Ni som målat linoleumgolv!
Hem & fritid
  1. Hålger
    #1

    Ni som målat linoleumgolv!

    Hur gick det? Håller det? Hur många gånger fick ni strycka och vad målade ni med, liten fin roller? Utgår från att ni använt den golvfärg som är anpassad för linoleumgolv.
  2. 1
    Ni som målat linoleumgolv! Hur gick det? Håller det? Hur många gånger fick ni strycka och vad målade ni med, liten fin roller? Utgår från att ni använt den golvfärg som är anpassad för linoleumgolv.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Ja för ett par månader sen - det håller inte världsbäst men är ju en klar förbättring (nu valde vi en färg som låg nära den befintliga så då gör det inte lika mycket).

    Vi slipade nog inte tillräckligt bra, så det har inte fastnat riktigt bra. En tejbit som fastnar på golvet drar upp färgen t.ex.

    VI målade med en stor filtrulle två gånger - första gången utspädd med lacknafta.

    Jag ska försöka igen inom nån månad med nästa golv och denna gången hyra en slipmaskin
  4. 2
    Ja för ett par månader sen - det håller inte världsbäst men är ju en klar förbättring (nu valde vi en färg som låg nära den befintliga så då gör det inte lika mycket).

    Vi slipade nog inte tillräckligt bra, så det har inte fastnat riktigt bra. En tejbit som fastnar på golvet drar upp färgen t.ex.

    VI målade med en stor filtrulle två gånger - första gången utspädd med lacknafta.

    Jag ska försöka igen inom nån månad med nästa golv och denna gången hyra en slipmaskin

Liknande trådar

  1. Linoleumgolv då?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 10:53
  2. Linoleumgolv?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 13:49
  3. fULA LINOLEUMGOLV:-(
    By rut123 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 19:04
  4. Hur ser jag om det är linoleumgolv eller
    By jennypea in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:52
  5. Rost på linoleumgolv
    By Li-- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar