Liten 2,5åringsenkät
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Liten 2,5åringsenkät

    1. Längd och vikt?
    2. Humör?
    3. Säger?
    4. Äter?
    5. Det roligaste som finns?
    6. Det värsta i världen?
    7: Övrigt:
  2. 1
    Liten 2,5åringsenkät 1. Längd och vikt?
    2. Humör?
    3. Säger?
    4. Äter?
    5. Det roligaste som finns?
    6. Det värsta i världen?
    7: Övrigt:
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Om Edith:

    1. Längd och vikt?
    Har inte varit på BVC på länge, men uppskattningsvis 100 cm och 11 kg.

    2. Humör?
    Hetsigt! Kan gå från superglad till jätteilsk på en sekund. Det är alltid ytterligheter med Edith.

    3. Säger?
    Allt man kan tänka sig. Hon pratar långa, korrekta meningar sedan länge. Ja, jag är skitmallig. Hon kan läsa en del bokstäver också.

    4. Äter?
    Här är jag inte lika mallig... Middagarna är en daglig kamp. Edith skulle leva på yoghurt om hon själv fick välja.

    5. Det roligaste som finns?
    Förutom att äta är nog det mesta roligt. Hon är väldigt positiv till nya grejer. Men det bästa är att åka till mormor och morfar som bor på landet, för där får man rida och leka med geggamojja hela dagarna.

    6. Det värsta i världen?
    Tvätta håret.

    7: Övrigt:
    Tja, jag kan ju berätta att Edith faktiskt har födelsedag jämt och ständigt.
    "Jag fyller år idag mamma!"
    "Jaha, hur många år fyller du då?"
    "Fem! Kan du sjunga jamåleva för mig? Kan du göra låtsastårta till mig? Kan du slå in paket till mig?"
  4. 2
    Om Edith:

    1. Längd och vikt?
    Har inte varit på BVC på länge, men uppskattningsvis 100 cm och 11 kg.

    2. Humör?
    Hetsigt! Kan gå från superglad till jätteilsk på en sekund. Det är alltid ytterligheter med Edith.

    3. Säger?
    Allt man kan tänka sig. Hon pratar långa, korrekta meningar sedan länge. Ja, jag är skitmallig. Hon kan läsa en del bokstäver också.

    4. Äter?
    Här är jag inte lika mallig... Middagarna är en daglig kamp. Edith skulle leva på yoghurt om hon själv fick välja.

    5. Det roligaste som finns?
    Förutom att äta är nog det mesta roligt. Hon är väldigt positiv till nya grejer. Men det bästa är att åka till mormor och morfar som bor på landet, för där får man rida och leka med geggamojja hela dagarna.

    6. Det värsta i världen?
    Tvätta håret.

    7: Övrigt:
    Tja, jag kan ju berätta att Edith faktiskt har födelsedag jämt och ständigt.
    "Jag fyller år idag mamma!"
    "Jaha, hur många år fyller du då?"
    "Fem! Kan du sjunga jamåleva för mig? Kan du göra låtsastårta till mig? Kan du slå in paket till mig?"
  5. elin med hedda
    #3
    1. Längd och vikt?
    *längd osäker men vikt runt 15 kg

    2. Humör?
    *oftast en rasande tiger, en sårad prinsessa eller en helt underbar liten tjej.

    3. Säger?
    *Pratar helt förståeligt, tyvärr har han snappat upp pappa när han e förbannad över nån fotbollsdomare med =( Det roligaste e när vi ska göra nåt o hon säger "ja, det ska vi, baske mig"
    Hon räknar o känner igen över hälften av bokstäverna (men kan inte sätta ihop dem förstås) känner igen sitt namn

    4. Äter?
    *skulle kunna leva på nudlar men ja försöker slänga in nuggets av kyckling o fisk (hon gillar de nya me lax) annars mest pasta, köttbullar o korv.

    5. Det roligaste som finns?
    *bråka, slåss o driva mig till vansinne med höga skrik verkar d som men annars gunga, åka karusell, springa o se på pelle svanslös

    6. Det värsta i världen?
    *tvätta håret, borsta tänder, bajsa på toan

    7: Övrigt:
    * min lilla rara tjej gick från allt jag önskat mig o var så stolt över (jag e fortfarande stolt över _henne_ såklart) till ett rasande monster över en natt. Inte trots men bara bus o skrik o jävelskap hela dagarna... Men ja älskar henne o e stolt över henne ändå men vissa dagar blir ja fullständigt galen på henne.
  6. 3
    1. Längd och vikt?
    *längd osäker men vikt runt 15 kg

    2. Humör?
    *oftast en rasande tiger, en sårad prinsessa eller en helt underbar liten tjej.

    3. Säger?
    *Pratar helt förståeligt, tyvärr har han snappat upp pappa när han e förbannad över nån fotbollsdomare med =( Det roligaste e när vi ska göra nåt o hon säger "ja, det ska vi, baske mig"
    Hon räknar o känner igen över hälften av bokstäverna (men kan inte sätta ihop dem förstås) känner igen sitt namn

    4. Äter?
    *skulle kunna leva på nudlar men ja försöker slänga in nuggets av kyckling o fisk (hon gillar de nya me lax) annars mest pasta, köttbullar o korv.

    5. Det roligaste som finns?
    *bråka, slåss o driva mig till vansinne med höga skrik verkar d som men annars gunga, åka karusell, springa o se på pelle svanslös

    6. Det värsta i världen?
    *tvätta håret, borsta tänder, bajsa på toan

    7: Övrigt:
    * min lilla rara tjej gick från allt jag önskat mig o var så stolt över (jag e fortfarande stolt över _henne_ såklart) till ett rasande monster över en natt. Inte trots men bara bus o skrik o jävelskap hela dagarna... Men ja älskar henne o e stolt över henne ändå men vissa dagar blir ja fullständigt galen på henne.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    1. Längd och vikt?
    # Vet inte, har inte varit på BVC på länge...

    2. Humör?
    # Upp och ner. Ibland väldigt glad och busig och ibland väldigt arg och frustrerad. Alltid envis.

    3. Säger?
    # Har inte pratat så mycket innan men nu kommer det mer och mer, kommer helt klart att vara skillnad när han kommer tillbaka till dagis snart. igår när vi åt glass så kommenterade han inköpet: Glassbile kom. Köpe glass. Glassbile köde. Tut tut!

    4. Äter?
    # Yoghurt, banan, äpple, morötter, köttbullar, pasta mm. Äter nästan allt. Mycket som han inte tycker om nu ska han äta när han blir stor säger han. Frukostfavoriter i perioder, nyss var det gröt och nu är det yoghurt. Är inte så förtjust i kakor.

    5. Det roligaste som finns?
    # Leka med storasyster både inne och ute. Titta på film är också kul.

    6. Det värsta i världen?
    # När storasyster retas och tar saker. Då blir han arg och skriker så högt så man undrar om grannarna ringer socialen snart

    7: Övrigt:
    # Vill gärna sova middag i bilen men inte gärna inne (kanske dags att sluta snart?). Bajsade på pottan för första gången igår. Gillar inte att städa men är duktig på att lägga rätt saker i rätt låda när han väl gör det. Har börjat leka med gubbar och prata på samma sätt som storasyster. Mammig, vill gärna sitta bredvid mamma och hålla handen. Pappa fungerar ganska bra också. Nappkille, men vi har sagt att till jul kanske han är så stor att han kan sluta.
    ****************************
    MiaMaria
  8. 4
    1. Längd och vikt?
    # Vet inte, har inte varit på BVC på länge...

    2. Humör?
    # Upp och ner. Ibland väldigt glad och busig och ibland väldigt arg och frustrerad. Alltid envis.

    3. Säger?
    # Har inte pratat så mycket innan men nu kommer det mer och mer, kommer helt klart att vara skillnad när han kommer tillbaka till dagis snart. igår när vi åt glass så kommenterade han inköpet: Glassbile kom. Köpe glass. Glassbile köde. Tut tut!

    4. Äter?
    # Yoghurt, banan, äpple, morötter, köttbullar, pasta mm. Äter nästan allt. Mycket som han inte tycker om nu ska han äta när han blir stor säger han. Frukostfavoriter i perioder, nyss var det gröt och nu är det yoghurt. Är inte så förtjust i kakor.

    5. Det roligaste som finns?
    # Leka med storasyster både inne och ute. Titta på film är också kul.

    6. Det värsta i världen?
    # När storasyster retas och tar saker. Då blir han arg och skriker så högt så man undrar om grannarna ringer socialen snart

    7: Övrigt:
    # Vill gärna sova middag i bilen men inte gärna inne (kanske dags att sluta snart?). Bajsade på pottan för första gången igår. Gillar inte att städa men är duktig på att lägga rätt saker i rätt låda när han väl gör det. Har börjat leka med gubbar och prata på samma sätt som storasyster. Mammig, vill gärna sitta bredvid mamma och hålla handen. Pappa fungerar ganska bra också. Nappkille, men vi har sagt att till jul kanske han är så stor att han kan sluta.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    1. Längd och vikt?
    -ca 90 cm, ca 12 kg (minns inte exakt)

    2. Humör?
    -Glad och mysig och gosig tjej med en envishet som heter duga och som dyker upp pang! bara så!

    3. Säger?
    -Snackar som bara den! Hela tiden! Sjunger, säger ramsor, fixar och donar med barbiedockan eller dom vanliga dockorna!

    4. Äter?
    -Det mesta! Just upptäckt att hon, liksom storebror, älskar räkor! Sen är hon emellanåt inte så stor i maten kanske men det tar hon igen emellanåt!

    5. Det roligaste som finns?
    -Leka med storebror och hans kompisar tror jag! Eller vara med sin bästa kompis (även granne till oss) som hon varit helbundis med sen dom gick hos samma dagmamma. Dom gör ALLT ihop, är totalsynkade och såååå söta! Eller vara hos mormor och morfar!

    6. Det värsta i världen?
    -Hmmm, kan inte komma på något....lisebergskaninerna kanske, dom avskyr hon! *ler*

    7: Övrigt:
    -Världens sötaste unge. En pojkflicka som har hela registret av roliga miner när hon förklarar eller berättar något! Man kan skratta varenda minut åt henne nästan! Sover inte middag längre, mer än då och då när hon är extra trött. Är hysteriskt rädd för gräsklipparen och elektriska sågar och sånt kom jag på nu, å då brukar hon knata in i sitt rum, ta sin napp och lägga sig i sin säng och sjunga tills vi är klara!
  10. 5
    1. Längd och vikt?
    -ca 90 cm, ca 12 kg (minns inte exakt)

    2. Humör?
    -Glad och mysig och gosig tjej med en envishet som heter duga och som dyker upp pang! bara så!

    3. Säger?
    -Snackar som bara den! Hela tiden! Sjunger, säger ramsor, fixar och donar med barbiedockan eller dom vanliga dockorna!

    4. Äter?
    -Det mesta! Just upptäckt att hon, liksom storebror, älskar räkor! Sen är hon emellanåt inte så stor i maten kanske men det tar hon igen emellanåt!

    5. Det roligaste som finns?
    -Leka med storebror och hans kompisar tror jag! Eller vara med sin bästa kompis (även granne till oss) som hon varit helbundis med sen dom gick hos samma dagmamma. Dom gör ALLT ihop, är totalsynkade och såååå söta! Eller vara hos mormor och morfar!

    6. Det värsta i världen?
    -Hmmm, kan inte komma på något....lisebergskaninerna kanske, dom avskyr hon! *ler*

    7: Övrigt:
    -Världens sötaste unge. En pojkflicka som har hela registret av roliga miner när hon förklarar eller berättar något! Man kan skratta varenda minut åt henne nästan! Sover inte middag längre, mer än då och då när hon är extra trött. Är hysteriskt rädd för gräsklipparen och elektriska sågar och sånt kom jag på nu, å då brukar hon knata in i sitt rum, ta sin napp och lägga sig i sin säng och sjunga tills vi är klara!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Fridas svar!

    1. Längd och vikt?
    Ca 93 cm och 14,5 kg

    2. Humör
    Glad, tokig, pajas, men även kaxig och har har en enorm stark vilja

    3. Säger?
    Allt. Babblar på hela tiden. Räknar, sjunger och säger kan många färger.

    4. Äter?
    Har nyss haft en period då hon ätit riktigt dåligt, men det börjar bli bättre.
    Älskar köttbullar, fiskgratäng och kyckling. Och godis och glass förstås

    5. Det roligaste som finns?
    Bada, leka med storasyster, springa. Allt som är nytt spännande och roligt!

    6. Det värsta i världen?
    När Ebba retas.

    7: Övrigt:
    Hon älskar att leka med storasyster Ebba och dom hittar på en massa tok på dagarna, både bra och dåliga tok. Känns att dom verkligen tycker det är roligt att leka med varandra.
  12. 6
    Fridas svar!

    1. Längd och vikt?
    Ca 93 cm och 14,5 kg

    2. Humör
    Glad, tokig, pajas, men även kaxig och har har en enorm stark vilja

    3. Säger?
    Allt. Babblar på hela tiden. Räknar, sjunger och säger kan många färger.

    4. Äter?
    Har nyss haft en period då hon ätit riktigt dåligt, men det börjar bli bättre.
    Älskar köttbullar, fiskgratäng och kyckling. Och godis och glass förstås

    5. Det roligaste som finns?
    Bada, leka med storasyster, springa. Allt som är nytt spännande och roligt!

    6. Det värsta i världen?
    När Ebba retas.

    7: Övrigt:
    Hon älskar att leka med storasyster Ebba och dom hittar på en massa tok på dagarna, både bra och dåliga tok. Känns att dom verkligen tycker det är roligt att leka med varandra.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Har kollat längden nu, han är 96 cm lång. Vikten får vi ta på BVC när jag orkar boka tid.
  14. 7
    Har kollat längden nu, han är 96 cm lång. Vikten får vi ta på BVC när jag orkar boka tid.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Svar om Leia:
    1. Längd och vikt?
    Leia är 89 cm och väger 13,2 kg

    2. Humör?
    Jo tack. Det varvas friskt mellan att vara superglad för att sedan kastas till att vara arg, arg, arg!

    3. Säger?
    Leia pratar så mycket så öronen blöder. Mycket roligt kommer ur den söta lilla munnen och jag och Leias pappa får mycket förmaningar (karbonkopia från oss)

    4. Äter?
    Allt! Vissa dagar massor andra dagar kan hon leva på två ärtor.

    5. Det roligaste som finns?
    Bada, bada, bada! Och bära på vår katt Greta.

    6. Det värsta i världen?
    När hon inte får som hon vill t ex spänna fast sig själv i barnstolen i bilen.

    7: Övrigt:
    Sommaren -07 har varit hårt arbete för Leia. Under en period på fyra veckor har hon slutat sova på dagen, slutat med napp och slutat med blöja! Min lilla flicka med de stora svarta ögonen har blivit stor!!
  16. 8
    Svar om Leia:
    1. Längd och vikt?
    Leia är 89 cm och väger 13,2 kg

    2. Humör?
    Jo tack. Det varvas friskt mellan att vara superglad för att sedan kastas till att vara arg, arg, arg!

    3. Säger?
    Leia pratar så mycket så öronen blöder. Mycket roligt kommer ur den söta lilla munnen och jag och Leias pappa får mycket förmaningar (karbonkopia från oss)

    4. Äter?
    Allt! Vissa dagar massor andra dagar kan hon leva på två ärtor.

    5. Det roligaste som finns?
    Bada, bada, bada! Och bära på vår katt Greta.

    6. Det värsta i världen?
    När hon inte får som hon vill t ex spänna fast sig själv i barnstolen i bilen.

    7: Övrigt:
    Sommaren -07 har varit hårt arbete för Leia. Under en period på fyra veckor har hon slutat sova på dagen, slutat med napp och slutat med blöja! Min lilla flicka med de stora svarta ögonen har blivit stor!!
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Lukas

    1. Längd och vikt?
    Ca 97 cm lång och 17 kg

    2. Humör?
    En riktig solskenskille som charmar även suraste tanten på ICA Växlar dock ibland över till rasande tiger speciellt när storebror retas med honom.

    3. Säger?
    Pratar med långa välkomponerade meningar och har ett mycket stort ordförråd. Många kommenterar med förvåning hur väl han talar för att vara så liten.

    4. Äter?
    Allt och bra. Älskar oliver så det är ju en himla tur att han heter Lukas Oliver

    5. Det roligaste som finns?
    Läsa böcker. Mecka med verktyg = skruva, såga, spika, borra. Vara ute i naturen, han är redan en riktig bergsget och kommer säkert bestiga sin första bergstopp nästa sommar (storebror var 3,5 år när han besteg Stormittåkläppen

    6. Det värsta i världen?
    Tvätta håret. Han blir helt vansinnig när storebror retas.

    7: Övrigt:
    Lukas är och förblir vår mirakelbebis! Vi talar fortfarande om hur ofattbart lyckliga vi är över att få ha honom och kommer nog vara oändligt tacksamma över det restaen av våra liv.
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  18. 9
    Lukas 1. Längd och vikt?
    Ca 97 cm lång och 17 kg

    2. Humör?
    En riktig solskenskille som charmar även suraste tanten på ICA Växlar dock ibland över till rasande tiger speciellt när storebror retas med honom.

    3. Säger?
    Pratar med långa välkomponerade meningar och har ett mycket stort ordförråd. Många kommenterar med förvåning hur väl han talar för att vara så liten.

    4. Äter?
    Allt och bra. Älskar oliver så det är ju en himla tur att han heter Lukas Oliver

    5. Det roligaste som finns?
    Läsa böcker. Mecka med verktyg = skruva, såga, spika, borra. Vara ute i naturen, han är redan en riktig bergsget och kommer säkert bestiga sin första bergstopp nästa sommar (storebror var 3,5 år när han besteg Stormittåkläppen

    6. Det värsta i världen?
    Tvätta håret. Han blir helt vansinnig när storebror retas.

    7: Övrigt:
    Lukas är och förblir vår mirakelbebis! Vi talar fortfarande om hur ofattbart lyckliga vi är över att få ha honom och kommer nog vara oändligt tacksamma över det restaen av våra liv.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    1. Längd och vikt?
    102cm och 14,8kg (var på BVC nyss)
    2. Humör?
    Oftast glad, men väldigt bestämd. Och arg ibland. men jag tror att de värsta trotsperioderna är vi av med.
    3. Säger?
    Pratar obehindrat, men har lite svårt att böja verb... Räknar oftast rätt upp till 10.
    4. Äter?
    Allt... Utom ärtor och majs tror jag... Oftast äter hon bra, men hon har perioer då hon äter typ två skedar till lunch...
    5. Det roligaste som finns?
    BADA! Och måla med vattenfärger och gunga och busa (typ kittlas).
    6. Det värsta i världen?
    Borsta håret, blä, det är en kamp vareviga dag, fast hon inte alls har tovigt hår. Hon skriker AJ! så fort kammen närmar sig huvudet.
    7: Övrigt:´
    Ja, man är ju stolt över sin unge, hon klär sig själv, helt blöjfri och kan hoppa på ett ben... Och så är hon världens bästa storasyster tycker Vidar.
  20. 10
    1. Längd och vikt?
    102cm och 14,8kg (var på BVC nyss)
    2. Humör?
    Oftast glad, men väldigt bestämd. Och arg ibland. men jag tror att de värsta trotsperioderna är vi av med.
    3. Säger?
    Pratar obehindrat, men har lite svårt att böja verb... Räknar oftast rätt upp till 10.
    4. Äter?
    Allt... Utom ärtor och majs tror jag... Oftast äter hon bra, men hon har perioer då hon äter typ två skedar till lunch...
    5. Det roligaste som finns?
    BADA! Och måla med vattenfärger och gunga och busa (typ kittlas).
    6. Det värsta i världen?
    Borsta håret, blä, det är en kamp vareviga dag, fast hon inte alls har tovigt hår. Hon skriker AJ! så fort kammen närmar sig huvudet.
    7: Övrigt:´
    Ja, man är ju stolt över sin unge, hon klär sig själv, helt blöjfri och kan hoppa på ett ben... Och så är hon världens bästa storasyster tycker Vidar.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Liam ser det ut så här för:

    1. Längd och vikt?
    * 15,2kg och 92cm lång

    2. Humör?
    * Växlande, men oftast glad och charmig.

    3. Säger?
    * Massor av saker, han pratar HELA tiden är aldrig tyst (kanske när han sover då)

    4. Äter?
    * Det som passar honom, tycker han inte om äter han det inte. Är han jätte hungrig kan han äta en STOR portion.

    5. Det roligaste som finns?
    * Måste nog säga att cykla på grannens tvåhjuliga cykel som har stödhjul. Den kan han cykla på i en oändlighet.

    6. Det värsta i världen?
    * När det inte går som han vill eller då han inte får som han vill.

    7: Övrigt:
  22. 11
    Liam ser det ut så här för:

    1. Längd och vikt?
    * 15,2kg och 92cm lång

    2. Humör?
    * Växlande, men oftast glad och charmig.

    3. Säger?
    * Massor av saker, han pratar HELA tiden är aldrig tyst (kanske när han sover då)

    4. Äter?
    * Det som passar honom, tycker han inte om äter han det inte. Är han jätte hungrig kan han äta en STOR portion.

    5. Det roligaste som finns?
    * Måste nog säga att cykla på grannens tvåhjuliga cykel som har stödhjul. Den kan han cykla på i en oändlighet.

    6. Det värsta i världen?
    * När det inte går som han vill eller då han inte får som han vill.

    7: Övrigt:
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Elviras svar:

    1. 94 cm
    2. Exakt 15 kg i går!
    2. Fortfarande ett väldigt lättsamtr barn. Nästan otäckt beskedlig ibland, frågar om lov för allting. Och det är inte pga nån briljant uppfostran, hon har varit sån sen hon kom ut. Slår lillebror vid lågt blodsocker!
    3. Klariga! Färdiga! Gå!, Den flugan lever inte längre mer. , Varför ska vi stanna vid en apelsinmack?,
    4. Äter det mesta för det mesta, men ibland inget alls. Blodpudding är det bästa i världen
    5. Kusinerna! Klättra i klätterställning, köra dockvagnen, cykla trehjuling, "dega" med play-do
    6. Jag vet faktiskt inte riktigt... Utklädda vuxna på TV kanske. Hon är faktiskt positiv till det mesta om hon är på bra humör, och annars gillar hon ingenting.
    7. Ska börja dagis på måndag tillsammans med lillebror som är 13 månader. Håll tummarna... Hon säger såhär: "Viran vill gå på dagis nu men mamma och pappa ska också vara med och leka"....
  24. 12
    Elviras svar:

    1. 94 cm
    2. Exakt 15 kg i går!
    2. Fortfarande ett väldigt lättsamtr barn. Nästan otäckt beskedlig ibland, frågar om lov för allting. Och det är inte pga nån briljant uppfostran, hon har varit sån sen hon kom ut. Slår lillebror vid lågt blodsocker!
    3. Klariga! Färdiga! Gå!, Den flugan lever inte längre mer. , Varför ska vi stanna vid en apelsinmack?,
    4. Äter det mesta för det mesta, men ibland inget alls. Blodpudding är det bästa i världen
    5. Kusinerna! Klättra i klätterställning, köra dockvagnen, cykla trehjuling, "dega" med play-do
    6. Jag vet faktiskt inte riktigt... Utklädda vuxna på TV kanske. Hon är faktiskt positiv till det mesta om hon är på bra humör, och annars gillar hon ingenting.
    7. Ska börja dagis på måndag tillsammans med lillebror som är 13 månader. Håll tummarna... Hon säger såhär: "Viran vill gå på dagis nu men mamma och pappa ska också vara med och leka"....
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Förresten: det värsta som finns är förstås när lillebror FELSTÖL!!! (förstör)
  26. 13
    Förresten: det värsta som finns är förstås när lillebror FELSTÖL!!! (förstör)
  27. Medlem sedan
    Feb 2004
    #14

    Svar om Vide!

    1. Längd och vikt?
    **Längden ligger strax under metern, vikten ca 14-15 kg.

    2. Humör?
    **OM han har! Ena sekunden är han goaste killen i världen, nästa sekund är jag villig att sälja honom på tradera eller nåt

    3. Säger?
    **Just nu mycket "Vet du en sak?" Sen kommer en lång harang om häxan som ska döda drottningen, eller om det var tvärtom...

    4. Äter?
    **Lite snålt just nu, men annars äter han allt. Vill prova på allt nytt, det är jättekul!

    5. Det roligaste som finns?
    **Bada o bli killad i magen

    6. Det värsta i världen?
    **När mamma inte är hemma

    7: Övrigt:
    **en glad kille som oftast gör sin mamma lycklig, men kan driva mig till vansinne oxå, precis som alla "nästan 3-åringar"
  28. 14
    Svar om Vide! 1. Längd och vikt?
    **Längden ligger strax under metern, vikten ca 14-15 kg.

    2. Humör?
    **OM han har! Ena sekunden är han goaste killen i världen, nästa sekund är jag villig att sälja honom på tradera eller nåt

    3. Säger?
    **Just nu mycket "Vet du en sak?" Sen kommer en lång harang om häxan som ska döda drottningen, eller om det var tvärtom...

    4. Äter?
    **Lite snålt just nu, men annars äter han allt. Vill prova på allt nytt, det är jättekul!

    5. Det roligaste som finns?
    **Bada o bli killad i magen

    6. Det värsta i världen?
    **När mamma inte är hemma

    7: Övrigt:
    **en glad kille som oftast gör sin mamma lycklig, men kan driva mig till vansinne oxå, precis som alla "nästan 3-åringar"

Liknande trådar

  1. Present till liten liten bebis?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 20:54
  2. Någon som sett en sådan liten liten sked
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 09:43
  3. Någon som har bara en liten, liten gnutt
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 18:12
  4. 16:58 idag föddes en liten liten Ruta
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 08:25
  5. kort FILM om liten liten liiiiten tjej!!
    By sunrose in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar