Viktvariation över dygnet?
Vikt
  1. Violen
    #1

    Viktvariation över dygnet?

    Hur mycket brukar er vikt variera över dygnet?
    På mig kan det skilja flera kg på bara några timmar, ska det vara så?
    Jag har testat med flera olika vågar, så det är inget fel där.
    Jag vet att man inte ska väga sig så ofta, men om man väger sig en gång i veckan, måste det också vara samma tid på dygnet då?
    Och så tänkte jag, att om det inte är "normalt" att vikten varierar så mycket, så kanske inte vägning är ett bra sätt för mig att hålla koll på vikten. Ska jag mäta mig istället, eller har ni andra förslag?
  2. 1
    Viktvariation över dygnet? Hur mycket brukar er vikt variera över dygnet?
    På mig kan det skilja flera kg på bara några timmar, ska det vara så?
    Jag har testat med flera olika vågar, så det är inget fel där.
    Jag vet att man inte ska väga sig så ofta, men om man väger sig en gång i veckan, måste det också vara samma tid på dygnet då?
    Och så tänkte jag, att om det inte är "normalt" att vikten varierar så mycket, så kanske inte vägning är ett bra sätt för mig att hålla koll på vikten. Ska jag mäta mig istället, eller har ni andra förslag?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ja vikten varierar över dygnet. Olika från person till person hur mycket men visst varierar det. Så ja om man väger sig 1g/vecka bör man hålla sig till samma situation. Jag väger mig fredagar, naken, nykissad före frukost. Kan jag av någon anledning inte väga mig då ändrar jag till en annan morfon,,,torsdag eller lördag. Jag väger mig inte på torsdagskväll eller fredagskväll, för det är inte alls rättvisande.
    Mäta sig är också bra att göra. Jag mäter mig ibland, men inte oftare än 1g/månad. Även där morgonmätning. Skillde 1,5 cm (tror jag det var) i midjan på en kvällsmätning mot mätningen morgonen dagen efter en gång när jag provade.
  4. 2
    Ja vikten varierar över dygnet. Olika från person till person hur mycket men visst varierar det. Så ja om man väger sig 1g/vecka bör man hålla sig till samma situation. Jag väger mig fredagar, naken, nykissad före frukost. Kan jag av någon anledning inte väga mig då ändrar jag till en annan morfon,,,torsdag eller lördag. Jag väger mig inte på torsdagskväll eller fredagskväll, för det är inte alls rättvisande.
    Mäta sig är också bra att göra. Jag mäter mig ibland, men inte oftare än 1g/månad. Även där morgonmätning. Skillde 1,5 cm (tror jag det var) i midjan på en kvällsmätning mot mätningen morgonen dagen efter en gång när jag provade.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Oja! På mig kan det skilja dryga kilot om jag väger mig morgon el kväll. Så precis som Bullen så är det en dag i veckan, på morgonen, nykissad och utan kläder som gäller. Vad jag gått ner är jämförelsen ena veckan till den andra som gäller..
    Gör både och!
    Jag var så bitter på vågen att den inte gick ner som jag ville, men när jag provade mäta mig och jämförde måtten blev jag förvånad! Det hade hänt jättemycket!
  6. 3
    Oja! På mig kan det skilja dryga kilot om jag väger mig morgon el kväll. Så precis som Bullen så är det en dag i veckan, på morgonen, nykissad och utan kläder som gäller. Vad jag gått ner är jämförelsen ena veckan till den andra som gäller..
    Gör både och!
    Jag var så bitter på vågen att den inte gick ner som jag ville, men när jag provade mäta mig och jämförde måtten blev jag förvånad! Det hade hänt jättemycket!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Jodå.
    För mig kan det skilja uppmot 2½ kg från morron och kväll, det händer ofta.

    Mäta mig ha rjag inte gjort, men det sägs ju vara mer tillförlitligt.
    Jag går nu på hur mina byxor sitter, och 3(.ornas från igjol somras är för tighta, men då väger jag ca 5 kg mer nu
  8. 4
    Jodå.
    För mig kan det skilja uppmot 2½ kg från morron och kväll, det händer ofta.

    Mäta mig ha rjag inte gjort, men det sägs ju vara mer tillförlitligt.
    Jag går nu på hur mina byxor sitter, och 3(.ornas från igjol somras är för tighta, men då väger jag ca 5 kg mer nu
  9. Violen
    #5
    Tack för era svar, allihop!
    Ja, då fortsätter jag väga mig då. Men bara en gång i veckan
    Jag vägde mig idag på morgonen (vägde 3,5 kg mindre än precis innan jag skrev inlägget igår) så måndag morgon blir det framöver.
  10. 5
    Tack för era svar, allihop!
    Ja, då fortsätter jag väga mig då. Men bara en gång i veckan
    Jag vägde mig idag på morgonen (vägde 3,5 kg mindre än precis innan jag skrev inlägget igår) så måndag morgon blir det framöver.

Liknande trådar

  1. Dygnet borde
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 17:26
  2. Hur dricka över dygnet?
    By LottaJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 10:53
  3. Ni osm kan se BB dygnet runt
    By Nickan in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:07
  4. vilken tid på dygnet
    By thessebesse in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 11:57
  5. Vänt på dygnet
    By Madde_B in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar