggen om en trebarnsmammas vardag -->http://ronyaponya.blogg.se
  2. 1
    Ett till februaribarn! Japp, det stämmer. Jag är gravid!! Testade plus i måndags och är fortfarande i chocktillstånd. Vi ville gärna ha ett till barn tätt men att det skulle bli så här tätt var inte planerat. Dock är vi mycket glada och ser fram emot ett tredje barn (andra för maken). Det är himla tidigt så det är inte många som vet detta ännu men jag kunde inte låta bli att skriva det här.
    Så Filip ska bli storebror..han som e så liten! Hehe.. BF med Filip var 19 februari och denna lilla bubbla har BF 22 februari så vi får väl se om de får samma födelsedag. :P

    Är det nån mer härinne som redan blivit gravid eller är jag först ut?
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Oj!! Det va snabba ryck! GRATTIS! Blir nääästan lite avis nu ju..jag som inte kan få fler bebbar...fast å andra sidan rätt bra, annars skulle jag väl aldrig sluta producera dessa små söta underbara barn...haha.
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  4. 2
    Oj!! Det va snabba ryck! GRATTIS! Blir nääästan lite avis nu ju..jag som inte kan få fler bebbar...fast å andra sidan rätt bra, annars skulle jag väl aldrig sluta producera dessa små söta underbara barn...haha.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Nämen oj! Grattis!
    Skulle gärna skaffa en till redan nu men vi väntar med att försöka igen till hösten har vi sagt... Nä nu blir jag avis!!! hehe
    Grattis igen! Kram
  6. 3
    Nämen oj! Grattis!
    Skulle gärna skaffa en till redan nu men vi väntar med att försöka igen till hösten har vi sagt... Nä nu blir jag avis!!! hehe
    Grattis igen! Kram
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4

    GRATTIS!!!

    Så mysigt!
    Vilken glädje de kommer att ha av varandra Lille Filip och Lill-bebisen när de växer upp!
    Jag har 2 tätisar och det tycker jag absolut är BARA lycka!
    *kram*
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  8. 4
    GRATTIS!!! Så mysigt!
    Vilken glädje de kommer att ha av varandra Lille Filip och Lill-bebisen när de växer upp!
    Jag har 2 tätisar och det tycker jag absolut är BARA lycka!
    *kram*
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5

    Försöker få till en 2:a!

    Å, vad skoj! Vi jobbar på att få till 2:an, men än är vi inte gravida så någon feb. bebis blir det inte denna gång heller (Ellie kom ju lite tidigt - november istället för februari)
    Men jag skulle gärna få en mars bebis eller så...
    /Emmerly
  10. 5
    Försöker få till en 2:a! Å, vad skoj! Vi jobbar på att få till 2:an, men än är vi inte gravida så någon feb. bebis blir det inte denna gång heller (Ellie kom ju lite tidigt - november istället för februari)
    Men jag skulle gärna få en mars bebis eller så...
    /Emmerly
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Hoppsan, så det kan bli! Lätt hänt att man inte tror att det ska gå _så_ fort att bli gravid igenn. Hoppas att du får en bra graviditet och att det inte blir samma datum! Jättegrattis!
  12. 6
    Hoppsan, så det kan bli! Lätt hänt att man inte tror att det ska gå _så_ fort att bli gravid igenn. Hoppas att du får en bra graviditet och att det inte blir samma datum! Jättegrattis!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Oj, jisses! Nej, gravid lär jag ju inte precis bli i brådrasket - senast fick jag inte tillbaka mensen förrän jag slutade amma helt och hållet och det var när Carl var 13 månader - därefter kunde vi kontakta kliniken för återinföring av frysembryon... En hoppsan lär det inte precis bli här
  14. 7
    Oj, jisses! Nej, gravid lär jag ju inte precis bli i brådrasket - senast fick jag inte tillbaka mensen förrän jag slutade amma helt och hållet och det var när Carl var 13 månader - därefter kunde vi kontakta kliniken för återinföring av frysembryon... En hoppsan lär det inte precis bli här
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Vad kul!!

    STORT grattis till miraklet som vill komma till er så fort! Filip och lillasyskonet kommer att ha stor glädje av varandra. Mina två första kom inte så fullt så tätt(19 mån mellan), men det har varit och är toppen.

    Fast en tätis till denna lilla är inte planerad. Hon blir med stoe sannolikhet vår sista lilla bebis!

    Februaribebisar är ju fantastiska kan vi ju alla skriva under på så klart att ni vill göra om det igen!

    Kramar
  16. 8
    Vad kul!! STORT grattis till miraklet som vill komma till er så fort! Filip och lillasyskonet kommer att ha stor glädje av varandra. Mina två första kom inte så fullt så tätt(19 mån mellan), men det har varit och är toppen.

    Fast en tätis till denna lilla är inte planerad. Hon blir med stoe sannolikhet vår sista lilla bebis!

    Februaribebisar är ju fantastiska kan vi ju alla skriva under på så klart att ni vill göra om det igen!

    Kramar
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Grattis! Det var en snabb en. Tänk va kul dom kommer att ha med varandra. Vi har ju fått 3 barn på 3 år och nio månader så nu får det allt vara bra. Kanske för alltid.
    Hoppas att du får en bra graviditet så du kan njuta av lille Filip i lugn och ro. Grattis igen och en stor kram!
  18. 9
    Grattis! Det var en snabb en. Tänk va kul dom kommer att ha med varandra. Vi har ju fått 3 barn på 3 år och nio månader så nu får det allt vara bra. Kanske för alltid.
    Hoppas att du får en bra graviditet så du kan njuta av lille Filip i lugn och ro. Grattis igen och en stor kram!
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    Tack allihopa för alla grattis! Det är omtumlande och chockartat men vi är glada och jag tror åxå att barnen kommer ha så roligt tillsammans! =)
  20. 10
    Tack allihopa för alla grattis! Det är omtumlande och chockartat men vi är glada och jag tror åxå att barnen kommer ha så roligt tillsammans! =)
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Vad häftigt, grattis. Träffade faktiskt en tjej för många år sedan om hade exakt ett år mellan sina barn dvs de var födda samma datum.
  22. 11
    Vad häftigt, grattis. Träffade faktiskt en tjej för många år sedan om hade exakt ett år mellan sina barn dvs de var födda samma datum.
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    Grattis grattis!

    Vad roligt att ni ska ha en liten till, få se om ni prickar in samma datum:-) Skulle gärna ha en till jag med någon gång framöver om vi nu lyckad bli gravida igen!! Men inte än vill hinna njuta en massa först av vår efterlängtade prins, har ännu inte en tanke på att ens försöka...Dessutom kom min mens inte förrens jag slutade helamma förra gången......
    Lycka till!
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  24. 12
    Grattis grattis! Vad roligt att ni ska ha en liten till, få se om ni prickar in samma datum:-) Skulle gärna ha en till jag med någon gång framöver om vi nu lyckad bli gravida igen!! Men inte än vill hinna njuta en massa först av vår efterlängtade prins, har ännu inte en tanke på att ens försöka...Dessutom kom min mens inte förrens jag slutade helamma förra gången......
    Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13
    Oj, oj kära nån. Grattis grattis. Jag är lite chockad. Har liksom inte ens tänkt på att man skulle kunna bli gravid redan och få barn så tätt. Blir nog jättekul och jättejobbigt :-)
  26. 13
    Oj, oj kära nån. Grattis grattis. Jag är lite chockad. Har liksom inte ens tänkt på att man skulle kunna bli gravid redan och få barn så tätt. Blir nog jättekul och jättejobbigt :-)
  27. Medlem sedan
    Jun 2006
    #14
    Har en kompis som har 10månader mellan barnen...de är födda samma år..haha...går det så ska nog 1år gå bra..
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  28. 14
    Har en kompis som har 10månader mellan barnen...de är födda samma år..haha...går det så ska nog 1år gå bra..
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Jisses! Är tvåan för tidigt född då, eller hur i hela friden lyckades hon bli gravid när avslaget knappt hade slutat?!?
  30. 15
    Jisses! Är tvåan för tidigt född då, eller hur i hela friden lyckades hon bli gravid när avslaget knappt hade slutat?!?
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Är det ens möjligt? Trodde inte det. Man har ju avslag i mer än en månad. DET var tätt iaf. 10 månader!
  32. 16
    Är det ens möjligt? Trodde inte det. Man har ju avslag i mer än en månad. DET var tätt iaf. 10 månader!
  33. Medlem sedan
    Jun 2006
    #17
    2:an är född 1mån förtidigt. Dvs det skulle varit 11mån mellan barnen...
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  34. 17
    2:an är född 1mån förtidigt. Dvs det skulle varit 11mån mellan barnen...
  35. Medlem sedan
    Jun 2006
    #18
    Japp bevisligen fullt möjligt..
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  36. 18
    Japp bevisligen fullt möjligt..
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Då gissade jag rätt En månad för tidigt räcker ju då med andra ord. Vi hade nämligen en i Carls juligrupp som fick tätisar, men då var "storebrorsjulianen" född i april...
  38. 19
    Då gissade jag rätt En månad för tidigt räcker ju då med andra ord. Vi hade nämligen en i Carls juligrupp som fick tätisar, men då var "storebrorsjulianen" född i april...
  39. Medlem sedan
    Jul 2005
    #20
    Hoppsan då, det är väl bara att grattulera.Vad mysigt att vara gravid igen, blir så avis på alla magar som går omkring, men vi ska nog vänta till nästa sommar innan spiralen åker ut...har ju lixom två täta graviditeter bakom mig...men vad mysigt, njut å klappa maggen ;-)
  40. 20
    Hoppsan då, det är väl bara att grattulera.Vad mysigt att vara gravid igen, blir så avis på alla magar som går omkring, men vi ska nog vänta till nästa sommar innan spiralen åker ut...har ju lixom två täta graviditeter bakom mig...men vad mysigt, njut å klappa maggen ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Februaribarn?
    By xena83 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 09:14
  2. Februaribarn?
    By happy_me in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 17:16
  3. också februaribarn.
    By vut1 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:53
  4. Vad ska era februaribarn
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 08:52
  5. Februaribarn = vinterbarn?
    By MagiskSnövit in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar