Slutat med nappen!
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Slutat med nappen!

    A har slutat med nappen. Vi har lobbat hela vintern/våren för att hon ska lämna napparna till trollen i skogen (någon har gjort troll av grästuvor ögon och näsor av kottar, i skogen, och barn har lämnat nappar där), och i lördags, då bestämde hon sig, så vi cyklade raskt till trollen och hon delade ut alla sina nappar!
    På kvällen när hon skulle sova, då var hon ledsen.... Men hon kom ju på att napparna var hos trollen, och efter att jag suttit ett tag hos henne så samlade hon sig och sade "Napparna är hos trollen", sen var det ok.
    Hur har ni andra det med nappen?
    LJ m AoV
  2. 1
    Slutat med nappen! A har slutat med nappen. Vi har lobbat hela vintern/våren för att hon ska lämna napparna till trollen i skogen (någon har gjort troll av grästuvor ögon och näsor av kottar, i skogen, och barn har lämnat nappar där), och i lördags, då bestämde hon sig, så vi cyklade raskt till trollen och hon delade ut alla sina nappar!
    På kvällen när hon skulle sova, då var hon ledsen.... Men hon kom ju på att napparna var hos trollen, och efter att jag suttit ett tag hos henne så samlade hon sig och sade "Napparna är hos trollen", sen var det ok.
    Hur har ni andra det med nappen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Astrid har napp än och vi har bestämt att hon ska lämna napparna till tomten om inte hon slutar självmant innan men det tror jag knappt.
    Då är hon 3 år och sen tycker inte jag man behöver ha napp längre.
    Duktig tjej du har.
  4. 2
    Astrid har napp än och vi har bestämt att hon ska lämna napparna till tomten om inte hon slutar självmant innan men det tror jag knappt.
    Då är hon 3 år och sen tycker inte jag man behöver ha napp längre.
    Duktig tjej du har.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Vi kastade nappen

    förra sommaren, då han somnat utan napp två ggr på raken, ena gången var han hos kompisar som glömde nappen när de gick ut o sen andra gången var hemma samma kväll, då hade han kastat ut nappen från spjälisen och somnat ändå. Då bedömde vi att det gick bra utan och det har inte varit knorr. Vad skönt för er att hon slutat! Det är såå skönt att bli av med sånt tycker jag!
  6. 3
    Vi kastade nappen förra sommaren, då han somnat utan napp två ggr på raken, ena gången var han hos kompisar som glömde nappen när de gick ut o sen andra gången var hemma samma kväll, då hade han kastat ut nappen från spjälisen och somnat ändå. Då bedömde vi att det gick bra utan och det har inte varit knorr. Vad skönt för er att hon slutat! Det är såå skönt att bli av med sånt tycker jag!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Jorå...

    ....Iza älskar sina nappar! Visst, ibland tycker hon att dom lika gärna kan ligga i sängen eller så och oftast har hon den inte på dagen men minsta lilla hon blir ledsen så ska hon promt ha den så snabbt det bara går! Ska börja så smått och se om inte hon vill skicka sina till tomtens bebisar i vinter sen....storebror var 3 år och 3 månader när han gjorde så och Iza fyller ju 3 år den 1 januari så det är ju inte så mycket skillnad i ålder då! Grattis till er iaf! Skönt att slippa den där proppen, även om det kan vara skönt ibland att ha den att ta till med!
  8. 4
    Jorå... ....Iza älskar sina nappar! Visst, ibland tycker hon att dom lika gärna kan ligga i sängen eller så och oftast har hon den inte på dagen men minsta lilla hon blir ledsen så ska hon promt ha den så snabbt det bara går! Ska börja så smått och se om inte hon vill skicka sina till tomtens bebisar i vinter sen....storebror var 3 år och 3 månader när han gjorde så och Iza fyller ju 3 år den 1 januari så det är ju inte så mycket skillnad i ålder då! Grattis till er iaf! Skönt att slippa den där proppen, även om det kan vara skönt ibland att ha den att ta till med!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Napp, napp, napp!!!

    Här så är det nog inte läge att sluta med napp än. Jonatan skulle ha den i munnen dygnet runt om han fick *suck* Vi försöker få honom att dra ner på det och framåt hösten så ska det nog vara läge att prata om att ge napparna till Tomten och få ett stort paket istället.
    ****************************
    MiaMaria
  10. 5
    Napp, napp, napp!!! Här så är det nog inte läge att sluta med napp än. Jonatan skulle ha den i munnen dygnet runt om han fick *suck* Vi försöker få honom att dra ner på det och framåt hösten så ska det nog vara läge att prata om att ge napparna till Tomten och få ett stort paket istället.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Inte slutat än... Elvira har napp till natten. Vi pratar om att när man är tre år så är man stor och då har man inte napp längre och det verkar hon förstå, men lätt blir det nog inte... Vad skönt att det gick bra för er!
  12. 6
    Inte slutat än... Elvira har napp till natten. Vi pratar om att när man är tre år så är man stor och då har man inte napp längre och det verkar hon förstå, men lätt blir det nog inte... Vad skönt att det gick bra för er!

Liknande trådar

  1. Åh..sonen slutat med nappen..men nu
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 21:42
  2. Slutat med nappen
    By mallemus in forum _03 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 11:08
  3. Nappen? Hur gör ni?
    By Sunshine m. Ludde & Alex in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 23:08
  4. Slutat med nappen helt from idag
    By marie m prinsessorna in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 04:25
  5. Sådär, Ville har slutat med nappen..
    By tizbe in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar