Känner inga sparkar/rörelser
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Känner inga sparkar/rörelser

    Känns som det bara är jag som inte känt den lill* än
    Vill ju okså känna rörelser så jag vet att allt är ok.
    Är i vecka 12+4 nägon mer som inte känt något än ?

    Har för mig att jag inte kände något med mina andra
    förns 14-16 men mins inte riktigt.
  2. 1
    Känner inga sparkar/rörelser Känns som det bara är jag som inte känt den lill* än
    Vill ju okså känna rörelser så jag vet att allt är ok.
    Är i vecka 12+4 nägon mer som inte känt något än ?

    Har för mig att jag inte kände något med mina andra
    förns 14-16 men mins inte riktigt.
  3. En Trea?
    #2

    Alltså

    jag är lite förvånad av att så många här inne känt av sina små så tidigt.
    För det hör ju inte till vanligheterna... Oftast är det ju tarmrörelser man förväxlat rörelsen med. Väntar min trea och är idag 12+3 och har inte kännt ett dugg!
    Är inte de minsta orolig för jag vet ju att man kommer att känna dom sen. Men visst, det hade vatt roligt, men jag hade nog inte trott att de va bebisen som gav sig till känna såhär tidigt..

    Va lugn! Sparkarna kommer!!
  4. 2
    Alltså jag är lite förvånad av att så många här inne känt av sina små så tidigt.
    För det hör ju inte till vanligheterna... Oftast är det ju tarmrörelser man förväxlat rörelsen med. Väntar min trea och är idag 12+3 och har inte kännt ett dugg!
    Är inte de minsta orolig för jag vet ju att man kommer att känna dom sen. Men visst, det hade vatt roligt, men jag hade nog inte trott att de va bebisen som gav sig till känna såhär tidigt..

    Va lugn! Sparkarna kommer!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Känner inte heller något! Jag går visserligen in i vecka 12 i dag, ligger lite efter dom som känt av något. Men jag är inte orolig för det! Det kommer ska du se!

    ~ Kram ~
  6. 3
    Känner inte heller något! Jag går visserligen in i vecka 12 i dag, ligger lite efter dom som känt av något. Men jag är inte orolig för det! Det kommer ska du se!

    ~ Kram ~
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Inget här heller. Trist vill också. Läs gärna inlägg högre upp.
  8. 4
    Inget här heller. Trist vill också. Läs gärna inlägg högre upp.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5

    Jag är i v 14

    Jag är i v 14 och har inte kännt några rörelser ännu, inte vad jag tänkt på iallafall.
    Vi var ju på UL i onsdags och såg då en liten bebis som rörde sig lite men inte var det några kullerbyttor
    Mina stora pojkar var väldigt lugna i magen också. Jag kände deras rörelser i magen sent, och de var aldrig fråga om några rejäla sparkar som man hört andra berätta om.
    De har tagit igen det lugna livet när de kom ut ur magen istället *s*
  10. 5
    Jag är i v 14 Jag är i v 14 och har inte kännt några rörelser ännu, inte vad jag tänkt på iallafall.
    Vi var ju på UL i onsdags och såg då en liten bebis som rörde sig lite men inte var det några kullerbyttor
    Mina stora pojkar var väldigt lugna i magen också. Jag kände deras rörelser i magen sent, och de var aldrig fråga om några rejäla sparkar som man hört andra berätta om.
    De har tagit igen det lugna livet när de kom ut ur magen istället *s*
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Det beror ju helt på hur livmodern är - bakåtlutad eller inte, var moderkakan befinner sig osv osv. Det hör ju till ovanligheterna att känna så här tidigt, även om det är möjlig. Men som sagt, man kan ju få vänta pga att saker och ting ligger på så vis att det är svårare att känna av rörelserna.
  12. 6
    Det beror ju helt på hur livmodern är - bakåtlutad eller inte, var moderkakan befinner sig osv osv. Det hör ju till ovanligheterna att känna så här tidigt, även om det är möjlig. Men som sagt, man kan ju få vänta pga att saker och ting ligger på så vis att det är svårare att känna av rörelserna.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Uj nej! Du är inte ensam. Jag har inte känt ett dugg och jag kände inte min första förrän i vecka 21+, så jag räknar inte med att känna något än på länge.
    /Anna m Tim+
  14. 7
    Uj nej! Du är inte ensam. Jag har inte känt ett dugg och jag kände inte min första förrän i vecka 21+, så jag räknar inte med att känna något än på länge.
    /Anna m Tim+
  15. Trojka08
    #8

    Nädå,

    jag går in i vecka 12 i morgon och har absolut inte känt någonting. Med mitt första barn kände jag inga sparkar förrän i v. 19-20 eller så, med tvåan möjligen någon vecka tidigare. Det är nog ganska vanligt att man "misstar" tarmrörelser och andra förändringar i kroppen för sparkar, tror att det är väldigt ovanligt att känna riktiga rörelser så tidigt som v. 14.
  16. 8
    Nädå, jag går in i vecka 12 i morgon och har absolut inte känt någonting. Med mitt första barn kände jag inga sparkar förrän i v. 19-20 eller så, med tvåan möjligen någon vecka tidigare. Det är nog ganska vanligt att man "misstar" tarmrörelser och andra förändringar i kroppen för sparkar, tror att det är väldigt ovanligt att känna riktiga rörelser så tidigt som v. 14.

Liknande trådar

  1. V 20 och känner inga rörelser
    By Viivi in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 16:49
  2. Känner inga rörelser än...
    By brymaria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 12:47
  3. Känner inga rörelser än.
    By simsan78 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 06:59
  4. känner inga rörelser
    By marie 74 v.18 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:59
  5. Känner inga sparkar eller rörelser
    By Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar