Naken på jobbet??
Ordet är fritt
  1. anonymt namn
    #1

    Naken på jobbet??

    Någon som är bra på drömtydning..

    Jag har nu två, tre gånger drömt att jag är halvnaken på jobbet. Antingen helt naken och jag går runt och försöker skyla mig och nu senast att jag bara hade en t- shirt på mig. Det finns inga sexuella anspelningar i drömmen utan jag tycker det hela bara är ytterst pinsamt och jag går runt på jobbet och letar kläder och försöker dra t- shirten så långt ner som möjligt.

    Betyder detta något?
  2. 1
    Naken på jobbet?? Någon som är bra på drömtydning..

    Jag har nu två, tre gånger drömt att jag är halvnaken på jobbet. Antingen helt naken och jag går runt och försöker skyla mig och nu senast att jag bara hade en t- shirt på mig. Det finns inga sexuella anspelningar i drömmen utan jag tycker det hela bara är ytterst pinsamt och jag går runt på jobbet och letar kläder och försöker dra t- shirten så långt ner som möjligt.

    Betyder detta något?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Drömmen ger dig känslan av utsatthet och pinsamhet. Som om någon skulle sig dig för den du är, när det inte är meningen att de ska göra det. Spelar du en annan person när du är på jobbet eller tror du inte att de tycker om dig som du är? Är du osäker på dina arbetsuppgifter eller osäker över din person? Kan också spegla något som hänt dig på jobbet, något som någon sagt eller gjort som fått dig att känna dig inte så bra. I drömmen försöker du leta kläder och dra ner tröjan för att gömma dig. Är det gömma dig som du gör i det verkliga livet (på ett psykologiskt plan)?

    Vad tänker du om allt detta?
  4. 2
    Drömmen ger dig känslan av utsatthet och pinsamhet. Som om någon skulle sig dig för den du är, när det inte är meningen att de ska göra det. Spelar du en annan person när du är på jobbet eller tror du inte att de tycker om dig som du är? Är du osäker på dina arbetsuppgifter eller osäker över din person? Kan också spegla något som hänt dig på jobbet, något som någon sagt eller gjort som fått dig att känna dig inte så bra. I drömmen försöker du leta kläder och dra ner tröjan för att gömma dig. Är det gömma dig som du gör i det verkliga livet (på ett psykologiskt plan)?

    Vad tänker du om allt detta?
  5. Anonymt namn
    #3
    nja, vet inte om det stämmer på mig. Jag är väldigt säker på min yrkesroll och omtyckt på jobbet (tror jag.. Jag är oftast mig själv, brukar inte spela någon annan..
    Men tack för att du försökte.. Jag har inte haft några fler nakendrömmar sedan sist.
  6. 3
    nja, vet inte om det stämmer på mig. Jag är väldigt säker på min yrkesroll och omtyckt på jobbet (tror jag.. Jag är oftast mig själv, brukar inte spela någon annan..
    Men tack för att du försökte.. Jag har inte haft några fler nakendrömmar sedan sist.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Nakendrömmarna

    Har drömt detsamma under en period i livet, ofta återkommande. I mitt fall var det helt klart så att jag kände mig osäker och kände mig tvungen att spela stentuff och ha garden uppe på jobbet, samt var väldigt rädd för att bli avslöjad som en "nolla" (det var inte jättekul klimat på den arbetsplatsen, jag är inte kvar där idag) Minns särskilt en dröm där vi var på studiebesök på en hembygdsgård och jag blev avslöjad inne på utedasset med brallorna nere s a s medan hela arbetsgruppen stod utanför och kollade storögt. Dessa drömmar upphörde mer eller mindre då jag bytte jobb och började tycka att det var roligt och stimulerande att arbeta igen.

    Jag har läst att drömmar som t ex dessa också kan vara psykets sätt att "testa" olika situationer. Detta tycker jag stämmer särskilt in på katastrofdrömmar av olika slag - ett känsloarbete som behöver göras, olika känslor som behöver kännas igenom och prövas på. Kanhända att din säkerhet på jobbet av ditt psyke nån gång behöver vändas i sin motsats (som i en sån här nakendröm) för att verkligen prövas och utvärderas?
  8. 4
    Nakendrömmarna Har drömt detsamma under en period i livet, ofta återkommande. I mitt fall var det helt klart så att jag kände mig osäker och kände mig tvungen att spela stentuff och ha garden uppe på jobbet, samt var väldigt rädd för att bli avslöjad som en "nolla" (det var inte jättekul klimat på den arbetsplatsen, jag är inte kvar där idag) Minns särskilt en dröm där vi var på studiebesök på en hembygdsgård och jag blev avslöjad inne på utedasset med brallorna nere s a s medan hela arbetsgruppen stod utanför och kollade storögt. Dessa drömmar upphörde mer eller mindre då jag bytte jobb och började tycka att det var roligt och stimulerande att arbeta igen.

    Jag har läst att drömmar som t ex dessa också kan vara psykets sätt att "testa" olika situationer. Detta tycker jag stämmer särskilt in på katastrofdrömmar av olika slag - ett känsloarbete som behöver göras, olika känslor som behöver kännas igenom och prövas på. Kanhända att din säkerhet på jobbet av ditt psyke nån gång behöver vändas i sin motsats (som i en sån här nakendröm) för att verkligen prövas och utvärderas?

Liknande trådar

  1. Naken
    By mum66 in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-07-12, 16:32
  2. Nu e man naken
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 21:38
  3. Naken, sol och bad
    By Jaeck in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 21:09
  4. Naken?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 08:43
  5. Naken
    By jenka6 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar