Kikar in...
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Kikar in...

    innan jag stupar i säng. Har inte varit här på säkert 2-3 månader... Jag tröttnade helt enkelt
    Inte på just detta snacket... men på andra....

    Blev av nån anledning nyfiken idag, och klickade mig in här först... och det blir oxå det sista jag klickar på innan sängen

    Ville bara kolla läget och ser att Gabrielle har fått en dotter... GRATTIS så jättemycke. Jag läste att hon äter och äter... va skönt att det funkar efter allt ni gått igenom.

    För övrigt så slås jag av hur mycket folk får gjort hela tiden..... planterar, gräver, snickrar etc etc..... jag får nog fanken ta en kurs... för sånt där får jag inte ihop.. ?!?!

    Nåja...
    nu ska jag besöka min säng..

    Kraaam till er alla härinne.... som oxå har trotsiga 3-åringar... (fast min 2-åring är tusen reser värre, men det kan vi ta en annan dag)
    Majsan med 4, 9203, 9407, 0401, 0505

    http://majsan67.blogg.se
  2. 1
    Kikar in... innan jag stupar i säng. Har inte varit här på säkert 2-3 månader... Jag tröttnade helt enkelt
    Inte på just detta snacket... men på andra....

    Blev av nån anledning nyfiken idag, och klickade mig in här först... och det blir oxå det sista jag klickar på innan sängen

    Ville bara kolla läget och ser att Gabrielle har fått en dotter... GRATTIS så jättemycke. Jag läste att hon äter och äter... va skönt att det funkar efter allt ni gått igenom.

    För övrigt så slås jag av hur mycket folk får gjort hela tiden..... planterar, gräver, snickrar etc etc..... jag får nog fanken ta en kurs... för sånt där får jag inte ihop.. ?!?!

    Nåja...
    nu ska jag besöka min säng..

    Kraaam till er alla härinne.... som oxå har trotsiga 3-åringar... (fast min 2-åring är tusen reser värre, men det kan vi ta en annan dag)
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Men åååhhhh vad kul att "se" dig!! Det var inte igår. Tack för grattiset.I skrivandets stund ligger lillfian och tuttar på för fullt. Hon börjar bli tung. Hon är nu vid knappa två månader lika stor som Victoria var vid 7-8 månader.

    Allt rullar på men jag tycker det är svårt att hinna med. Hur fasiken bär ni er åt som har ännu fler barn???

    Jag hinner för övrigt ingenting, så stryk mig från listan med dem som får saker gjorda

    Är allt bra med er?

    Kramar i mängder!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  4. 2
    Men åååhhhh vad kul att "se" dig!! Det var inte igår. Tack för grattiset.I skrivandets stund ligger lillfian och tuttar på för fullt. Hon börjar bli tung. Hon är nu vid knappa två månader lika stor som Victoria var vid 7-8 månader.

    Allt rullar på men jag tycker det är svårt att hinna med. Hur fasiken bär ni er åt som har ännu fler barn???

    Jag hinner för övrigt ingenting, så stryk mig från listan med dem som får saker gjorda

    Är allt bra med er?

    Kramar i mängder!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Nämen halloj!!!

    Det var längesen! Jag är faktiskt inte heller så ofta här längre. Det skrivs ju inte så mycket... Lullar runt på andra snack på siten. Men annars så har jag ju lite annat att göra med huset fullt, sommarregn och renovering. Just nu är hela trädgården upgrävd i högar, puhh. Vi sliter och släpar och köper material till blivande verandan. Så la dammsugaren av i går...mitt i all "skit" Måste köpa ny nu bums.. Semestern hade vi redan i slutet av maj, Legoland 2 dgr och Lejonparken en dag, hotellvistelse så man slapp matlagning och sängkläder...Så var vi över på Island 12 dgr, H arbetade en del där men jag var och badade med ungarna varje dag. Vädret var . kanonfint där, sol alla dagar utom en och varmt och skönt i vattnet. Jaja så fick man då äntligen en liten försmak av den riktiga svenska sommaren i går, fast det verkar ju bara vara tillfälligt
    Annars så är allt som vanligt, Dísa har slutat med blöjor, stora tjejen nu. Fast snackar gör hon mest med händerna.
    Hoppas ni har härliga dagar trots regnet.
    Kram på er alla!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Nämen halloj!!! Det var längesen! Jag är faktiskt inte heller så ofta här längre. Det skrivs ju inte så mycket... Lullar runt på andra snack på siten. Men annars så har jag ju lite annat att göra med huset fullt, sommarregn och renovering. Just nu är hela trädgården upgrävd i högar, puhh. Vi sliter och släpar och köper material till blivande verandan. Så la dammsugaren av i går...mitt i all "skit" Måste köpa ny nu bums.. Semestern hade vi redan i slutet av maj, Legoland 2 dgr och Lejonparken en dag, hotellvistelse så man slapp matlagning och sängkläder...Så var vi över på Island 12 dgr, H arbetade en del där men jag var och badade med ungarna varje dag. Vädret var . kanonfint där, sol alla dagar utom en och varmt och skönt i vattnet. Jaja så fick man då äntligen en liten försmak av den riktiga svenska sommaren i går, fast det verkar ju bara vara tillfälligt
    Annars så är allt som vanligt, Dísa har slutat med blöjor, stora tjejen nu. Fast snackar gör hon mest med händerna.
    Hoppas ni har härliga dagar trots regnet.
    Kram på er alla!
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Hej, hej!

    Jag kikar in rätt ofta - men det händer ju inte så mycket här inne längre...

    Jag känner inte att jag får direkt något gjort äver huvud taget. Jag borde egentligen packa eftersom vi håller på att flytta - men det är liksom enklare att sitta vid datorn och dumsurfa än att ta jobbigt beslut om vad som ska slängas etc.

    E har humör så att det räcker och blir över! Och hon blir arg ungefär hundra ggr per dygn när hon inte får som hon vill. Som tur är har storasyskonen slutat backa när hon kommer, så hon får ltie mera mothugg

    Efter semester ska hon börja på dagis - kommunen har sagt upp vår fantastiska dagmamma Får se hur det går - men det blir nog bra ändå.

    Hoppas vi kan få igång den här sidan igen - jag har saknat den lite
  8. 4
    Hej, hej!

    Jag kikar in rätt ofta - men det händer ju inte så mycket här inne längre...

    Jag känner inte att jag får direkt något gjort äver huvud taget. Jag borde egentligen packa eftersom vi håller på att flytta - men det är liksom enklare att sitta vid datorn och dumsurfa än att ta jobbigt beslut om vad som ska slängas etc.

    E har humör så att det räcker och blir över! Och hon blir arg ungefär hundra ggr per dygn när hon inte får som hon vill. Som tur är har storasyskonen slutat backa när hon kommer, så hon får ltie mera mothugg

    Efter semester ska hon börja på dagis - kommunen har sagt upp vår fantastiska dagmamma Får se hur det går - men det blir nog bra ändå.

    Hoppas vi kan få igång den här sidan igen - jag har saknat den lite
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Trist med dagmamman. Ska de spara pengar eller är de bara dumma? Why change a winning concept..

    Dumsurfa är ett bra ord som jag tar till mig med en gång. Det håller jag på med nu t.ex...
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  10. 5
    Trist med dagmamman. Ska de spara pengar eller är de bara dumma? Why change a winning concept..

    Dumsurfa är ett bra ord som jag tar till mig med en gång. Det håller jag på med nu t.ex...
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    De säger att "föräldrar inte vill ha dagmammor" - men samtidigt är det folk som inte får plats alls!?! Och jag kan för mitt liv inte begripa varför det är OK att "tvinga" fyra barn in på dagis - och inte OK att fylla platserna hos dagmammorna med fyyra barn som egentligen hade sökt dagis (när alternativet är överbelagt dagis + dagis 2 mil bort...).

    Jag ska begära ut ekonomin bakom beslutet från kommunen (jag har fått ett namn men h*n är på semester) så ska jag se om jag kan ta det den politiska vägen (eller i nödfall genom insändarsidan i tidningen...)

    Generellt är en dagmammeplats 25.000 billigare än en dagisplats...
  12. 6
    De säger att "föräldrar inte vill ha dagmammor" - men samtidigt är det folk som inte får plats alls!?! Och jag kan för mitt liv inte begripa varför det är OK att "tvinga" fyra barn in på dagis - och inte OK att fylla platserna hos dagmammorna med fyyra barn som egentligen hade sökt dagis (när alternativet är överbelagt dagis + dagis 2 mil bort...).

    Jag ska begära ut ekonomin bakom beslutet från kommunen (jag har fått ett namn men h*n är på semester) så ska jag se om jag kan ta det den politiska vägen (eller i nödfall genom insändarsidan i tidningen...)

    Generellt är en dagmammeplats 25.000 billigare än en dagisplats...
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Heeejsan!!

    Vi har precis åkt upp till dalarna för att kika på bäbisar som ploppar ut och hälsa på släkt och vänner. Jag blev faster till en Sebastian den 11/7.
    Vi har precis fått semester, hur sköööönt som helst!!!!!!!!!
    Här hinns inte så mycket med heller, tar dagen som den kommer.

    Kul att höra av dig igen.
    Kram på dig och hälsa alla trotsbarn...
    Maria m Nathalie -99 & William -04

    * Ta vara på stunderna idag, imorgon kan det vara försent *
  14. 7
    Heeejsan!! Vi har precis åkt upp till dalarna för att kika på bäbisar som ploppar ut och hälsa på släkt och vänner. Jag blev faster till en Sebastian den 11/7.
    Vi har precis fått semester, hur sköööönt som helst!!!!!!!!!
    Här hinns inte så mycket med heller, tar dagen som den kommer.

    Kul att höra av dig igen.
    Kram på dig och hälsa alla trotsbarn...
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Ja, det låter onekligen riktigt galet. Jag tycker det är jättebra om du har tid och kraft att protestera öppet. Vi är alldeles för dåliga i det här landet på att ta vårt tyckande och tänkande vid köksbordet ut i samhället och aktivt agera.

    Det finns ett uttryck från Östtysklands fall, "att rösta med fötterna" som syftar till de marscher som hölls i protest mot styret. Jag gillar det. Att aktivt och öppet stå på sig. Kanske är det så att man blir förslappad när demokratin är självklar. Ibland så förslappad att demokratin slutar att var det i verklig mening.
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  16. 8
    Ja, det låter onekligen riktigt galet. Jag tycker det är jättebra om du har tid och kraft att protestera öppet. Vi är alldeles för dåliga i det här landet på att ta vårt tyckande och tänkande vid köksbordet ut i samhället och aktivt agera.

    Det finns ett uttryck från Östtysklands fall, "att rösta med fötterna" som syftar till de marscher som hölls i protest mot styret. Jag gillar det. Att aktivt och öppet stå på sig. Kanske är det så att man blir förslappad när demokratin är självklar. Ibland så förslappad att demokratin slutar att var det i verklig mening.
  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9
    Jag är kommunalpolitiker... Nu när jag inte är "jävig" längre vad gäller dagmammor så kan jag ta till ett lite grövre artelleri *he he*
  18. 9
    Jag är kommunalpolitiker... Nu när jag inte är "jävig" längre vad gäller dagmammor så kan jag ta till ett lite grövre artelleri *he he*
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Go NenNa!!

    Minns inte var du bor men hade du bott i Sollentuna så skulle jag rösta på dig
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  20. 10
    Go NenNa!!

    Minns inte var du bor men hade du bott i Sollentuna så skulle jag rösta på dig
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11
    Inte Sollentuna. Typ tvärs över landet

    Jag är ganska ny i politiken, så jag är fortfarande ganska ifrågasättande och ställer krav på förbättringar av det mesta. Hoppas att jag orkar fortsätta, bara..
  22. 11
    Inte Sollentuna. Typ tvärs över landet

    Jag är ganska ny i politiken, så jag är fortfarande ganska ifrågasättande och ställer krav på förbättringar av det mesta. Hoppas att jag orkar fortsätta, bara..
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Om du känner att du börja tagga ner så hojta till så kan jag kanske kicka igång dig igen
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  24. 12
    Om du känner att du börja tagga ner så hojta till så kan jag kanske kicka igång dig igen
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    Det ska jag försöka komma ihåg. Tack!
  26. 13
    Det ska jag försöka komma ihåg. Tack!

Liknande trådar

  1. Kikar in...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 20:31
  2. kikar in
    By warren in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 22:29
  3. kikar in
    By warren in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:29
  4. Kikar in....
    By Brittis & Rasmuz in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 15:15
  5. Kikar in
    By Mackan in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar