Bara se färdigt först :D
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Bara se färdigt först :D

    Jonatan satt och åt flingor i sin stol och pappa tittade på nyheter. Jag pratade lite med honom om att han skulle äta upp sin kvällsmat och sedan gå och lägga sig. Ja, men han skulle bara se färdigt på tv först. Visste inte att han var intresserad av politik från Almedalen Allt för att få var uppe lite längre och slippa lägga sig antar jag

    Det blir lite konstigt med tiderna nu när barnen är hemma i 6 veckor fast jag ska försöka hålla tiderna i alla fall (men orkar inte alltid). Det är skönt att få lite tid i lugn och ro efter att de somnat så man hinner göra lite saker utan barn som tjatar hela tiden Hur gör ni på sommaren? Går de och lägger sig samma tid när ni är lediga eller blir det att de får vara uppe längre?
    ****************************
    MiaMaria
  2. 1
    Bara se färdigt först :D Jonatan satt och åt flingor i sin stol och pappa tittade på nyheter. Jag pratade lite med honom om att han skulle äta upp sin kvällsmat och sedan gå och lägga sig. Ja, men han skulle bara se färdigt på tv först. Visste inte att han var intresserad av politik från Almedalen Allt för att få var uppe lite längre och slippa lägga sig antar jag

    Det blir lite konstigt med tiderna nu när barnen är hemma i 6 veckor fast jag ska försöka hålla tiderna i alla fall (men orkar inte alltid). Det är skönt att få lite tid i lugn och ro efter att de somnat så man hinner göra lite saker utan barn som tjatar hela tiden Hur gör ni på sommaren? Går de och lägger sig samma tid när ni är lediga eller blir det att de får vara uppe längre?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Elvira slocknar alltid halv åtta och hon går ndå inte på dagis än. Jag fattar inte hur tidigt hon kommer somna då, för honsomnar alltså halv åtta och vaknar runt åtta! Världsmästare på att sova. Tyvärr är lillebror (ett år) inte lik henne alls. Jag var uppe med honom 05.20 och gick långpromenad för att inte väcka nattgästerna... *suck*
  4. 2
    Elvira slocknar alltid halv åtta och hon går ndå inte på dagis än. Jag fattar inte hur tidigt hon kommer somna då, för honsomnar alltså halv åtta och vaknar runt åtta! Världsmästare på att sova. Tyvärr är lillebror (ett år) inte lik henne alls. Jag var uppe med honom 05.20 och gick långpromenad för att inte väcka nattgästerna... *suck*
  5. elin med H
    #3
    Hedda brukar vara uppe till hon själv säger att hon vill lägga sig alternativt att JAG märker att nu blir d kaos snart, då föreslår ja välling som hon alltid tackar ja till o sen brukar hon somna under eller efter den. Så länge det inte e grin o gnäll o gud vet vad så brukar hon få hållas på kvällarna.. Har hon sovit middag så kan hon hålla låda till nästan halv 12 vilket JAG har svårt att orka så ja försöker istället att hon inte sover på dagarna o då somnar hon allt från 19.30-22.00. (ostast runt 20,30-21 i soffan)
  6. 3
    Hedda brukar vara uppe till hon själv säger att hon vill lägga sig alternativt att JAG märker att nu blir d kaos snart, då föreslår ja välling som hon alltid tackar ja till o sen brukar hon somna under eller efter den. Så länge det inte e grin o gnäll o gud vet vad så brukar hon få hållas på kvällarna.. Har hon sovit middag så kan hon hålla låda till nästan halv 12 vilket JAG har svårt att orka så ja försöker istället att hon inte sover på dagarna o då somnar hon allt från 19.30-22.00. (ostast runt 20,30-21 i soffan)

Liknande trådar

  1. Nu ska jag bara göra en sak först
    By ajökenfröken in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 22:12
  2. Nu VET vi kön och Rul är färdigt
    By engelnore in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 19:50
  3. Nu är ul.färdigt
    By engelnore in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 20:38
  4. fast först måste jag bara höra vad
    By Vibbsan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 10:26
  5. Nu är det färdigt
    By Devali in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar