På tal om champagne och
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    På tal om champagne och

    finare viner, så kom jag på en positiv sak förutom smaken då, med att köpa ett dyrare rött vin eller fin champagne. Det är mycket sällan man blir bakfull av dessa viner, jämfört med billiga. Billigt rött vin kan jag få en fruktansvärt huvudvärk av, men inte ett finare rött vin. Detsamma gäller champagne.
  2. 1
    På tal om champagne och finare viner, så kom jag på en positiv sak förutom smaken då, med att köpa ett dyrare rött vin eller fin champagne. Det är mycket sällan man blir bakfull av dessa viner, jämfört med billiga. Billigt rött vin kan jag få en fruktansvärt huvudvärk av, men inte ett finare rött vin. Detsamma gäller champagne.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag dricker nästan enbart "billiga" viner, dels för att jag tycker det är onödigt att lägga ut mer pengar när jag hittar viner jag tycker är goda för mindre och dels för att de i regel inte klarats med animaliska medel.... Men jag får inte ont i huvudet eller blir bakis, mår jag halvskrutt dagen efter har jag blandat för mycket *s* eller helt enkelt druckit såpass stor mängd att det egentligen kvittat VAD jag druckit
    Men jag vet flera som delar din erfarenhet,...
  4. 2
    Jag dricker nästan enbart "billiga" viner, dels för att jag tycker det är onödigt att lägga ut mer pengar när jag hittar viner jag tycker är goda för mindre och dels för att de i regel inte klarats med animaliska medel.... Men jag får inte ont i huvudet eller blir bakis, mår jag halvskrutt dagen efter har jag blandat för mycket *s* eller helt enkelt druckit såpass stor mängd att det egentligen kvittat VAD jag druckit
    Men jag vet flera som delar din erfarenhet,...
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Eller så beror det på

    att man inte har råd att dricka så mycket av dom fina?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Eller så beror det på att man inte har råd att dricka så mycket av dom fina?
  7. anchita
    #4
    Det var det jag skrev i S-JJs tråd...
  8. 4
    Det var det jag skrev i S-JJs tråd...
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    inte alltid dyrt..

    med Champagne..Alexandre Bonnet tex kostar bara 219 kr flaskan (75:a) på bolaget..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  10. 5
    inte alltid dyrt.. med Champagne..Alexandre Bonnet tex kostar bara 219 kr flaskan (75:a) på bolaget..
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    fast jag tycker det är ganska dyrt också, egentligen... Men är det födelsedag eller så, så gärna!
  12. 6
    fast jag tycker det är ganska dyrt också, egentligen... Men är det födelsedag eller så, så gärna!

Liknande trådar

  1. Champagne?
    By LaMa in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 13:32
  2. Champagne!
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 22:21
  3. Champagne....
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 19:33
  4. Champagne...
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 17:52
  5. Champagne!
    By fuksen in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar