Hur långa steg tar man?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Hur långa steg tar man?

    Jag undrar om nån vet hur långa steg man tar i genomsnitt, om man är en kvinna av medellängd vill säga. Om man hållt på med stegräknare brukar man ju veta sånt? Man ska ju gå 10.000 steg per dag, jag försöker komma underfund med hur långt det blir i kilometer...
    Jag har tre barn; en av varje
  2. 1
    Hur långa steg tar man? Jag undrar om nån vet hur långa steg man tar i genomsnitt, om man är en kvinna av medellängd vill säga. Om man hållt på med stegräknare brukar man ju veta sånt? Man ska ju gå 10.000 steg per dag, jag försöker komma underfund med hur långt det blir i kilometer...
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    gå tio steg

    och mät längden och räkna ut det stod så på min stegräknare i allafall
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  4. 2
    gå tio steg och mät längden och räkna ut det stod så på min stegräknare i allafall
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Äsch, då måste jag ju röra på mig... Jag googlade och hittade att 4000 steg motsvarar 3km. Då ska man gå ung 7,5 km per dag, minst. Jag har hittat en stegräknare (var jag nu fått den ifrån) som räknar km och inte antal steg... Tack ändå.
  6. 3
    Äsch, då måste jag ju röra på mig... Jag googlade och hittade att 4000 steg motsvarar 3km. Då ska man gå ung 7,5 km per dag, minst. Jag har hittat en stegräknare (var jag nu fått den ifrån) som räknar km och inte antal steg... Tack ändå.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag har en steglängd på 74 cm när jag går i rask takt. Jag är 158 cm lång. När jag går i rask takt går jag i ca 6 km/timma.
  8. 4
    Jag har en steglängd på 74 cm när jag går i rask takt. Jag är 158 cm lång. När jag går i rask takt går jag i ca 6 km/timma.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Jag har korta steg. Vi testade då vi kalibrerade våra stegräknare på jobbet. 77 cm hade jag vill jag minnas. Många på jobbet hade mkt längre steg än mig. Jag är 167 cm lång men korta ben
  10. 5
    Jag har korta steg. Vi testade då vi kalibrerade våra stegräknare på jobbet. 77 cm hade jag vill jag minnas. Många på jobbet hade mkt längre steg än mig. Jag är 167 cm lång men korta ben
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Hur mkt man ska gå per dag varierar beroende på vem man pratar med.
    7000 säger dom att man ska gå utöver motion. Allt över 7000 är motion. Så om man inte kommer upp i 7000 på allt man går under en dag bör man motionera.
    Jag insåg rätt snabbt att jag har ett betydligt mer stillasittande jobb än jag trodde . Å andra sidan har jag haft svårt att få stegräknaren att sitta bra och räkna rätt *grr*
  12. 6
    Hur mkt man ska gå per dag varierar beroende på vem man pratar med.
    7000 säger dom att man ska gå utöver motion. Allt över 7000 är motion. Så om man inte kommer upp i 7000 på allt man går under en dag bör man motionera.
    Jag insåg rätt snabbt att jag har ett betydligt mer stillasittande jobb än jag trodde . Å andra sidan har jag haft svårt att få stegräknaren att sitta bra och räkna rätt *grr*
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jag har mellan 80 och 85 cm när jag går i rask takt.
  14. 7
    Jag har mellan 80 och 85 cm när jag går i rask takt.

Liknande trådar

  1. Ett steg framåt, ett steg tebax
    By FruFet in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:36
  2. Långa barn - långa föräldrar?
    By gabbobabbo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:14
  3. hur långa steg tar ni?
    By -jenna- in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 16:47
  4. ett steg fram, tre steg bakåt
    By mami27 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 23:05
  5. Hur långa steg tar man?
    By **Dame** 115-96-89,9 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar