Bort med maxtaxan på dagis
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Bort med maxtaxan på dagis

    Vi kan väl diskutera dagis istället för hundar?
  2. 1
    Bort med maxtaxan på dagis Vi kan väl diskutera dagis istället för hundar?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Oj, det var vågat *håller i hatten och loggar ut*
  4. 2
    Oj, det var vågat *håller i hatten och loggar ut*
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Nej gör inte det

    Det kanske kan bli givande diskussioner.
    Fast jag kanske skulle ha skrivit lite mer...
  6. 3
    Nej gör inte det Det kanske kan bli givande diskussioner.
    Fast jag kanske skulle ha skrivit lite mer...
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Hi hi.. Jo, jag tycker i alla fall att maxtaxan på dagis gör mera skada än nytta!
  8. 4
    Hi hi.. Jo, jag tycker i alla fall att maxtaxan på dagis gör mera skada än nytta!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Den gör det mer orättvist

    De som verkligen behöver dagis får ju inte ens plats med sina barn.

    Och så tycker jag att skattepengarna ska läggas på de äldre och sjuka pensionärerna istället. Som det är att bli gammal idag är ju riktigt illa. Ser just nu hur det sköts i Stockholms kommun, och det är riktigt riktigt skrämmande. Både hemtjänsten och inom sjukvården. Noll respekt för de äldre.

    Dit ska pengarna gå istället.
  10. 5
    Den gör det mer orättvist De som verkligen behöver dagis får ju inte ens plats med sina barn.

    Och så tycker jag att skattepengarna ska läggas på de äldre och sjuka pensionärerna istället. Som det är att bli gammal idag är ju riktigt illa. Ser just nu hur det sköts i Stockholms kommun, och det är riktigt riktigt skrämmande. Både hemtjänsten och inom sjukvården. Noll respekt för de äldre.

    Dit ska pengarna gå istället.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Håller med
  12. 6
    Håller med
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    jo

    jag förstår inte riktigt det här systemet. När mina tonåringar var små betalade jag mer för dagis än vad jag gör för lillkillen idag. Min sambo och jag skulle klara av att betala mer än 1200kr/mån vilket är avgiften här, maxtaxan! Självklart ska det vara reducerat för de med låg inkomst!
  14. 7
    jo jag förstår inte riktigt det här systemet. När mina tonåringar var små betalade jag mer för dagis än vad jag gör för lillkillen idag. Min sambo och jag skulle klara av att betala mer än 1200kr/mån vilket är avgiften här, maxtaxan! Självklart ska det vara reducerat för de med låg inkomst!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Håller med!
  16. 8
    Håller med!
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Ja, bort med maxtaxan, och se över reglerna för att ha plats på dagis när förälder är hemma med småsyskon.

    Utan maxtaxan är jag säker på att det finns resurser att omfördela till äldrevård, och dessutom är det inte mer än rätt att vi som har möjlighet betalar lite mer för oss.
  18. 9
    Ja, bort med maxtaxan, och se över reglerna för att ha plats på dagis när förälder är hemma med småsyskon.

    Utan maxtaxan är jag säker på att det finns resurser att omfördela till äldrevård, och dessutom är det inte mer än rätt att vi som har möjlighet betalar lite mer för oss.
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Tack

    Mer pengar till äldre och sjuka!
  20. 10
    Tack Mer pengar till äldre och sjuka!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Vi betalade 6000 kr

    för två barn, och då inte ens heltid. För varje extra timme kostade det 75 kr extra.

    Nu betalade vi kanske extremt, och 6000 var ju precis vad jag fick ut i lön när jag jobbade. Men vad kunde man göra?
  22. 11
    Vi betalade 6000 kr för två barn, och då inte ens heltid. För varje extra timme kostade det 75 kr extra.

    Nu betalade vi kanske extremt, och 6000 var ju precis vad jag fick ut i lön när jag jobbade. Men vad kunde man göra?
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Tack

    Ja mer pengar till äldre.
  24. 12
    Tack Ja mer pengar till äldre.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Ja precis vad jag tycker!

    En sjuk äldre kan knappast öka på sin inkomst med extrajobb. Det är fruktansvärt hur de har det idag. Och pengarna som jag ser som lyx för småbarnsfamiljerna borde gå till de äldre som har byggt upp det här landet.

    Idag är det verkligen noll respekt för de äldre. Skrämmande faktiskt!
  26. 13
    Ja precis vad jag tycker! En sjuk äldre kan knappast öka på sin inkomst med extrajobb. Det är fruktansvärt hur de har det idag. Och pengarna som jag ser som lyx för småbarnsfamiljerna borde gå till de äldre som har byggt upp det här landet.

    Idag är det verkligen noll respekt för de äldre. Skrämmande faktiskt!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Va? Men då kan det ju inte ha varit inkomstbaserat alls? Eller tjänade din man mycket mer än dig?
  28. 14
    Va? Men då kan det ju inte ha varit inkomstbaserat alls? Eller tjänade din man mycket mer än dig?
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    NEEEJ!! Nått maxtak tycker jag allt att det ska finnas. Men det är ju förlågt idag. Nästa alla på vårat dagis tjänar mer än taket och jag tycker det vore bättre att man betalade för sig även om det får finnas en övergräns. Men då skall pengarna oxå användas för minskade barngrupper och annat som främjar våra barn.
    Ulle
  30. 15
    NEEEJ!! Nått maxtak tycker jag allt att det ska finnas. Men det är ju förlågt idag. Nästa alla på vårat dagis tjänar mer än taket och jag tycker det vore bättre att man betalade för sig även om det får finnas en övergräns. Men då skall pengarna oxå användas för minskade barngrupper och annat som främjar våra barn.
    Ulle
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    Hipp Hipp Hurra för

    maxtaxan på dagis som inte kommer försvinna i första taget hur mycket
    en del så önskar eller de som sitter med lite ( äldre ) barn och anser
    det vara orättvist
  32. 16
    Hipp Hipp Hurra för maxtaxan på dagis som inte kommer försvinna i första taget hur mycket
    en del så önskar eller de som sitter med lite ( äldre ) barn och anser
    det vara orättvist
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Håller med absolut! Maxtaxan borde gå där man betalar helt o hållet själv. Vill man gynna höginkomsttagare tycker jag man kan sänka skatten i stället för att låta det ta omvägen via staten.
  34. 17
    Håller med absolut! Maxtaxan borde gå där man betalar helt o hållet själv. Vill man gynna höginkomsttagare tycker jag man kan sänka skatten i stället för att låta det ta omvägen via staten.

Liknande trådar

  1. Om maxtaxan
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:21
  2. Dagis slarvat bort ALLA dotterns kläder!
    By Lily m T-03 o N-06 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 21:31
  3. Maxtaxan
    By OlgaR in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 10:03
  4. Bort med maxtaxan
    By trött in forum Politik
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 09:44
  5. BORT MED MAXTAXAN... långt!
    By Lena (ny här på sidan) in forum Småbarn
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar