Sluta med blöja på natten?
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Sluta med blöja på natten?

    hur har ni gjort när ni slutat med blöjan på natten?
    Väntat tills den har varit torr på morgonen eller väckt barnet och gått upp och kissat av?
    Jag tycker det låter lite tråkigt att väcka så jag har sagt att man måste vänta tills den är torr på morgonen flera ggr men nu börjar min dotter säga att hon inte vill ha blöja.
    Hon är 3 år och har bara blöja nattetid och vid långa bilresor/tunnelbaneresor men då hon har blöja kissar hon i den säger inte till.
  2. 1
    Sluta med blöja på natten? hur har ni gjort när ni slutat med blöjan på natten?
    Väntat tills den har varit torr på morgonen eller väckt barnet och gått upp och kissat av?
    Jag tycker det låter lite tråkigt att väcka så jag har sagt att man måste vänta tills den är torr på morgonen flera ggr men nu börjar min dotter säga att hon inte vill ha blöja.
    Hon är 3 år och har bara blöja nattetid och vid långa bilresor/tunnelbaneresor men då hon har blöja kissar hon i den säger inte till.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Har också tänkt samma sak

    har en 2,5 åring som blev torr för ca 1 v sedan. i samma veva så från att varit helt igenomsur på morgonen (har tvättat sängkläder flera ggr) är han nu dom senaste 4 nätterna kruttorr i blöjan på morgonen.
    Ska vänta några nätter till och se vad som händer, jag är lite orolig vad som kommer att hända när han börjar dagis igen för det är ju enklare att hinna till toan när det inte är så mycket runtomkring en.
  4. 2
    Har också tänkt samma sak har en 2,5 åring som blev torr för ca 1 v sedan. i samma veva så från att varit helt igenomsur på morgonen (har tvättat sängkläder flera ggr) är han nu dom senaste 4 nätterna kruttorr i blöjan på morgonen.
    Ska vänta några nätter till och se vad som händer, jag är lite orolig vad som kommer att hända när han börjar dagis igen för det är ju enklare att hinna till toan när det inte är så mycket runtomkring en.

Liknande trådar

  1. Sluta med blöja på natten?
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 16:43
  2. Sluta med blöja på natten?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 21:49
  3. När sluta med blöja på natten?
    By Suuz in forum Föräldraskap
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 16:31
  4. Sluta med blöja på natten, när?
    By Ollemor in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:52
  5. När sluta med blöja på natten?
    By Therese & 3 små barn in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar