sempers magdroppar..
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    sempers magdroppar..

    ..är mirakelmedel om det var det som hjälpte Maja igår kväll.

    Hon har vanligtvis skrik/gnäll perioder från tidig kväll fram tills 23-02. Ont i magen har vi trott så jag gick på apoteket igår och handlade sempers magdroppar, 179 kronor för en liten flaska, men det är det absolut värt om det var det som hjälpte Maja igår.
    Hon fick dropparna 18.30, åt sedan och somnade sedan runt 19.30, och sov ända fram till 01.30! 6 timmars sömn, helt otroligt. Hon har aldrig sovit mer än fyra timmar i sträck, och då har jag varit överlycklig, i vanliga fall vaknar hon var 2-3 timme och har sedan svårt att somna om. Inatt somnade hon om SJÄLV till och med, och på bara några minuter.
    Uppdaterar imorgon om vi har samma framgång, för i så fall rekomenderas de varmt.
  2. 1
    sempers magdroppar.. ..är mirakelmedel om det var det som hjälpte Maja igår kväll.

    Hon har vanligtvis skrik/gnäll perioder från tidig kväll fram tills 23-02. Ont i magen har vi trott så jag gick på apoteket igår och handlade sempers magdroppar, 179 kronor för en liten flaska, men det är det absolut värt om det var det som hjälpte Maja igår.
    Hon fick dropparna 18.30, åt sedan och somnade sedan runt 19.30, och sov ända fram till 01.30! 6 timmars sömn, helt otroligt. Hon har aldrig sovit mer än fyra timmar i sträck, och då har jag varit överlycklig, i vanliga fall vaknar hon var 2-3 timme och har sedan svårt att somna om. Inatt somnade hon om SJÄLV till och med, och på bara några minuter.
    Uppdaterar imorgon om vi har samma framgång, för i så fall rekomenderas de varmt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    föresten, vill gärna ha åsikter om dessa droppar om det är någon som är kunnig!
  4. 2
    föresten, vill gärna ha åsikter om dessa droppar om det är någon som är kunnig!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Åh, så kul att höra! Är själv nyfiken på dropparna. Jag skrev ett inlägg längre bak om dessa droppar, efterlyste någon som hade testat dem men de är nog så nya att ingen har hunnit. Förutom du nu då Bra att du håller oss uppdaterade med rapporter, jag vill gärna höra hur de fungerar. Tyvärr vet jag inget om dropparna, mer än det som står på förpacknigen och på Internet.
    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  6. 3
    Åh, så kul att höra! Är själv nyfiken på dropparna. Jag skrev ett inlägg längre bak om dessa droppar, efterlyste någon som hade testat dem men de är nog så nya att ingen har hunnit. Förutom du nu då Bra att du håller oss uppdaterade med rapporter, jag vill gärna höra hur de fungerar. Tyvärr vet jag inget om dropparna, mer än det som står på förpacknigen och på Internet.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    åh... du måste

    fortsätta uppdatera oss! Jag stpr i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte. Väntar med spänning tills morgondagens uppdatering.

    Inatt har Noah sovit vääääldigt oroligt och haft ont. Inte har han velat äta så mycket heller, stackarn.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  8. 4
    åh... du måste fortsätta uppdatera oss! Jag stpr i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte. Väntar med spänning tills morgondagens uppdatering.

    Inatt har Noah sovit vääääldigt oroligt och haft ont. Inte har han velat äta så mycket heller, stackarn.

    Kram,
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Såg att Gabrielle har svarat på mitt tidigare inlägg längre bak om att hennes dotter fick droppar. Kanske kan hon ge mer info om dropparna?
    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  10. 5
    Såg att Gabrielle har svarat på mitt tidigare inlägg längre bak om att hennes dotter fick droppar. Kanske kan hon ge mer info om dropparna?
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    vad jag har hört

    så är de helt suveräna och de används flitigt av tex finnarna. Det har bara inte nått oss tröga svenskar tidigare utan vi har trott att minifoam är grejen. Sak bli kul att höra vidare hur det går för er som har problem med bebisarnas magar. Själv ska jag hämta droppar på apoteket till veckan som förebyggande syfte eller för att ha om utifall....
    Malin med Mia juli04 och Måns maj07 (oslobor)
  12. 6
    vad jag har hört så är de helt suveräna och de används flitigt av tex finnarna. Det har bara inte nått oss tröga svenskar tidigare utan vi har trott att minifoam är grejen. Sak bli kul att höra vidare hur det går för er som har problem med bebisarnas magar. Själv ska jag hämta droppar på apoteket till veckan som förebyggande syfte eller för att ha om utifall....
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Hej!! Kul som sagt att höra om dessa droppar. På BVC sa vår sköterska att man bara ska använda sempers droppar om man visste vad bebisen hade för fel, hon rekomenderade dem alltså inte. Och eftersom Minifom-dropparna hjälper Linn så frågade jag inget mer om sempers droppar. Hoppas nån annan kan säga nåt mer utförligt.
    //Kram Kanka
  14. 7
    Hej!! Kul som sagt att höra om dessa droppar. På BVC sa vår sköterska att man bara ska använda sempers droppar om man visste vad bebisen hade för fel, hon rekomenderade dem alltså inte. Och eftersom Minifom-dropparna hjälper Linn så frågade jag inget mer om sempers droppar. Hoppas nån annan kan säga nåt mer utförligt.
    //Kram Kanka
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Ja, på apoteket frågar de också om man har blivit rekomenderad de av bvc. Frågan är bara varför?
    Om man märker att sin bebis har ont i magen, och sedan blir hjälpt av det.
    Hittar nämligen inget om några bieffekter och de ska vara säkra för barn och används flitigt i andra länder..
    Undra vad det är för orsaker till att bvc hellre rekomenderar minifom som för många inte verkar hjälpa?
  16. 8
    Ja, på apoteket frågar de också om man har blivit rekomenderad de av bvc. Frågan är bara varför?
    Om man märker att sin bebis har ont i magen, och sedan blir hjälpt av det.
    Hittar nämligen inget om några bieffekter och de ska vara säkra för barn och används flitigt i andra länder..
    Undra vad det är för orsaker till att bvc hellre rekomenderar minifom som för många inte verkar hjälpa?
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    va härligt att hon blev så bra!
    tänk om det var laktobacillerna som gjorde det? men frågan är om de verkligen kan verka så snabbt? känns ju som att de måste ner i tarmen o gotta sig ett tag o föröka sig innan de kan göra skillnad, men det är bara som jag tror...
    har iaf beställt på nätet o får dem nog i slutet på veckan.

    håll oss uppdaterade!
    kramkram maja
  18. 9
    va härligt att hon blev så bra!
    tänk om det var laktobacillerna som gjorde det? men frågan är om de verkligen kan verka så snabbt? känns ju som att de måste ner i tarmen o gotta sig ett tag o föröka sig innan de kan göra skillnad, men det är bara som jag tror...
    har iaf beställt på nätet o får dem nog i slutet på veckan.

    håll oss uppdaterade!
    kramkram maja
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10
    ja, ibland känns skolmedicinen aningens fyrkantig. svårt att se utanför sin lilla skolmedicinsvärld sas.
    spontant, så tycker jag att magdropparna känns mer naturliga än minifoam o magdropparna är ju som du skriver väl beprövade i andra länder.

    kram
  20. 10
    ja, ibland känns skolmedicinen aningens fyrkantig. svårt att se utanför sin lilla skolmedicinsvärld sas.
    spontant, så tycker jag att magdropparna känns mer naturliga än minifoam o magdropparna är ju som du skriver väl beprövade i andra länder.

    kram
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Minst en vecka skall man hålla på. Mitt BVC sa tillochmed att man kan behöva hålla på en hel flaska innan man ser förändring men då undrar jag om det inte är åldern som spelar in - vid det laget är bebisen ju äldre och har förhoppningsvis mer mogna tarmar! Jag har gett H lite av och till (svårt att komma ihåg!) men har inte upplevt någon större skillnad. Men han har inte haft så "svåra" besvär utan mest varit gasig och knipig pga att han sväljer för mycket luft. Det finns någon studie gjord som visar att dropparna faktiskt har effekt vid spädbarnskolik (och det har inte Henry). Man kan ju också använda dem till större barn om magen är i olag efter exvis en magsjuka, det är som ProViva fast mer koncentrerat.

    jenny
  22. 11
    Minst en vecka skall man hålla på. Mitt BVC sa tillochmed att man kan behöva hålla på en hel flaska innan man ser förändring men då undrar jag om det inte är åldern som spelar in - vid det laget är bebisen ju äldre och har förhoppningsvis mer mogna tarmar! Jag har gett H lite av och till (svårt att komma ihåg!) men har inte upplevt någon större skillnad. Men han har inte haft så "svåra" besvär utan mest varit gasig och knipig pga att han sväljer för mycket luft. Det finns någon studie gjord som visar att dropparna faktiskt har effekt vid spädbarnskolik (och det har inte Henry). Man kan ju också använda dem till större barn om magen är i olag efter exvis en magsjuka, det är som ProViva fast mer koncentrerat.

    jenny
  23. Medlem sedan
    Jan 2011
    #12

    Har provat dropparna i en vecka

    Jag har provat magdropparna nu i en vecka på min dotter som blir 3 veckor imorgon. Har inte märkt någon skillnad på hennes magknip.
    Vet inte heller om det är kolik hon har eller om det bara är magknip.
    Hon har "knipen" 3 ggr om dygnet, då skriker hon, drar upp benen och blir helt stel i hela kroppen. Har funderat om det är för att hon är så "glupsk" när hon äter.
    Oss har magdropparna inte hjälpt än iallafall. Får ge det lite tid till.
  24. 12
    Har provat dropparna i en vecka Jag har provat magdropparna nu i en vecka på min dotter som blir 3 veckor imorgon. Har inte märkt någon skillnad på hennes magknip.
    Vet inte heller om det är kolik hon har eller om det bara är magknip.
    Hon har "knipen" 3 ggr om dygnet, då skriker hon, drar upp benen och blir helt stel i hela kroppen. Har funderat om det är för att hon är så "glupsk" när hon äter.
    Oss har magdropparna inte hjälpt än iallafall. Får ge det lite tid till.

Liknande trådar

  1. Sempers Magdroppar????
    By MariaKingsley in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 01:42
  2. Sempers magdroppar
    By Sushi1 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 17:19
  3. Sempers magdroppar
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 09:57
  4. Sempers magdroppar..
    By mallimell+3 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 20:04
  5. Sempers magdroppar
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar