Teutonia?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Teutonia?

    Halloj! Jag har fått upp ögonen för Teutonia S3och Fun, och nu behöver jag lite hjälp med att bestämma mig. Ni som har erfarenhet av vagnarna, vad är bra och dåligt? Var kan man hitta en svart till bästa priset? Ej begagnad. Bor i Sthlm. Tack på förhand.
  2. 1
    Teutonia? Halloj! Jag har fått upp ögonen för Teutonia S3och Fun, och nu behöver jag lite hjälp med att bestämma mig. Ni som har erfarenhet av vagnarna, vad är bra och dåligt? Var kan man hitta en svart till bästa priset? Ej begagnad. Bor i Sthlm. Tack på förhand.
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Ska ju såklart va Spirit S3, e lite trött...
  4. 2
    Ska ju såklart va Spirit S3, e lite trött...
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Vi har ju en fun (den har du ju sett irl) och är himla nöjda med den. Fråga gärna så berättar jag mer.
  6. 3
    Vi har ju en fun (den har du ju sett irl) och är himla nöjda med den. Fråga gärna så berättar jag mer.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Jag rekomenderar Teutonia Spirit S3.

    Köpte min S3a från Mypram i Tyskland www.mypram.com/teutonia och betalde ca 4200 kr (fraktfritt från Mypram och 2 års garanti).
    I Sverige kostar S3an 5995 kr.

    Valde bort Fun pga de små framhjulen då jag inte tror det är så lätt att köra den i vinterväglag.

    Bor också i Sthlm.
  8. 4
    Jag rekomenderar Teutonia Spirit S3.

    Köpte min S3a från Mypram i Tyskland www.mypram.com/teutonia och betalde ca 4200 kr (fraktfritt från Mypram och 2 års garanti).
    I Sverige kostar S3an 5995 kr.

    Valde bort Fun pga de små framhjulen då jag inte tror det är så lätt att köra den i vinterväglag.

    Bor också i Sthlm.
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Ja, nu har du ju inte kört den på vintern förstås men hur funkar de små framhjulen i olika väglag? Kan man ta en tur i jogging-spåret med den? (springer ej, snabb-går) Känner du nån som kört den i snö?
  10. 5
    Ja, nu har du ju inte kört den på vintern förstås men hur funkar de små framhjulen i olika väglag? Kan man ta en tur i jogging-spåret med den? (springer ej, snabb-går) Känner du nån som kört den i snö?
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Framhjulet är lite mindre än de bakre va? Hur är det när man ska åka rulltrappa? Funkar den bra på olika underlag? I Jogging-spåret, snön osv...
  12. 6
    Framhjulet är lite mindre än de bakre va? Hur är det när man ska åka rulltrappa? Funkar den bra på olika underlag? I Jogging-spåret, snön osv...
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Lite generell fakta:

    fun har stabilitet på fyra hjul men är smidig som en trehjuling (för dem som är skeptiska till trehjuling)

    fun har små hjul fram men jag hade inga problem att köra den i snöslask i vintras (har haft en fun själv)

    fun är lättare i kg än vad spiriten är och blir smidigare ihopfälld - bra att tänka på om man lästar mycket i bilen och om man har liten skuff eller mycket att ha med sig i bagaget typ hund eller så

    spiriten har lika stort hjul fram som bak och det går att åka rulltrappa med bägge. fun kan du köra in framför dig om du åker upp men spiriten får du hålla bakom dig.

    sittdelarna till spirit och fun är samma så måtten för bebisen/barnet är desamma

    tror det är allt jag kommer på nu
  14. 7
    Lite generell fakta:

    fun har stabilitet på fyra hjul men är smidig som en trehjuling (för dem som är skeptiska till trehjuling)

    fun har små hjul fram men jag hade inga problem att köra den i snöslask i vintras (har haft en fun själv)

    fun är lättare i kg än vad spiriten är och blir smidigare ihopfälld - bra att tänka på om man lästar mycket i bilen och om man har liten skuff eller mycket att ha med sig i bagaget typ hund eller så

    spiriten har lika stort hjul fram som bak och det går att åka rulltrappa med bägge. fun kan du köra in framför dig om du åker upp men spiriten får du hålla bakom dig.

    sittdelarna till spirit och fun är samma så måtten för bebisen/barnet är desamma

    tror det är allt jag kommer på nu
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Spirits framhjul är inte lika stort som bakhjulen.
    Det är lite mindre än bakhjulen men större än Fun´s framhjul.

    Spirit väger 14.2 kg och Fun väger 13.9 kg med sittdelar.

    Här är andra mått på Fun och Spirit:
    http://www.teutonia.se/barnvagns_vikt.htm
  16. 8
    Spirits framhjul är inte lika stort som bakhjulen.
    Det är lite mindre än bakhjulen men större än Fun´s framhjul.

    Spirit väger 14.2 kg och Fun väger 13.9 kg med sittdelar.

    Här är andra mått på Fun och Spirit:
    http://www.teutonia.se/barnvagns_vikt.htm
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Ja, som du säger snö har jag inte prövat. Men 6 veckor på smala, steniga och rotfyllda skogsstigar Fugerar alldeles utmärkt. Klart, lite trixigt är det ibland men absolut inget att klaga på.
  18. 9
    Ja, som du säger snö har jag inte prövat. Men 6 veckor på smala, steniga och rotfyllda skogsstigar Fugerar alldeles utmärkt. Klart, lite trixigt är det ibland men absolut inget att klaga på.
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    Tack för era svar! Det lutar åt en Spirit, killen tycker att hjulen på Fun är för fjolliga
  20. 10
    Tack för era svar! Det lutar åt en Spirit, killen tycker att hjulen på Fun är för fjolliga

Liknande trådar

  1. teutonia?
    By Ginis in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 20:07
  2. tyg, teutonia?
    By akki in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 20:26
  3. Ni som har Teutonia S3
    By -LillaMy- in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 13:22
  4. Teutonia?
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 21:28
  5. Teutonia Fun
    By Hanna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar