Fosterrörelser
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Fosterrörelser

    Nån som känt av fosterrörelser?
    Lite nyfiken.. borde väl känna snart
  2. 1
    Fosterrörelser Nån som känt av fosterrörelser?
    Lite nyfiken.. borde väl känna snart
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Jag låg på mage på verandan, och då tyckte jag att det kändes som om det gled omkring därinne, inte alls som den fisksnärt eller fladder som man hört att det ska vara. Så jag avfärdade det som tarmrörelser.
    Men på kvällen samma dag lade jag mig på mage igen, och då var det definitivt en liten som vände sig, för det liknade inget jag känt i tarmväg förut!!
    Jättemysigt!
  4. 2
    Jag låg på mage på verandan, och då tyckte jag att det kändes som om det gled omkring därinne, inte alls som den fisksnärt eller fladder som man hört att det ska vara. Så jag avfärdade det som tarmrörelser.
    Men på kvällen samma dag lade jag mig på mage igen, och då var det definitivt en liten som vände sig, för det liknade inget jag känt i tarmväg förut!!
    Jättemysigt!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Jag har känt av nåt jag inte har känt förut och jag tror att det är rörelser. Det liksom drar och puffar lite på nåt vis. Känns roligt! Men säker är jag inte eftersom det är min första graviditet. Är i vecka 17 så det borde väl kunna kännas nu antar jag.
  6. 3
    Jag har känt av nåt jag inte har känt förut och jag tror att det är rörelser. Det liksom drar och puffar lite på nåt vis. Känns roligt! Men säker är jag inte eftersom det är min första graviditet. Är i vecka 17 så det borde väl kunna kännas nu antar jag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Kände första riktiga IGÅR

    Kanske att jag har känt det innan men inte tänkt på det, men igår kväll så kände jag tre-fyra riktiga små "buffar". Mysigt!!
    Har känt senare denna gång, nu är jag ju ändå i vecka 18. Tidigare två har jag känt första i vecka 15. Men som en kompis sa, detta barn har ju större plats i magen att snurra runt på, så det känns nog senare pga det.
  8. 4
    Kände första riktiga IGÅR Kanske att jag har känt det innan men inte tänkt på det, men igår kväll så kände jag tre-fyra riktiga små "buffar". Mysigt!!
    Har känt senare denna gång, nu är jag ju ändå i vecka 18. Tidigare två har jag känt första i vecka 15. Men som en kompis sa, detta barn har ju större plats i magen att snurra runt på, så det känns nog senare pga det.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag tycker mig känna små, små puffar därinne, när jag ligger stilla på rygg. men jag är ju bara v.14 så det är tidigt. Tror dock att jag känner igen den välbekanta känslan sen sist...
  10. 5
    Jag tycker mig känna små, små puffar därinne, när jag ligger stilla på rygg. men jag är ju bara v.14 så det är tidigt. Tror dock att jag känner igen den välbekanta känslan sen sist...
  11. Lilla A
    #6
    Tror det är det jag känner Känns välbekant i alla fall, så jag hoppas. Äter ju antibiotika nu, som inte ska vara bra när man är gravid, så jag försöker känna efter HELA tiden så att gryn lever...
  12. 6
    Tror det är det jag känner Känns välbekant i alla fall, så jag hoppas. Äter ju antibiotika nu, som inte ska vara bra när man är gravid, så jag försöker känna efter HELA tiden så att gryn lever...
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Det måste vara det jag känt nu i veckan.. Det liksom "fladdrar" därinne Så underbart, men längtar ännu mer tills man kan känna det utanpå magen!!
  14. 7
    Det måste vara det jag känt nu i veckan.. Det liksom "fladdrar" därinne Så underbart, men längtar ännu mer tills man kan känna det utanpå magen!!

Liknande trådar

  1. Fosterrörelser
    By SuperIza in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 18:55
  2. Fosterrörelser
    By Lallahh in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:43
  3. Fosterrörelser
    By lotwe in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 22:13
  4. Fosterrörelser
    By triss... in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:44
  5. Fosterrörelser
    By hedvig in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar