Nu är det officiellt
_0602 Februaribarn
  1. Kiddan eller -:K:-
    #1

    Nu är det officiellt

    vi ska bli trebarnschföräldrar! Vår lille son kommer till oss i november om allt går som det ska och jag har vetat om denna graviditet sedan 13 dagar.

    Så ni har gissat rätt - dags att börja baka med andra ord ;o)b
  2. 1
    Nu är det officiellt vi ska bli trebarnschföräldrar! Vår lille son kommer till oss i november om allt går som det ska och jag har vetat om denna graviditet sedan 13 dagar.

    Så ni har gissat rätt - dags att börja baka med andra ord ;o)b
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Grattis!!!!! Jag visste det!!! Eller menar att jag gissade rätt!!!! Åh så underbart. En liten pojk! 13 dagar?!!!!! Vilken härlig och annorlunda känsla att inom två veckor få veta att man är gravid, och vem det är!

    Jättejättegrattis från mig! Trebarnsföräldrar.....!

    Kramar C med jättemagen
  4. 2
    Grattis!!!!! Jag visste det!!! Eller menar att jag gissade rätt!!!! Åh så underbart. En liten pojk! 13 dagar?!!!!! Vilken härlig och annorlunda känsla att inom två veckor få veta att man är gravid, och vem det är!

    Jättejättegrattis från mig! Trebarnsföräldrar.....!

    Kramar C med jättemagen
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Ihhh så kul... Hur känns det hur mår du? Same same as usually?

    En grabb så ni har tagit reda på det... ihhh lika kul för det.


    kramis
  6. 3
    Ihhh så kul... Hur känns det hur mår du? Same same as usually?

    En grabb så ni har tagit reda på det... ihhh lika kul för det.


    kramis
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Tjockis...

    Ville bara flinka in och retas lite... beach 2007...? Nej just det...

    förlåt bara skojar ta inte illa upp


    stor kram och klappa magen
  8. 4
    Tjockis...

    Ville bara flinka in och retas lite... beach 2007...? Nej just det...

    förlåt bara skojar ta inte illa upp


    stor kram och klappa magen
  9. Medlem sedan
    May 1998
    #5
    Känns helt skumt! Har ju inte planerat och vetat om denna lilla kille så länge. Men denna graviditet är än så länge en barnlek jämfört med tjejjernas. Mår bra och känner mej stark. Killar är lätta att bära på brukar man ju säga och jag håller med.

    Kram!
  10. 5
    Känns helt skumt! Har ju inte planerat och vetat om denna lilla kille så länge. Men denna graviditet är än så länge en barnlek jämfört med tjejjernas. Mår bra och känner mej stark. Killar är lätta att bära på brukar man ju säga och jag håller med.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    nämen..åh så roligt!
    jättegrattis önskar jag dig :-)
    Tänk att lill-stina ska bli storasyster*s*.
    Är han planerad eller kom han bara :-)

    nästan så man blir sugen själv men 5 barn ne..det är för mycket för min smak.
  12. 6
    nämen..åh så roligt!
    jättegrattis önskar jag dig :-)
    Tänk att lill-stina ska bli storasyster*s*.
    Är han planerad eller kom han bara :-)

    nästan så man blir sugen själv men 5 barn ne..det är för mycket för min smak.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Eehhh jag låter dig tro det ett tag till. *asg* Har ju två killar och Adam var allt annat än en barnlek. fniss. Hade sådan grym foglossning med honom... Isak var ju stor då han föddes, 4760 g och 53,5 cm så han var ju stor och tung att bära på för lilla mig... men visst jag låter dig tro att det är lättare att bära killar... *ler*

    Ta inte illa upp för jag menar verkligen inget illa.

    kram
  14. 7
    Eehhh jag låter dig tro det ett tag till. *asg* Har ju två killar och Adam var allt annat än en barnlek. fniss. Hade sådan grym foglossning med honom... Isak var ju stor då han föddes, 4760 g och 53,5 cm så han var ju stor och tung att bära på för lilla mig... men visst jag låter dig tro att det är lättare att bära killar... *ler*

    Ta inte illa upp för jag menar verkligen inget illa.

    kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Grattis grattis!

    Så då gissade även jag rätt :-)

    Men vilken överraskning att få veta så sent att man väntar en liten. Och en liten lillebror, så himla mysigt!

    Dags att kavla upp ärmarna och baka morotskaka nu då?

    Kramar / Catharina
  16. 8
    Grattis grattis! Så då gissade även jag rätt :-)

    Men vilken överraskning att få veta så sent att man väntar en liten. Och en liten lillebror, så himla mysigt!

    Dags att kavla upp ärmarna och baka morotskaka nu då?

    Kramar / Catharina
  17. Medlem sedan
    May 1998
    #9
    AAAOOOUUUUÅÅÅÅ *håller för öronen och tjoar lite så jag inte höööööör vad du säger*

    *fniss*

    Kram på dej själv :O)
  18. 9
    AAAOOOUUUUÅÅÅÅ *håller för öronen och tjoar lite så jag inte höööööör vad du säger*

    *fniss*

    Kram på dej själv :O)
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Grattis igen!

    Ibland slår ödet till. Så klart tjejerna skulle ha en lillebror! Fast det skulle självklart ha varit kul med en triss i tjejer också. Och vad skönt att du mår så bra. Massor av lycka till och lova att hålla oss uppdaterade!
  20. 10
    Grattis igen!

    Ibland slår ödet till. Så klart tjejerna skulle ha en lillebror! Fast det skulle självklart ha varit kul med en triss i tjejer också. Och vad skönt att du mår så bra. Massor av lycka till och lova att hålla oss uppdaterade!
  21. Medlem sedan
    May 1998
    #11
    Hehe! Morotskaka - aldrig i livet! Här äter "vi glass numera *ler lite generat*! Tiramisuglass ska det vara.

    Tänkte faktiskt undvika de där sista 10 kg som jag gick upp för mycket sist... Tror du jag lyckas?

    Ska bli kul med en liten kille i gänget men en tjej hade varit lika kul naturligtvis! Nu måste vi ju shoppa nya kläder och sånt - rosa klänningar kommer inte att funka.

    Kram på dej själv!
  22. 11
    Hehe! Morotskaka - aldrig i livet! Här äter "vi glass numera *ler lite generat*! Tiramisuglass ska det vara.

    Tänkte faktiskt undvika de där sista 10 kg som jag gick upp för mycket sist... Tror du jag lyckas?

    Ska bli kul med en liten kille i gänget men en tjej hade varit lika kul naturligtvis! Nu måste vi ju shoppa nya kläder och sånt - rosa klänningar kommer inte att funka.

    Kram på dej själv!
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Lite sugen på en 3:a... men bara lite. *ler* Grannen fick kom hem från bb igår med en 17 dagar för tidigit född liten kille... vill bara springa över och gosa. Ska köpa något fint, vi fick av dem då Adam föddes och göra ett kort...

    kram
  24. 12
    Lite sugen på en 3:a... men bara lite. *ler* Grannen fick kom hem från bb igår med en 17 dagar för tidigit född liten kille... vill bara springa över och gosa. Ska köpa något fint, vi fick av dem då Adam föddes och göra ett kort...

    kram
  25. RHWH m 2
    #13
    GRATTIS!!! Tjihoooo vad skoj! Måste erkänna att vi är riktigt sugna på trean vi också

    En massa lyckatillkramar/ Helena
  26. 13
    GRATTIS!!! Tjihoooo vad skoj! Måste erkänna att vi är riktigt sugna på trean vi också

    En massa lyckatillkramar/ Helena
  27. Medlem sedan
    May 1998
    #14
    Tack snälla du! Jag kommer verkligen inte undan en bärsjal denna gång och jag bara MÅSTE veta vilken jag ska köpa så den finns hemma när lilleb´ror kommer. Du har säkert massor av tips!

    Kram!
  28. 14
    Tack snälla du! Jag kommer verkligen inte undan en bärsjal denna gång och jag bara MÅSTE veta vilken jag ska köpa så den finns hemma när lilleb´ror kommer. Du har säkert massor av tips!

    Kram!
  29. Medlem sedan
    May 1998
    #15
    Det är bara att ignorera blommor och bin-kunskapen så kommer säkert en trea till er oxå! Vi var väl inte riktigt inne på en trea men nu skulle han tydligen hem till oss! Någon sa att man skaffar inte barn - man får barn ;o)

    Kram!
  30. 15
    Det är bara att ignorera blommor och bin-kunskapen så kommer säkert en trea till er oxå! Vi var väl inte riktigt inne på en trea men nu skulle han tydligen hem till oss! Någon sa att man skaffar inte barn - man får barn ;o)

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    oj vad trist att shoppa *ler* måste kännas tungt... fniss

    stor kram

    Anna som inte kunde låta bli att säga något.
  32. 16
    oj vad trist att shoppa *ler* måste kännas tungt... fniss

    stor kram

    Anna som inte kunde låta bli att säga något.
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17
    dålig svenska.... förlåt. Tänkt två meningar samtidigt och då blir det så.
  34. 17
    dålig svenska.... förlåt. Tänkt två meningar samtidigt och då blir det så.
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18
    Grattis till lillebror
    Ja, det 'är så man gör, planerar inte och blir lagom smått överraskad o så blir det en kille/annat kön än de två man har sen innan
    Så gjorde vi ju med, Jens är en liten hoppsan ju
    Men det blev så bra så.
    Hur långt har du gått när du redan har tagit reda på vad det är? Och hur misstänkte du att du var gravid, du verkar ju ha gått en bit in utan att märka nåt?

    Och nej, tredje graviditeten o en kille, värsta övht
    Iaf sett till foglossningen så jag kan inte rekommendera det
  36. 18
    Grattis till lillebror
    Ja, det 'är så man gör, planerar inte och blir lagom smått överraskad o så blir det en kille/annat kön än de två man har sen innan
    Så gjorde vi ju med, Jens är en liten hoppsan ju
    Men det blev så bra så.
    Hur långt har du gått när du redan har tagit reda på vad det är? Och hur misstänkte du att du var gravid, du verkar ju ha gått en bit in utan att märka nåt?

    Och nej, tredje graviditeten o en kille, värsta övht
    Iaf sett till foglossningen så jag kan inte rekommendera det
  37. Medlem sedan
    May 1998
    #19
    jag veeeeet... visst är det synd om mej ;o)
  38. 19
    jag veeeeet... visst är det synd om mej ;o)
  39. Medlem sedan
    May 1998
    #20
    upptäckte grav i vecka 17... Vaknade av att jag kände sparkar (!) och fick värsta chocken! Så jag är nu i v 19 *fnissar generat*

    Kunde inte läsa de sista två raderna men det gör väl inget *he he*
  40. 20
    upptäckte grav i vecka 17... Vaknade av att jag kände sparkar (!) och fick värsta chocken! Så jag är nu i v 19 *fnissar generat*

    Kunde inte läsa de sista två raderna men det gör väl inget *he he*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu är det officiellt
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 20:15
  2. Nu är det officiellt :-)
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 10:20
  3. Officiellt
    By Lallahh in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 07:44
  4. Nu är det officiellt!
    By Venus in forum Hem & fritid
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 18:13
  5. Nu är det officiellt!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar